obama

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
belinda64

obama

Berichtdoor belinda64 » wo 13 apr 2016, 21:44

Hallo,
Daar zijn we weer eens over onze Obama.
Hij is al sinds tijden soms blij en rustig tot ronduit vijandig tegen de anderen en chronisch boos. Een aantal weken geleden merkte ik dat er 1 weer op bepaalde plekken zat te plassen..Erg vervelend..Tot dat ik Obama gewoon midden op de hondenpoef zag plassen huh_sm ..eerst dacht ik nog: territoriumdrift..Nappie wordt een echte vent en lijkt af en toe de wedstrijd met hem aan te gaan...Maar het plassen werd frequenter en hij begon weer raar te doen met zijn eten..De ene dag vond hij zijn vleesje helemaal het einde en dan ineens vond hij alles puur gif...
En na een gesprek met Marjolein (die had het broertje van Obama; Lego) ging ook nadenken over zijn pancreas...gezien ook dat hij zo'n klein stressgevoelig mannetje is..
Dus eergisteren naar de dierenarts, gelijk ook maar HCM test gepland...Wat een mannetje is het dan ook hoor..grommen naar de dierenarts; niet te weinig (nu vind ik die arts ook een trut hoor laugh_sm ) en de test ging erg moeizaam maar goed genoeg om te zien dat zijn spierwaardes hartstikke netjes binnen de grenzen ligt.
Ik had ook urine opgevangen voor het geval van een blaasontsteking, en deze is onderzocht..Hij had volgens haar geen blaasontsteking maar wel enorm struiven...blaasgruis dus...En dat verbaasde mij enorm..Gezien dat hij alleen maar vers vlees eet...en heel soms hooguit een bodempje brokjes als snackje tussendoor..
Zijn gewone bloedwaardes waren allemaal goed, de pancreas moet door het laboratorium bepaald worden...
Heeft iemand dat ooit meegemaakt, een flink verhoogde Ph ondanks het vers vlees???
Nu moet ik hem van die blikjes van RC geven, en ik heb ongelooflijk veel moeite om te geloven dat die blikjes gunstiger op zijn Ph zou werken dan vers vlees...De Magnesiumwaarde is die blikjes zou lager zijn dan in gewoon KVV (op dit moment gaf ik hem Barf compleet)....
Volgens een bevriende Osteopaat (welke ook dierenarts is) zou die gruis maar zo een secundair verhaal kunnen zijn op een dieper liggend probleem...Hij zou verstoring in de stroming van zijn zenuwbaan kunnen hebben, welke nog gerelateerd kon worden naar de val die ik op zijn kaak heb gehad, 2 jaar geleden...En dat klonk mij weer zeer aannemelijk in de oren...
Ik moest hem ook maar Metacam geven tegen een evt ontsteking, terwijl die niet in het bloed aangetoond is...En hij moet vaak braken van Metacam dus doen we dat maar even niet....Ben uiteraard wel gaan behandelen voor blaasgruis maar dan met natuurlijke middelen...
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Viktor
Contacteer:

Re: obama

Berichtdoor Viktor » wo 13 apr 2016, 22:29

Sterkte, als het niet goed gaat met onze huisdieren, is op dat ook van toepassing!!
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » do 14 apr 2016, 09:30

Hij had volgens haar geen blaasontsteking maar wel enorm struiven...blaasgruis dus...En dat verbaasde mij enorm..Gezien dat hij alleen maar vers vlees eet...
struiven moet natuurlijk struviet zijn...achterlijke spellingscontrole
Maar de reden dat ik dit geschreven heb is natuurlijk : heeft iemand ooit dezelfde gevolgen of andere gevolgen van versvlees gehad?? Of komt het iemand bekend voor...
Groetjes belinda
cool_sm

Tilly

Berichtdoor Tilly » do 14 apr 2016, 17:42

Wat een lastig verhaal Belinda. Ik hoop dat iemand je raad kan geven.
Succes met hem.
Groetjes, Tilly >^.^<

