seti ziek

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
riddle

Re: seti ziek

Berichtdoor riddle » wo 26 apr 2017, 23:41

Is Seti al wat beter?
Ann

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 27 apr 2017, 19:35

We gaan duimen voor een goede uitslag morgen clover_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

belinda64

Berichtdoor belinda64 » vr 28 apr 2017, 14:23

Seti voelt zich gelukkig al veel beter, eet, drinkt, plast en poept weer goed.
De bult zit er alleen nog, en lijkt zich vast te hechten aan de buikwand.
De dierenarts belde net; er is te weinig celweefsel om een duidelijke diagnose te stellen what_sm ..de paar cellen die er zaten vertoonde licht ontstekingsbeeld. Uit het bloed kwam geen ontstekingsbeeld??????
Nu willen ze eigenlijk een full-biopt nemen, dus dat betekend wederom narcose. De laatste narcose kwam Seti hoestend uit..Het hoesten is nu net weer weg en haalt hij weer gewoon adem...
Ik baal natuurlijk als een stekker..Moet ik 80 euro (naast de 300 die we zondag achterlieten) betalen voor een biopt waar eigenlijk niks uit komt omdat het weefsel te weinig is. Wat ik al zei, en zij zelf eigenlijk ook wel dacht......
Ik zit te wachten tot mijn juffrouw van homeopathie reageert op mijn berichtje; en wil ik met haar overleggen wat wijsheid is.

Ze weten gewoon niet wat het is, hebben echt geen idee. Het zou misschien dan toch iets van een ontsteking zijn?? Of vocht??
Het is niet warm, en bij het dunne naald biopt nemen kwam geen vocht mee???
Dingen kunnen ook nooit in 1 x goed gaan lijkt het wel...

Maar Seti is boos, piste vanmorgen tegen de poef omdat hij niet weg mag van mij.....De hufter
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

belinda64

Berichtdoor belinda64 » vr 28 apr 2017, 20:15

in overleg met dierenarts en juf homeopathie besloten het een week aan te kijken. Na een week moet de bult toch wel gaan slinken. Zo niet dan moeten we verder kijken...
Groetjes belinda
cool_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 29 apr 2017, 17:49

Wat balen Belinda, zeker als jullie al dachten dat het niet genoeg was om te bekijken.
Soms word je moedeloos van ze.
Als het een ontsteking is dan is het in ieder geval te behandelen. Hopelijk gaat de bult slinken.
Ik snap dat hij boos is. Hij voelt zich beter en snapt niet waarom hij er niet uit mag natuurlijk.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 29 apr 2017, 19:43

Dit is meer dan mega balen ;(helemaal omdat hij dan weer onder narcose moet ,eigenlijk is dit pruts werk he ;(
ook eng als Seti hoestend uit de narcose komt ,

Wel fijn dat jullie het nu eerst 1 week aan kunnen kijken hoe het dan gaat ,misschien dat hij ergens door gebeten of geprikt is ,,
Kan me voorstellen dat Seti uit nijd is gaan pissen ik hoop wel dat hij daar heel snel mee stopt dat zou balen wezen als dat ook terug komt ,ik hoop dat de bult volgende week een stuk minder is clover_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » za 29 apr 2017, 22:10

Dat zou zeker balen zijn als hij weer onder de mes moet. Ik ga voor je duimen dat de bult slinkt. Sterkte.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

belinda64

Berichtdoor belinda64 » zo 30 apr 2017, 16:49

De bult is niet aan het slinken maar wordt wel steviger en hecht zich vast aan de buikwand....En meneer Houdini heeft ergens een manier gevonden om te ontsnappen..Dus nu is het met argusogen kijken waar..........

Het valt me op dat hij even na het eten alweer magerder oogt...hopelijk is dat mijn verbeelding...
Groetjes belinda
cool_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 30 apr 2017, 20:14

Belinda wat mega balen dat hij ontsnapt ,ze zijn ook zo mega slim ,,,Ik hoop echt dat hij niet aan het afvallen is enge dingen he ,sterkte ,
Groetjes Wil
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » ma 08 mei 2017, 19:33

Vandaag toch wel terug naar de dierenarts gegaan. De bult was niks geslonken.
Dus afgesproken; openmaken, bult weghalen, opsturen voor onderzoek.
De dierenarts maakte hem open en kwam tot de ontdekking dat hij een gat van 1,5cm in zijn buikwand had en dat hierin buikweefsel was gezakt. Het gat was een verouderd gat, want de wand van het gat was totaal hard geworden bindweefsel..Het was ook echt rond huh_sm
Geen idee hoe het daar gekomen is, ik had twee theorieën :
half jaar geleden is hij door een hond in zijn kop gebeten, wellicht heeft deze ook in zijn buik gebeten, maar er was aan de buitenkant niks te zien.
tweede: toen hij als kitten van de toren is gevallen is een bot door zijn buikwand gegaan en deze geperforeerd, maar doordat deze hoog zat is er toen geen weefsel doorheen gegaan...En nu door zijn rare capriolen om over het hek te komen, is dat ws wel gebeurd...
Deze laatste theorie klonk voor de dierenarts het meest waarschijnlijk...Het gat moet er al jaren gezeten hebben...
Ik kwam hierop doordat sinds hij van de toren is gevallen, altijd een vreemd huppeltje over had gehouden...Dus als het huppeltje verdwijnt dan lag dit aan dat gat...

Maar hoe het ook zij, hij is geopereerd en alles is zover mogelijk terug gezet, en dicht genaaid...En nu maar duimen dat dit het was en dat hij weer opknapt...
Hij heeft nu 5 dagen verplichte rust, dus heb ik twee benches aan elkaar gemaakt en daar ligt hij nu in bij te komen...
Groetjes belinda
cool_sm

Terug naar “Het Ziekenhuis”