zieke Nappie

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
belinda64

zieke Nappie

Berichtdoor belinda64 » zo 23 okt 2016, 17:56

Nou, we hebben een echte ziekenboeg hier.
Seti is al een tijdje af en toe aan het hoesten, lijkt echt zo'n zenuwenhoest..Het gefilmd en aan de dierenarts laten zien en die denkt astma...
En dan moet hij gaan puffen volgens haar...Voorlopig laat ik hem maar zonder medicatie mits het niet erger wordt. Het is tot nu toe maximaal 1 x per dag..soms dagen niet. Kan nog geen verband vinden..er is van de week een klasgenoot hier geweest om een anamnese van hem te doen, en ben benieuwd waar ze mee komt..Eigen dieren is lastiger omdat je er zo dicht op zit.
Vorige week begon Mozes te niesen, ik dacht nog: goh verkouden manneke, dus deed ik 's avonds een aroma brander aan, en dat leek te helpen, en weerstandverhoger door het eten ...
Maar woensdag hoestte Napoleon een paar keer, maar geen gewoon hoesten zoals Seti dat deed, maar een heel zware hoest. Zo zwaar dat ik eerst dacht dat het Niko of Clair de honden waren..Maar nee, het bleek toch Nappie te zijn. Maar hij at nog als een bootwerker, en maakte totaal geen zieke indruk dus gewoon in de gaten houden.
Donderdag kwam ik zelf ziek (buikkramp) uit school, en Nappie kroop bij me op schoot, dat hielp mij enorm goed. Maar Nappie werd wel heel warm. Dus even tempen;39,2..hmmmm, maar hij wilde nog wel brokjes dus dacht ik nog: ach zo erg zal het nog niet zijn.
Tegen 11 uur ging ik naar bed, maar in bed zat het me niet lekker, dus ik weer naar beneden om nog een koorts te meten; 41,2 huh_sm ..direct een washandje met lauw water en drupje citroen aroma erin en koelen. Na een half uur was zijn temperatuur gezakt naar 38,6, dus durfde ik wel te gaan slapen.
Volgende ochtend, hij was toch weer warm en wilde niet eten, weer gemeten: 39.9..dus naar de dierenarts...Ze denkt ; niesziekte maar dan bordetella (dus de bacteriële versie)..AB mee en metacam injectie tegen de pijn/koorts, en thuis moest hij ook nog metacam (die heb ik thuis liggen)
thuisgekomen wilde hij meteen weer eten, gelukkig...na het eten ging hij op de bak; wat een herrie en lucht kwam daar uit..foei...Dat is overigens de enige keer dat hij dunne ontlasting had.
Zijn ontlasting is nu normaal, maar hij is echt ziek....Ik heb hem de afgelopen 2 dagen met de hand gevoerd, en vandaag eet hij gelukkig weer zelf.
Maar hij rochelt, niest zoooooo zielig..Heb al 2 dagen op rij met hem in de badkamer een tijd zitten stomen met eucalyptus en tijm..dan knapt hij wel op....Hij is verder heel lusteloos, slaapt alleen maar...Bah, das niks voor Nappie...
Mozes is zelf helemaal beter geworden...Maximus(die zat al aan de weerstandverhogers omdat hij die blaasontsteking heeft gehad) heeft nergens last van, Seti onveranderd...
Ik maar denken dat Nappie zo'n sterke vent is, dat hij nooit ziek wordt...het tegendeel is nu bewezen...
Ik breek mijn hoofd hoe hij er aan is gekomen; 1 theorie is, een vriendin van mij heeft een jonge staff gekocht, en die lijkt toch iets van kennelkuch te hebben...Die is ook bacterieel , en via mijzelf dan de besmetting doorgegeven?? 1 theorie is dat Seti het heeft meegebracht van buiten (hij gaat al sinds eind augustus weer soms naar buiten).....
Maarja waar het ook van komt, het manneke zit ermee
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: zieke Nappie

Berichtdoor Clemmetje » zo 23 okt 2016, 18:27

Wat een zorgen Belinda. Het is altijd zo frustrerend dat je moet raden wat er nou precies is en waardoor het komt.
Ze kunnen inderdaad echt langdurig last van zoiets hebben. Gelukkig eet hij wel weer zelf.
Zou je het filmpje van het hoesten willen plaatsen. Eens kijken of dat dezelfde hoest is die Gandalf ook heeft.
Ik ben ook benieuwd naar de anamnese van je studiegenoot.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 23 okt 2016, 19:30

Dit is meer dan mega balen Belinda
Bordatella is Kennelhoest en kan van hond naar kat overgedragen worden ,het houd nu even niet op bij jou he ,,

Vroeger dat wij nog met alle entschema's meededen hebben we dit ook gehad ,we kregen het mee met onze 1 ste import kater uit de USA ,hier in Nederland wisten we toen nog niet eens dat het bestond ,ook die druppel entingen hebben we gedaan ,
Belinda ik hoop niet dat je nu alle katten daartegen gaat laten enten ,dan kom je er nooit meer af

Jaren geleden dat Remco nog in de kliniek zat vertelde ik hem dat ze Bordatella hadden we hebben een weddenschap afgesloten omdat Remco dacht dat katten dat niet kregen alleen honden ,ik heb de weddenschap gewonnen ,het is wel degelijk over te brengen van hond naar kat ,

Seti kan het wel in lichte maten hebben omdat hij af en toe hoest ,

Ik vergeet steeds hoe die stinkbommen heten (flymocyl) als je dat haalt is voor mensen met longziekte die slijm niet kwijt kunnen lost het snot sneller op ,heeft hij het sneller minder benauwd ,,

Het lijkt de laatste tijd wel niet goed te mogen gaan he bij jullie ;( onwijs veel beterschap ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tilly

Berichtdoor Tilly » zo 23 okt 2016, 19:34

Wat een pech weer. Veel sterkte met de ziekenboeg.
Groetjes, Tilly >^.^<

riddle

Berichtdoor riddle » zo 23 okt 2016, 20:31

Wil, het is "lysomucil"
Ann

Lieve

Berichtdoor Lieve » zo 23 okt 2016, 21:24

Oeff, duimduimduim en veel wijsheid toegewenst!!!
Kusje voor Nappie als ie wil!! kiss_sm cat_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 24 okt 2016, 18:18

De lysomucil doet bij Gandalf helaas niet veel.
Ik hoop echt dat Nappie snel opknapt.
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » ma 24 okt 2016, 20:11

Het gaat sinds vanmiddag echt stukken beter met hem.
Neusspray ging wonderbaarlijk makkelijk (de eerste keer) en hij heeft al knap gegeten..En net voor de kachel deed hij al iets van een poging tot een beetje spelen met Mozes....
Hij heeft geen koorts meer, en niest zich soms nog ondersteboven maar volgens mij zijn we door het ergste heen....
Pffffff bedankt voor het duimen, was echt een beetje bang...Maar mijn kleine sterke Jerke komt er wel dry_sm
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » ma 24 okt 2016, 21:48

Fijn om te horen dat het inmiddels gelukkig beter gaat. Wat een zorgen he! Sterkte en beterschap.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 25 okt 2016, 19:52

Wat fijn dat het weer een stuk beter met hem gaat.
Wat een zorgen kunnen we toch om ze hebben.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”