Tippex

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Tippex

Berichtdoor Wil » za 16 jan 2016, 19:55

Hoi Marthe
meid wat heerlijk dat ze weer thuis is ,en wat een idioten om je zo de stuipen op je lijf te jagen,je schrikt je lam ,
Ik had jou grote glimlach wel om je mond willen zien dat ze thuis kwam en het je echt liet merken hoe heerlijk ze et vond en ,,,,,,,,,,gelijk ging eten ,

Het lijkt me walgelijk als je haar zo in een kooi ziet zitten ,natuurlijk moet het ,en natuurlijk is dit beter dan ontsnappen maar zeer doet dat wel,
ik hoop ook en voor jou en Tipex dat ze eerdaags het een beetje gaat accepteren dat ze alleen zit ,als je iedere nacht geen oog dicht doet word je ook dood lam ,ZEKER gaan we duimen dat de schildklier waarde naar beneden gaan dat was de bedoeling Tipex zet hem op dry_sm dry_sm dry_sm
moet je haar prins heerlijk zien liggen ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 17 jan 2016, 11:52

Het gaat gelukkig nog steeds goed met Tippex. Vannacht heb ik haar opgesloten in de woonkamer en keuken en gelukkig nu wel goed geslapen. Toen ik vanmorgen wakker werd, hoorde ik haar wel miauwen, maar in de verte. Ik weet dus niet of ze vannacht rustig is geweest, of niet. Maar ik heb wel goed geslapen.

Ann, het lastige is dat Tippex de komende 4 weken dus niet 's nachts op mijn slaapkamer mag zijn. Ze mag niet te lang bij me liggen i.v.m. de rest straling. Als ik slaap, heb ik natuurlijk geen zicht op hoe lang ze bij me ligt en hoe dichtbij ze is. En daarbij heb je dan ook het probleem dat ik niet kan controleren op welke bak zij iets gedaan heeft.

Verder is het heel aandoenlijk om te zien hoe ze tot nu toe in de ochtenden als een verliefd hondje achter me aan drentelt als ik haar net heb 'los gelaten'. Dan loopt ze echt met opgeheven staartje en constant naar mij kijkend achter me aan. En helemaal blij als ik dan even stop om haar een aai over haar bolletje te geven wub_sm

riddle

Berichtdoor riddle » zo 17 jan 2016, 19:37

Ach, wat lief! Je hart breekt hé, als je dat hoort en ziet.
Nou ja, als ze niet op je slaapkamer mag, is ze in ieder geval weer thuis en kan je haar op alle mogelijke manieren in de watten leggen.
En , in mijn ervaring, vind ik, dat ze wéten dat je hen geholpen hebt!
Heel veel beterschap, en geniet allebei maar van elkaar en het weer samen thuis zijn!
Ann

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 17 jan 2016, 20:17

Hoi Marthe
wat fijn dat je nu hebt kunnen slapen ;) wat zal dat genieten zijn dat ze zo blij met je is en achter je aan hobbelt ,,wie weet als ze had kunnen praten ze de hele tijd tralala had gaan zingen ,top meid dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 18 jan 2016, 22:33

Gelukkig dat het slapen beter is gegaan voor jou.
Tippex hoeft gelukkig maar een aantal weken apart en die zijn zo om.
Lief dat ze zo achter je aan loopt als een verliefd hondje.
Groetjes Clem
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » wo 20 jan 2016, 17:46

Hoe gaat het nu met Tippexje?
Ann

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 20 jan 2016, 18:06

Het gaat eigenlijk best goed met Tippex! Doordat ze met enige regelmaat "opgesloten" wordt, is ze soms wel wat schichtig wanneer ze me ziet. Dan zit ze me echt met grote ogen aan te kijken en lijkt ze te willen anticiperen op mijn bewegingen. Je ziet haar bijna denken: wat gaat jouw volgende stap zijn, want dan kan ik precies de andere kant op om keihard voor je weg te rennen. Andere momenten is ze gelukkig heel ontspannen als ze me ziet en geniet ze er enorm van om geaaid te worden. Met het opsluiten is ze het nog steeds niet eens. Zodra ze 's ochtends boven hoort rond drentelen, gaat ze kei- en keihard lopen schreeuwen vanuit de woonkamer. Dan laat ik haar maar los, omdat ze helaas een uurtje later opnieuw opgesloten moet worden als ik naar mijn werk ga. Op werkdagen zit ze dus helaas vrij veel opgesloten, maar het is helaas niet anders.

