obama, deel 2

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: obama, deel 2

Berichtdoor Clemmetje » wo 27 jul 2016, 20:45

Juist de katjes waar je zo mee bezig bent mis je. Ze zijn zo'n essentieel onderdeel van je hele dag. Ik herken dat zo van Joy.
Duurt lang voordat het uit je systeem is.
Je hebt voor hem het juiste gedaan. Hij was alleen maar slechter geworden. Je was er nu op tijd bij.
Obama is je dankbaar. Jullie moeten het zelf een plekje laten krijgen en dat heeft gewoon tijd nodig.
Je groep zal zich wel weer opnieuw moeten settelen nu Obama weg is gevallen. Hopelijk beïnvloedt dat het plasgedrag van Seti gunstig.
Sterkte nogmaals en een dikke knuf van hier.
Groetjes Clem
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » do 28 jul 2016, 09:28

Ik herken je verhaal zo ...van begin tot eind.
Sterkte Belinda.
Groetjes, Tilly >^.^<

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 28 jul 2016, 13:11

Heb net het blikje met de as van Obama weer opgehaald...
Godsamme wat is dit gemis moeilijk..het begint al met opstaan, het was eerder het ritueel; Obama staat bij de deur, til hem op, hij kruipt in mijn hals en al knuffelend gingen we dan even de tuin in om Clair te laten plassen..Dan moest ik hem dwingen op eigen beentjes te staan zodat ik koffie kon zetten en eten voor ze maken...
Ray heeft het ook behoorlijk zwaar (had ik niet verwacht, hij reageert vaak stoïcijns op verlies) ....Vooral s' avonds, Obama lag altijd op zijn schoot...hij mist hem gigantisch, gister kropen wel Maximus en Seti heel lief op zijn schoot, alsof ze wisten dat hij dat nodig had..
Nog geen bericht van de dierenarts over een uitslag, maarja wat de uitslag ook wordt, hij komt er niet mee terug...

Ik hoop maar dat iedereen gelijk had met het feit dat we hem geholpen hebben....ik heb zo'n last van een knagend geweten..had ik niet nog...moest ik niet wachten op.......bah......

De jongens lijken hem niet te missen, maar het is stil in huis..en dat is gek want zo'n lawaaipapegaai was Obama niet..Hij sliep de laatste tijd heel veel..maar toch..het is stil..
Niko heeft gister wel de hele dag onder de eethoek gezeten, heel treurig...maar misschien treurt hij omdat wij verdrietig zijn..
Seti is strontvervelend, zit de hele tijd te zeuren dat hij weg wil...hij heeft niks geleerd van zijn buitenavontuur.. what_sm ..maar we willen ook hem niet kwijt dus komt hij niet meer weg....(al heb ik per ongeluk vanmorgen gedacht, toen hij zo zat te zeuren, waarom Obama en niet jij....erg he?)
Ook ik herken me volledig in jouw verhaal, het gemis van alle rituelen met de kat die je in je eigen dagritme verweven zaten, de twijfelgevoelens over of je wel of niet juist gehandeld hebt door te beslissen dat het leven ophoudt en vooral ook de schuldgevoelens dat je over een andere kat denkt 'waarom ben jij niet dood gegaan?' Stuk voor stuk heb ik dit doorlopen na Miaula's overlijden. Bij mij hielp het ook dat mijn eigen dierenarts in gesprek duidelijk maakte dat ik de juiste keuze gemaakt had bij Miaula, met de uitspraak: 'ze was echt aan het stikken'. Woorden die toen, maar ook nu nog keihard binnen komen en me emotioneel maken.
Vooral ook veel last gehad van de schuldgevoelens over de gedachte dat ik "liever" een andere kat had laten gaan, als ik had kunnen kiezen. Het betekent niet dat je minder houdt van de kat over wie je dat denkt, of dat je je daar schuldig over zou moeten voelen. Het betekent vooral dat je je overleden kat godschuwelijk mist en er alles, maar dan ook echt álles voor over zou hebben als dat ertoe zou leiden dat je kat niet overleden was. Die gedachte staat symbool voor de grote liefde die je hebt voor Obama, voor dit bijzondere mannetje dat veel te vroeg het leven moest laten. flowers_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 28 jul 2016, 19:51

