seti ziek

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
belinda64

seti ziek

Berichtdoor belinda64 » ma 24 apr 2017, 22:06

2 of 3 weken geleden is Seti bij de dierenarts geweest voor een gebitsreiniging. Na een paar dagen begon hij weer te hoesten. En dat hadden we net goed onder controle door homeopatische korrels.
Dus overleg met medestudenten en de juffrouw van homeopathie.
In overleg tot een middel gekomen wat hij eerder ook heeft gehad voor het plassen in huis.
Dat middel heet Staphisagria, en omdat hij verder een zeer fitale indruk maakte durfde we een hoge potentie aan C200 eenmalig geven.
De eerste 2 dagen ging het supergoed, het hoesten was zo goed als meteen over. Maar dag 3 ging het mis.
Hij ging slechter eten, en iedere dag ging het slechter. Zaterdag moest ik wat werken maar het zat me niet lekker, dus ik naar huis.
Weer wat te eten aangeboden, dat wilde hij wel dus (weer in overleg met de juffrouw) aankijken, zijn lichaam was aan het werk.
Homeopathie werkt op een bijzondere manier; van binnen naar buiten en terug in de tijd. Dit regeltje kende ik natuurlijk wel maar bij Seti zag ik het echt van heel dichtbij. Hij kreeg de klachten die hij in zijn eerste jaar had gehad...slap, lusteloos, alleen nog niet nies..maar verder wel..
Maar die zaterdag avond werd hij slapper..weer overleg met juf Joke...heb je het zelfde middel maar dan in LM potentie in huis vroeg ze mij.Nee dus, collega in Weert gebeld, kreeg haar om half 11 te pakken, Ja dat had ze wel, ze kwam het wel even brengen huh_sm ..hoe lief is dat.
We hadden ook even overleg om te antidoteren (tegenmiddel) maar er was ook een kans dat hij een muis had gegeten, met wellicht gif. En gezien dat al woensdag was geweest had maag leeg pompen of iets dergelijks geen nut meer...
Seti weer gegeven, en toen ging hij spugen en kroop op de krabpaal, Mozes ging naast hem zitten en staarde onafgebroken naar hem.
Die nacht heb ik onafgebroken met hem gezeten, en ieder uur een ml water in zijn bek gedaan.
(ik hoor sommige denken; waarom heb je de dierenarts niet gebeld, maar ik wist zeker dat deze er cortisone in zou stoppen en dan waren we heel even iets opgeschoten maar daarna zou hij zeker weten veel slechter zijn)
Die zelfde avond ontdekte we een vreemde zachte bult aan zijn rechter flank.
Zondag toch naar de dierenarts gegaan, ik moest weten wat er nu was. Dus foto's, bloed afname. Niks te zien aan het bloed, longen wat geïrriteerd (dat wist ik al) en zijn dikke darm helemaal vol harde poep. Dus klysma gezet om hem te helpen ontlasten. Advies was geen vers vlees meer. Er is een biopt van de bult genomen en daar moeten we uiteraard op wachten, de dierenarts had geen idee wat het kon zijn.

Vandaag is Seti gelukkig weer stukken beter, eet weer, al heb ik hem nog niet zien poepen. Hij is sterk vermagert en de bult lijkt te groeien...
En zo blijven we bezig hier....
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: seti ziek

Berichtdoor Clemmetje » ma 24 apr 2017, 22:44

Jeetje Belinda wat heftig.
Klinkt toch allemaal niet fijn.
Ik wijt het eerder aan de narcose dan aan de reinigjng zelf, maar dat bedoel je waarschijnlijk ook.
Het hakt er altijd zo in bij dieren als ze even niet eten.
Wanneer krijg je de uitslag van het biopt? Wat voor bult is het en waar zit hij?
Fijn dat hij inmiddels weer wat beter is en eet. Wat een zorgen.

Groetjes Clementine
Groetjes Clem
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » di 25 apr 2017, 08:33

O Belinda wat een zorgenkindje. Ik hoop snel dat je duidelijkheid krijgt, dat het iets onschuldigs is. Wat een toestand met lieve Seti. Sterkte.....
Groetjes, Tilly >^.^<

g.w.

Berichtdoor g.w. » di 25 apr 2017, 11:07

Arme Seti.....heel veel sterkte fingers_sm fingers_sm
Groetjes Gerry

belinda64

Berichtdoor belinda64 » di 25 apr 2017, 12:23

Jeetje Belinda wat heftig.
Klinkt toch allemaal niet fijn.
Ik wijt het eerder aan de narcose dan aan de reinigjng zelf, maar dat bedoel je waarschijnlijk ook.
Het hakt er altijd zo in bij dieren als ze even niet eten.
Wanneer krijg je de uitslag van het biopt? Wat voor bult is het en waar zit hij?
Fijn dat hij inmiddels weer wat beter is en eet. Wat een zorgen.

Groetjes Clementine
Ja, ik wijt het ook aan de narcose. Hij reageert zeer heftig op middelen, iedere keer weer.
De bult zit ter hoogte rechts richting heup, is zo groot als een ei (inmiddels lijkt het groter) en de bult lijkt zich nu te hechten aan de buikwand. Kon ik deze van het weekend nog makkelijk heen en weer bewegen, lijkt die nu wat vaster te zitten. Springen doet Seti uiterst voorzichtig, dus gokken wij dat hij er wel pijn/last van heeft....
Op z'n vroegst krijgen we vrijdag de uitslag....En ik heb hem nog steeds niet zien poepen...Maar ik neem aan dat hij dit vannacht wel gedaan heeft, gezien de hoeveelheid drollen in de bakken...Zijn eetlust is vandaag ook goed, heeft inmiddels een heel blikje almo op (geef hem even geen vers vlees in overleg met de dierenarts)
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 25 apr 2017, 12:57

Dat is een serieuze bult zeg. Arm ventje.
Ik blijf duimen en hopen voor een goede uitslag.

Groetjes Clementine
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 25 apr 2017, 19:28

Mijn god Belinda wat heb jij mega rot dagen achter de rug wat eng ,soms maak je zulke rare dingen met ze mee wat kan dat wezen in 1 x zo'n grote bal ?kan kanker zo vreselijk hard groeien ,
wel fijn dat hij nu wel weet eet dat is toch wel mega belangrijk ,vrijdag duurt nog lang he ,we gaan duimen dat er niks engs aan de hand is ,
geef hem een mega knuffel ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » di 25 apr 2017, 23:14

Wat een zorgen weer Belinda. Zo'n bult is en blijft verontrustend voordat het tegendeel bewezen is. Ik hoop echt dat je vrijdag al de uitslag binnen krijgt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sjeba,
Desi , Djinn ster_sm , Doenja & Mees

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 26 apr 2017, 07:32

Pfoe dat klinkt heftig. Sterkte en beterschap!
fingers_sm fingers_sm fingers_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 26 apr 2017, 21:52

Hoe is het nu met Seti, heeft hij al gepoept?
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”