Ik had eigenlijk vandaag wel de uitslag van het bloedonderzoek verwacht, waarvoor ze afgelopen vrijdag vlak voor vertrek nog bloed hebben afgenomen. Helaas nog niks gehoord, misschien morgen?

Met het oog op haar schildklierproblemen is het denk ik wel een positieve ontwikkeling dat Tippex sinds thuiskomst niet meer gespuugd heeft! Het heeft er alle schijn van dat het vele overgeven bij haar een kenmerk was van de hyperthyreoïdie, dus hopelijk een heel goed signaal dat ze dat tot dusver niet gedaan heeft. fingers_sm
wie weet als ze had kunnen praten ze de hele tijd tralala had gaan zingen ,top meid dry_sm
Hahah dit brengt echt een lach op mijn gezicht. Ik zie het ook zo voor me ohmy_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 20 jan 2016, 18:33

Hoi Marthe
wat mega balen dat je de bloeduitslag nog niet binnen is dat is toch wel heel spannend ,
natuurlijk is het altijd heel sneu als je ze op moet sluiten ,maar je kan niet anders dat ze niet spuugt is ook een stap vooruit
gaat het eten ook wat beter ??
Ze zijn zo slim die katten Marthe ze hebben het zo door als je ze opsluit ;(( dat valt ook niet te rijmen met wat lekker Tipex zet hem op dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 22 jan 2016, 18:38

Het is altijd naar als je ze op moet sluiten maar het is gelukkig maar voor korte duur.
Hopelijk heb je inmiddels wel de uitslag binnen.
En dat ze niet gespuugd heeft is een heel goed teken. dry_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 27 jan 2016, 19:11

Gisterenmiddag eindelijk uitslag gehad van het bloedonderzoek. Haar schildklierwaarde lag op 65, wat die dierenarts 'iets verhoogd' noemde. Het blijkt dat er andere waardes gebruikt worden wanneer het bloedonderzoek opgestuurd wordt, zoals mijn dierenarts doet?? Bij de Lingehoeve mag de waarde tot 60 komen, alles daarboven is verhoogd. Dus als tot 60 normaal is, is 65 inderdaad een redelijk goede waarde. Zeker omdat ze bij mijn eigen dierenarts ca. 3-4x boven de normaalwaarde zat.

Overige bloedwaardes die ze gemeten hadden (o.a. kalium, nierwaardes) waren prima. Tippex haar bloeddruk was wel extreem hoog (250). Deze waarde was volgens hem zo hoog, dat het niet alleen aan stress te wijten kon zijn. Dus ik moet over enkele maanden bij mijn eigen dierenarts ook de bloeddruk laten meten. Beetje tegenstrijdig, omdat mijn eigen dierenarts aangeeft dat je dit niet goed betrouwbaar kunt meten omdat het zo sterk beïnvloedbaar is door bijv. stress. Dat heb ik ook wel met die man telefonisch besproken, maar hij wil dat het dan toch gemeten wordt. Blijkbaar omdat dit echt absurd hoog is en je onder invloed van stress wel een verhoging ziet, maar niet zo extreem. Ik ben dan toch altijd stront eigenwijs, maar het zou me eigenlijk niet eens verbazen als het bij TIppex wel stress was, want ze was echt totaal niet happy t.t.v. opname. En als je toch 4 volle dagen stijf van de stress staat, zal dat niet echt lekker zijn voor je waardes. Maar goed, misschien ben ik wel echt te eigenwijs. Ik neem het advies wel ter harte hoor en ga vragen of mijn dierenarts het wil meten over 6 maanden.

Overigens heeft Tippex helaas wel weer een aantal keer gespuugd. sad2_sm Verder maakt ze het goed, behalve op de momenten dat ze opgesloten wordt. Haar blijdschap als ze weer bevrijd wordt, blijft heel aandoenlijk!

Terug naar “Het Ziekenhuis”