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 14 apr 2016, 19:16

Hoi Belinda
ik heb het nog nooit bij 1 van onze katten gehad,ik weet dat rauw vlees het beste voer is wat er is ,dat is ook wat ze in de natuur zouden eten ,

Het klinkt geloofs waardiger dat het iets met die val te maken zou kunnen hebben,dan met de voeding goede tip van haar om hem even op de pijnstilling te zetten ,
wel fijn dat zijn waardes van de test goed waren ,

Weet Manoe hier niet meer van Belinda ?ik hoop zou dat je hier achter kan komen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 14 apr 2016, 19:58

Ik voer wel wat rauw maar meer erbij en ze eten het niet allemaal.
Ik heb er een met blaasgruis en die eet af en toe RC urinairy en doet het daar momenteel goed op.
Kan je hiermee dus niet verder helpen.
Groetjes Clem
Afbeelding

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » do 14 apr 2016, 21:20

Hoi, Wat vervelend.. ten eerste beterschap! Die waardes kunnen normaal gesproken niet door het rauw vlees komen.. als zijnde de oorzaak.. ik weet niet of de ingrediënten van BARF compleet geheel natuurlijk zijn of dat er wellicht toevoegingen inzitten,? Sommige bedrijven die een KVV maken gebruiken niet alleen bot/orgaan/spiervlees zoals eigenlijk naar mijn inziens hoort maar gebruiken ook andere extra toevoegingen.. hierdoor vind ik dan een kvv wat een natuurlijk product behoord te zijn niet meer "natuurlijk".

Je zou Tannetje Koning eens kunnen bellen dat is een kundige arts die veel kennis heeft, ook van verse voeding, wellicht dat ze je telefonisch al 1 en ander kan verklaren.

http://www.centrumoase.nl/

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » vr 15 apr 2016, 23:49

Qua homeopathie zag ik dat medpets het een en anders heeft voor blaasgruis.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 16 apr 2016, 15:24

Je zou Tannetje Koning eens kunnen bellen dat is een kundige arts die veel kennis heeft, ook van verse voeding, wellicht dat ze je telefonisch al 1 en ander kan verklaren.

http://www.centrumoase.nl/

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ik had direct Barf gemaild met de vraag wat zij aan mineralen/vitamines toevoegen..Kreeg ik zo'n standaard verhaaltje terug met een boodschap: ons voer is puur natuur en er zitten geen toevoegingen in...Zulke antwoorden kan je dan niks mee.
Heb daarna Bandit (wordt mede door Tannetje geproduceerd) gemaild maar tot op heden geen antwoord van...
Zijn pancreas was overigens in orde kwam uit het bloedonderzoek, maar dat verbaast me niet want hij eet sinds 2 weken weer goed...
Hij lijkt wel pijn te hebben dus toch maar s' avonds metacam geven...

Omdat het stress gerelateerd lijkt bij hem (en de grotere tuin, misschien de buurkatten, Napoleon die zich manifesteren) dacht ik kijken of hij Valeriaan infuus wil (dat wil zoveel zeggen als sterke thee van valeriaanwortel) en ja, hoor...hij heeft een paar likjes genomen...en ging zich vervolgens op het poezenaanrecht zich uitgebreid wassen...Iets wat hij al lang niet meer gedaan heeft...
Mozes vindt de Valeriaan ook echt lekker merry_sm merry_sm als er een (ogenschijnlijk dus) relaxed is dan is het Mozes wel...
Ik ga ook nog met Obama naar een osteopaat, om de eventuele blokkade op te heffen van die val op hem...want lijkt toch de oorzaak te liggen...
Groetjes belinda
cool_sm

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 16 apr 2016, 15:52

Dus toch wel een medisch probleem bij Obama.. Wat raar dat hij ondanks verse voeding blaasgruis heeft. Ik kan je er helaas niet bij helpen om het te begrijpen danwel verklaren. Hoop dat het mannetje opknapt en zich algeheel weer beter voelt.

Terug naar “Het Ziekenhuis”