Tippex

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Tippex

Berichtdoor Wil » di 12 jan 2016, 19:31

Hoi Marthe
kan me voorstellen dat je hart breekt als je dat koppie zo ziet ,,,je doet het voor haar bestwil ook al begrijpt ze daar helemaal niks van ;((
Fijn dat ze via twitter je zo op de hoogte houden grote klasse ,wat mij opvalt is dat er veel Huiskatten zitten ,

Lekker dat je haar vrijdag gelijk uit je werk door op kan halen ,Tippex zet hem op !!! dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 14 jan 2016, 22:55

Morgen is het gelukkig zover, dan mag ik Tippex weer ophalen! Ik word elke dag gebeld en geïnformeerd hoe het met Tippex gaat. Ik heb haar goed ingeschat en er heel goed aan gedaan om een doos voor haar mee te nemen. Vandaag werd me verteld dat ze eigenlijk nauwelijks uit de doos is geweest en nog steeds erg gestrest is. Ze eet nauwelijks van de brokjes die ik had meegenomen, maar ook allerlei andere brokken en vlees die zij hebben gegeven, eet ze niet. Omdat ze nauwelijks eet, wil ze de Telizen ook niet. Dit zal haar stresslevel niet ten goede komen. sad2_sm ze had wel geplast, dus drinkt gelukkig wel. Maar al met al is ze niet erg happy, denk ik. Dit was ook waar ik van te voren bang voor was en waarom ik aanvankelijk deze behandeling geen optie vond.
Morgenavond is ze gelukkig weer thuis! Ik hoop dat ze dan weer snel zichzelf is en vooral mij vertrouwt.

g.w.

Berichtdoor g.w. » vr 15 jan 2016, 11:47

Gelukkig mag ze snel weer naar huis.....arme Tippex sad1_sm
Groetjes Gerry

Lieve

Berichtdoor Lieve » vr 15 jan 2016, 14:03

Nog een paar uur...
Aftellen voor Tippex! huggy_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 15 jan 2016, 19:34

Hoi Marthe
wat fijn dat ze vandaag weer thuis komt ,niks is beter dan haar eigen huisje met haar eigen baasje ,Ik hoop dat ze bij jou wel weer goed gaat eten ,SUCCES!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

riddle

Berichtdoor riddle » vr 15 jan 2016, 22:04

Als het goed is, is Tippexje nu weer thuis, of onderweg naar huis.
Wat zullen jullie allebei opgelucht zijn! Wat zal ze blij zijn weer thuis te komen, en hopelijk gaat ze meteen weer eten.
Pas op met de andere poezen hé, want Tippex zal nu erg vreemd ruiken!
Ik duim dat ze nu snel weer herstelt hoor! Het is achter de rug, pfff.
Ann

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 16 jan 2016, 11:32

Jaa Tippex is thuis en man.. Wat zijn we allebei blij!
Ik kreeg om 17u gisteren nog even de schrik. Was eerder die middag al gebeld door Lingehoeve, wat ik gek vond, omdat ik haar enkele uren later zou ophalen. Helaas zat ik in gesprek op mijn werk en kon ik niet opnemen. Op het moment dat ik terug belde, was de betreffende assistente niet beschikbaar. Om iets voor 5u belt ze me terug. Zegr ze: ja, je zou Tippex straks komen ophalen, maar ik weet niet of je het al gehoord hebt? Nou serieus, door deze woorden klopte mijn hart in mijn keel en spookten er allerlei nare gedachtes door mijn hoofs. Het eerste wat ik dacht (lekker doomdenken), was: ze is dood. Echt, de manier waarop ze het zei maakte dat ik dacht dat er iets ernstigs was. Gelukkig bleek het natuurlijk niks ernstigs, want de boodschap was dat de dierenarts die mij zou opvangen en al mijn vragen kon beantwoorden, onverwacht weg had gemoeten. Dus ik zou door een dierenarts opgevangen worden die mijn vragen niet kon beantwoorden en deze assistente was er om 18u zelf ook niet meer. Ze belde nu om mijn eventuele vragen te beantwoorden. Tjonge, had ze dat niet even op andere wijze kunnen zeggen hahaha!

Tippex zat, zoals de hele week, in de doos. Ze hadden er een theedoek overheen gelegd en daarna de doos in een soort tralies gestopt, zodat ze er ook echt niet uit kon. Zag er niet heel gezellig uit, maar in mijn blijdschap om haar te zien ben ik vergeten te vragen waarom ze er zo bij zat. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat ze vlak daarvoor nog bloed geprikt hadden en haar neiging om te ontsnappen.
Tippex was helemaal bang en zat in elkaar gedoken. Reageerde ook niet echt op mijn stem of aanrakingen. Eenmaal in de auto heb ik haar eerst toch even geknuffeld. Ze leek toen al wat te ontdooien en ik had het gevoel dat er herkenning was. Tijdens het rijden heb ik, op momenten dat het kon, mijn hand in de vervoersmand gehouden om Tippex te aaien en gewoon mijn hand op haar te leggen. Het was heel mooi om te zien dat ze rustig werd van dat contact. Ze lag zelfs te spinnen! Als ik even mijn beide handen nodig had, nam haar onrust toe en begon ze te miauwen.

