Navajo

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
vero13

Re: Navajo

Berichtdoor vero13 » wo 22 mar 2017, 16:58

zie dit nu pas, amaai wat een grote hechting! veel beterschap voor Navajo !
Afbeelding

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » wo 22 mar 2017, 20:59

Sorry heb het gemist. Fijn dat het goed gaat en het met een ruime marge is weggehaald. Geef hem maar een hele dikke knuffel.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » vr 24 mar 2017, 00:08

Hoe is het met het kind

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 24 mar 2017, 22:28

Het gaat best goed met het kind. Hij slaapt nog wel wat meer dan normaal en op een andere plek, maar verder ben ik heel tevreden.
Ik kreeg van mijn DA het verslag en de uitslag nog doorgestuurd. Daarin staat dat de hechtingen minimaal 3 weken moeten blijven zitten omdat het wondgebied ook bestraald is. Voorlopig heeft hij dus nog wel even zijn pakje aan.
Ik plaats hieronder de tekst van de uitslag van het biopt voor wie het interessant vindt:

Klinische bevindingen dierenarts
Heroperatie fibrosarcoom rechter ribwand, op de 5e − 6e rib, 1,5 × 2,3 cm. Geen vergroting van de regionale
lymfeknoop. Klein stukje van de onderliggende M. Serratus los in de pot erbij. Zwart: diepe marge; rood:
dorsale marge; blauw: ventrale marge.
Macroscopische kenmerken
Spoelvormig omsneden huidfragment van 10 × 6,5 × 2 cm met een litteken en een grote hoeveelheid vet. Een
longitudinale aansnijding waarin de diepe marge zich bevindt bevat plaatselijk stevig wit weefsel, cassette A.
Dwarsaansnijding waarin de diepe marge in cassette B en C. Aansnijding van het spierfragment van de M.
serratus bevindt zich in cassette D. Dorsale resectieranden (rood gemarkeerd) in cassette E. Ventrale
resectieranden in cassette F. De laterale resectieranden in cassette G.
Microscopische kenmerken
A. Deze longitudinale aansnijding toont inderdaad de aanwezigheid van residueel/recidiverend tumorweefsel,
aanwezig in het vet tussen de spierlagen. De microscopische aspecten passen bij een fibrosarcoom. De
tumorcellen vertonen significante anisocytose en anisokaryose, er zijn weinig mitosefiguren aanwezig. De
overige aansnijdingen bevatten alleen pre−existente weefselstructuren en ook alle gemarkeerde marges zijn
vrij van tumorweefsel.
Conclusie
Deze heroperatie blijkt erg nuttig geweest te zijn (zie ook hierboven). In een van de aansnijdingen is
inderdaad residueel/recidiverend tumorweefsel aangetroffen, waarvan de microscopische aspecten bij een
fibrosarcoom met significante cellulaire maligniteitskenmerken passen. In alle overige aansnijdingen, inclusief
de gemarkeerde marges, zijn alleen pre−existente weefselstructuren aangetroffen, maar geen tumorweefsel.
Het proces lijkt dus nu volledig verwijderd te zijn.
Groetjes Clem
Afbeelding

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » za 25 mar 2017, 13:23

Hoop woorden dat ik denk van uhhhhhh daar moet je vast dierenarts voor zijn maar hij hersteld volledig?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 25 mar 2017, 20:23

Het staat er in ieder geval heel duidelijk dat ze alles eruit hebben en in het operatie gebied geen tumorcellen meer zaten ,,YESSS Is hij een beetje aan zijn pak gewend Clem
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 25 mar 2017, 20:27

Het staat er in ieder geval heel duidelijk dat ze alles eruit hebben en in het operatie gebied geen tumorcellen meer zaten ,,YESSS Is hij een beetje aan zijn pak gewend Clem
Ik vind het ook best heel duidelijk beschreven. Ze hebben echt een groot stuk verwijderd. Hij is op zich redelijk aan zijn pak gewend, maar zonder vind hij wel veel fijner.
En inderdaad de uitslag is heel positief.
Groetjes Clem
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 28 mar 2017, 21:20

We zijn vandaag weer voor de injecties naar de DA geweest.
Ze was nog steeds heel tevreden en de prikjes doorstond hij weer net zo goed als de vorige keer.
Volgende week mogen de hechtingen eruit, maar dat kunnen we gewoon bij de DA in Baarn laten doen. Dat scheel weer een aardige autorit heen en weer.
Groetjes Clem
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » di 28 mar 2017, 21:25

Goed om te horen Clem. Zal wel een opluchting zijn als de hechtingen er uit zijn, meer bewegingsvrijheid. Ga zo door grote vent dry_sm
Groetjes, Tilly >^.^<

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » di 28 mar 2017, 22:04

Fijn hoor ! Het is wel een bikkel hoor!
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Terug naar “Het Ziekenhuis”