Zorgen over Mogwi

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Kate

Zorgen over Mogwi

Berichtdoor Kate » zo 29 jan 2017, 13:12

Bij Mogwi is een tumor in haar lever geconstateerd. Ik was bij de dierenarts voor de periodieke manicure/pedicure sessie en vroeg om haar even goed na te kijken, omdat ze af en toe wat kucht.
Gezien haar leeftijd (17,5 jaar) dacht ik aan decompensatie van het hart, maar er bleek een tumor in de lever te zitten. Waarschijnlijk met uitzaaiingen naar de longen, waardoor dat kuchje kan worden verklaard.
Het rare is dat ze het hartstikke goed doet. Ze is na 10 jaar alleen heerschappij afgelopen zomer geconfronteerd met twee naaktlopers (Hero en Mylo), maar is duidelijk de baas in huis en staat d'r mannetje.

Ik ben bang dat de verhoudingen veranderen als zij zwakker wordt. Zou het respect wat ze nu afdwingt daardoor afnemen en moet ik me zorgen maken dat de twee mannetjes haar gaan domineren of meer lastig gaan vallen?

Los daarvan vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het verloop van een tumor in de lever.

Hellup?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Zorgen over Mogwi

Berichtdoor Clemmetje » zo 29 jan 2017, 13:46

Wat een naar nieuws.
Ik heb geen ervaring met een tumor in de lever, maar wel met tumoren op andere plekken.
Persoonlijk heb ik beide keren dat pas ontdekt toen ze al duidelijk verzwakken gingen.
Zolang ze het goed doet lekker van haar genieten en haar verwennen en zodra je ziet dat ze het minder gaat doen zou ik de beslissing nemen om er mee te stoppen hoe moeilijk dat ook is. Katten zijn meesters in het verbergen van pijn en zich niet goed voelen dus hou haar goed in de gaten.
Sterkte.
Groetjes Clem
Afbeelding

Kate

Berichtdoor Kate » zo 29 jan 2017, 19:05

Ik wil zeker geen lijdensweg dus ik hou haar goed in de gaten. Ze wordt lekker verwend en krijgt dagelijks even quality time zonder de jongens. Dat probeert ze aan alle kanten te rekken.
Ze ziet de jongens iedere keer op m'n rug springen en wat denk je? Sinds een paar weken laat mevrouw zien dat ze dat ook kan!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kate

Berichtdoor Kate » zo 29 jan 2017, 19:06

AfbeeldingAfbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 29 jan 2017, 19:08

Wat een schatje is het wub_sm
En wat leuk dat ze dat ook doet. Mijn haarballen doen dat niet.
Goed dat je haar goed in de gaten houdt. Moeilijk hoor.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 29 jan 2017, 20:47

Hoi Kate,
meid wat een vreselijk nieuws je schrikt je helemaal lam ,
Wat een mooie statige dame ,ik weet helaas niks af van tumor in haar lever,wel dat het geen gunstig iets is ,

Je hebt kans omdat zij boven aan de rang staat dat dat ook zo blijft ,het is ook nog een tortie dame daar zit altijd pit in ,
dat zie je maar dat ze ook op je rug springt ;)) speciaal he die momenten die je samen met haar hebt nu,

Mogwi geeft zelf wel aan als ze niet meer verder wil ,zo te horen ben jij een poezen mams die dat heel goed ziet ,,
Moet ze op een bepaald dieet nu ,nee he
We gaan heel hard voor Mogwi duimen ,,mooie dame zet hem op !!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » zo 29 jan 2017, 21:47

Jeetje dat is schrikken zeg. Wat een schatje is het. Fijn dat ze het nog zo goed met haar gaat. Ik hoo dat je nog lang van haar mag genieten. g3
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » ma 30 jan 2017, 10:48

Allereerst sterkte met deze diagnose voor Mogwi. sad1_sm en wijsheid voor de toekomst.

Ik heb wel ervaring maar deze betrof mijn Chinese naakthond Didi. (zie foto uit betere tijden)
Didi had melkklier kanker met uitzaaiingen naar de lever. 1.5 jaar na de gestelde diagnose heb ik haar in laten slapen.
Achteraf gezien weet ik nu dat ik haar te lang heb laten lopen. De ervaring heeft geleerd dat een dier door gaat tot het bittere einde. Didi gaf geen pijn aan en trok zich op aan de roedel waarin zij leefde. De 3 honden en 4 katten voelden feilloos aan hoe zij zich voelde op momenten en anticipeerde hierop.
Didi vermagerde langzaam. Je ziet het gebeuren maar ik liet mij leiden door haar activiteit. Pas toen zij vel over been was gaf Didi tekenen van zwakte. Zij wilde bijna niet meer eten maar liep nog steeds mee met de andere honden en leek zich niet te willen laten kennen.
Uiteindelijk was het moment daar dat zij aangaf niet meer te kunnen door niet meer uit haar mand te willen komen.

Didi was niet operabel en heeft ook geen medicatie gehad. Zij stond wel onder controle bij de DA.

Nogmaals, achteraf spijt het mij zo dat ik niet eerder besloten heb haar in te laten slapen. Wat heb ik mijn kop in het zand gestoken en mij laten leiden door de goede momenten.

Afbeelding
Sjeba,
Desi , Djinn ster_sm , Doenja & Mees

Kate

Berichtdoor Kate » ma 30 jan 2017, 12:07

Dank voor jullie lieve reacties! Ik denk wel dat ze me een seintje geeft als het minder gaat. Ondertussen gaan we vooral lekker genieten! Ik heb camera's hangen en ze staat regelmatig in de voerbak van de jongens te grazen als ik kijk. Ze kan ook wel wat extra's gebruiken nu!
Ze eist nog steeds twee maal daags een borstelbeurt dus dat is wel een goed teken, toch?

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 30 jan 2017, 17:31

Wat een prachtige poes en wat een lief smoeltje heeft ze. Mooie leeftijd ook! Hoop dat jullie nog even een mooie tijd kunnen hebben, en dat het einde zacht zal zijn.

Terug naar “Het Ziekenhuis”