Thuis aangekomen sprong ze met opgeheven staartje, maar wel licht gespannen uit de mand. Ze was wat onrustig en liep meteen het hele huis door. Het viel me eigenlijk enorm mee, want ze reageerde goed op me en liet zich prima aaien. Purrla en Miaula reageerden goed op haar terugkomst, Lotus is een beetje van slag. Die blaast en gromt wat naar haar als ze te dichtbij komt.
Binnen no-time zat Tippex te eten, terwijl ze de afgelopen dagen nauwelijks at. Ze wilde spelen met de cat's meow en lag kort daarna intens tevreden midden in de woonkamer terwijl ze zichzelf een uitgebreide poetsbeurt gaf. Het was duidelijk: ze is -letterlijk en figuurlijk- weer thuis!

Omdat ik haar ontlasting apart moet bewaren, moet ze solitair zitten op de momenten dat ik haar niet in de gaten kan houden. Vannacht zat ze dus op een eigen kamer. Man, dat gaat nog wat worden, want wat was ze het daar enorm mee oneens! Ik heb vannacht belabberd geslapen vanwege jankende geluiden en hard getrek en gebonk tegen de slaapkamer deur. Om 2u vannacht ben ik even bij haar gaan zitten. Ze was intens gelukkig met de aandacht, wist niet waar ze het moest zoeken en ging weer eten. De rust die dat teweegbracht, was helaas van korte duur. Ik was om 7u vanmorgen wakker en kon niet meer slapen door de herrie die Tippex maakte. Ik hoop maar dat dit niet 4 weken lang gaat duren, want dan kun je me opvegen hahha! Helaas is er in mijn huis weinig andere mogelijkheid om haar op een andere manier apart te zetten, dat ze bijv. meer ruimte heeft. Het enige dat ik kan doen is haar in de woonkamer met aangrenzende keuken zetten, dan heeft ze wel veel meer ruimte. Misschien dat ik vannacht eens probeer of dat een betere optie is. Dan heeft ze wel meer ruimte en bewegingsvrijheid. Het enige is dat ik dan nog wel wat voor de woonkamerdeur moet zetten, aangezien die deur wat speling heeft en heerlijk kleppert als de katten daaraan gaan trekken.

Aankomende week krijg ik haar schildklierwaarde te horen van het bloed dat gisteren nog is afgenomen. Over 6 maanden moet ik bij mijn eigen dierenarts opnieuw haar schildklierwaarde laten bepalen, omdat je dan pas kunt zien wat het eindresultaat is. Ik hoop dat de waarde nu al wat onder de 85 ligt, dat zou een goed begin zijn en hoopgevend voor de toekomst!

Een foto van de tevreden Tippex, ongeveer een half uur na thuiskomst gemaakt
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 16 jan 2016, 12:33

Ik kan mij goed voorstellen dat je vreselijk schrok van haar woorden. Had ze inderdaad beter anders kunnen brengen.
Wat is dat vreselijk om je kat zo te moet zien in een kooi. Ze zullen het niet zomaar doen, maar leuk is het niet.
Wel fijn dat ze al snel in de auto ontspande en thuis helemaal happy was.
Zo zie je maar dat ze echt wel weten waar ze zijn.
Ze ligt er heerlijk ontspannen bij.
Misschien geen slecht idee om haar beneden te houden, dan hoor je waarschijnlijk ook minder van haar geroep om jou.
Groetjes Clem
Afbeelding

Lieve

Berichtdoor Lieve » za 16 jan 2016, 17:11

Poeh, dat was wel ff een heftig telefoontje!!
Welkom thuis Tippex! Succes met een nachtrustvriendelijke oplossing vinden Marthe!
Wat is t een mooitje op de foto wub_sm heb ooit n doof wit stoutertje gehad en altijd n zwak voor witte poesjes gehouden wink3_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

riddle

Berichtdoor riddle » za 16 jan 2016, 19:54

Wat een heerlijke foto, van een opgeluchte Tippex. Ik had al gehoopt dat ze meteen zou gaan eten thuis, en dat heeft ze gelukkig gedaan!
Kan ze niet bij je op de kamer slapen, Marthe? Misschien wil ze alleen maar heel dicht bij jou zijn?
Ann

Terug naar “Het Ziekenhuis”