Belinda wat fijn datje je DA tegenkwam en ook al weet je het wel ,jullie de juiste beslissing hadden gemaakt ,
niet dat de pijn er minder om is maar het stelt je wel gerust

Balen dat hij nu weer gaat plassen ja die wil gewoon buiten en krijgt zijn zin niet ,dan gaat de groep nu ook weer bepalen wie de leider is ,,
sterkte ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

riddle

Berichtdoor riddle » do 28 jul 2016, 21:52

Ik begrijp je verhaal heel goed, na Riddle, Jadzia en Scooby te moeten laten gaan. Het waren alle 3 stuk voor stuk zorgenkatjes, en je band met hen wordt héél sterk. Ze komen je ook precies vertellen wat er is. Jullie hebben de enige goede oplossing gekozen voor Obama, en laat het een (magere) troost wezen dat jullie bij hem waren toen het zover was. Hij heeft tot het laatst jullie liefde gevoeld.
Misschien gaat Seti nu wel plassen uit verdriet dat Obama er niet meer is; elke kat verwerkt zijn verdriet anders, net als mensen.
Veel sterkte voor jullie allemaal (mens en dier)
Ann

belinda64

Berichtdoor belinda64 » do 28 jul 2016, 23:05

Vandaag belde de dierenarts met de uitslag...Tja, niet echt duidelijk..er zat veel ontstekingsweefsel in, necrose weefsel?? En epitheel tumorcellen??
Om echt een duidelijk beeld te krijgen had een grotere biopt genomen moeten worden...
Al met al, weet ik nog niks, behalve dat Obama erg ziek was .....

Het plassen gaat hier vrolijk door sad2_sm ..Het hele parket gaat naar de knoppen, ze plassen met zn allen..Napoleon plaste gister op de krabtoren..Maximus net op het aluminiumfolie die over een hoek had gelegd..(dus sphynxen hebben echt geen hekel aan dat spul) en daarna had Ray zwarte peper op die plek gestrooid en dat vond Maximus lekker rolleyes1_sm rolleyes1_sm

Ik hoop dat we het onder controle krijgen, want ik word er echt moedeloos van....

Mis Obama steeds erger, ging vandaag maar de muren latexen, dat werkt bij therapeutisch..en toen moest ik de kalender verhangen, en toen zag ik eerste weer augustus ons mannetje...snik snik snik...
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

riddle

Berichtdoor riddle » do 28 jul 2016, 23:07

Jep, je hele groep is net zo overstuur als jullie.
Ann

Tilly

Berichtdoor Tilly » vr 29 jul 2016, 07:31

Het is ongelooflijk Belinda maar ook bij Jazz ging dat zo. Voor meer zekerheid een groter stukje weefsel nodig. Waarom stellen ze dat niet direct voor? Dat duurt toch te lang. Als je zou hebben gewacht had hij nog meer moeten lijden. Voor Obama was het de beste oplossing., hoe verrot ook sad1_sm
Groetjes, Tilly >^.^<

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 29 jul 2016, 19:43

Hoi Belinda
Je weet dat je er nu zeker goed aan hebt gedaan met Obama ,maar dat wist je al,
Confronterend als je dan die kalender omkeert ,kan me voorstellen dat je hem steeds meer gaat missen ,

Mijn god wat erg dat ze nu allemaal gaan plassen ,je kan bij Action spuitflessen krijgen om de geur weg te halen
ik hoop dat er gauw een beetje rust in huis komt ,ook de katten voelen dat jullie verdriet hebben ,
Ik hoop dat ze snel lekker naar buiten kunnen wie weet scheelt dat wel ,

inderdaad bezig blijven Belinda anders word je knetter g3
Groetjes Wil
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 03 aug 2016, 19:43

Hoi Belinda
Hoe gaat tie met jou ?? trek je het nog een beetje en hoe gaat het nu met de andere katten ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”