Caprice niest weer

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
ansie

Caprice niest weer

Berichtdoor ansie » zo 21 feb 2016, 22:24

Caprice niest weer en vandaag zag ik dat ze ook traan oogjes had.
Ze eet en drinkt goed,speelt ook gewoon.
De vorige dat ze nieste heeft ze van de dierenarts ab voor 5 dagen gekregen en dat hielp ook wel,we zijn nu zo,n kleine 6 weken verder en het begint weer opnieuw.
Is het verstandig om weer een ab te geven,of is er iets anders wat ik kan proberen?

mirnadaa

Re: Caprice niest weer

Berichtdoor mirnadaa » ma 22 feb 2016, 00:02

Balen dat ze weer niest... Je kan homeopathie proberen.. Ik had na de kuur van duif daarna weer feest... Ik heb groene os druppels gebruikt en het was hiermee redelijk snel over. Je kan het bestellen bij medpets succes!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

ansie

Berichtdoor ansie » ma 22 feb 2016, 09:42

Dank je wel Mirnadaa.

Ben net gelijk naar de site gegaan maar welke moet ik bestellen die van verminderde weerstand?

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » ma 22 feb 2016, 10:54

Door mijn ervaring met mijn eerste sphynx (die was 4 maand ziek en kreeg de ene na de andere a.b van de d.a) heb ik een "tik" opgelopen, ik laat bij mijn katten om en om (dit terwijl ze gezond zijn) gezond... zonder nies zonder symptomen swabs afnemen.. ik zou bij nies en problemen bij de oogjes zeker een swab laten afnemen van de voorste luchtwegen, want je hebt de juiste medicatie nodig voor het "probleem" als het viraal is dan werkt a.b bijv niet maar geef je je dier toch medicatie die dan mischien niet het "probleem" verhelpt.. aan de buitenkant zie je niet welk virus/bacterie de problemen veroorzaken... bij swabs af laten nemen is het wel belangrijk dat het goed word gedaan anders heb je kans op een valse "negatieve" uitslag.. weerstand verhogende middelen/probiotica kan geen kwaad dat is altijd goed, gezien het een natuurlijke manier is.. helaas is het zo dat dat verschillende virussen/bacteriën dezelfde of soortgelijke symptomen geven, als je wilt weten wat het probleem is, kan een swab je daar duidelijkheid ingeven.
Nadat ik bij mijn 1e sphynx na veel verschillende a.b een swab had laten afnemen kon het probleem eindelijk met de juiste a.b worden aangepakt.. toen werd hij beter en was alles over, ik heb daarna voor mijzelf weer een swab laten afnemen om te kijken of hij ook echt beter was (al oogde hij gezond ik was bang doordat ik mijn schatje zo ziek had gezien zo lang dat er iets zou sluimeren) gelukkig waren toen alle uitslagen "negatief" en was ik gerust. Beterschap.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 22 feb 2016, 19:28

Hoii Ans
wat vreselijk balen ,,dan moet je hem nog 1 x na laten kijken net wat Deb zegt als je een swab doet weten ze ook gelijk waartegen je behandeld ,
anders heb je kans dat hij niet meer van de niesziekte afkomt ,,wel fijn at hij nog gewoon eet en speelt dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 22 feb 2016, 19:35

In ieder geval niet weer klakkeloos aan de AB en je kunt inderdaad via een PCR test een aantal zaken uitsluiten.
Gelukkig is ze er niet ziek van.
Groetjes Clem
Afbeelding

ansie

Berichtdoor ansie » di 23 feb 2016, 00:15

Wat me opvalt is dat ze een aantal keer niest tot dat ze een soort korstje uit geniest heeft en dan stopt ze met niezen,ze heeft ook geen snot of loop neus

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » di 23 feb 2016, 18:17

Hmm.. een droge nies als ik het goed begrijp?? En haar oogjes hoe gaat het daarmee?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 23 feb 2016, 20:37

Hoi Ansie
dan is er wel wat aan de hand ,dan is haar epitheel weefsel beschadigd van de vorige niesziekte ,dat zijn korstje hou haar neus een beetje vochtig ,laat haar niet boven een warme kachel liggen dan word de neus nog droger van binnen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

ansie

Berichtdoor ansie » di 23 feb 2016, 23:46

Vanavond met Caprice bij de dierenarts geweest,hij heeft haar helemaal onderzocht,geen koorts,geen opgezette klieren,hij heeft in haar neusje gekeken en zag een irritatie van het slijmvlies.
ze heeft Novacam voor 10 dagen gekregen.
Het klopt helemaal wat je zegt Wil
Bedoel je dat ik het neusje van binnen vochtig moet houden wil?

Terug naar “Het Ziekenhuis”