Maximus

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
belinda64

Maximus

Berichtdoor belinda64 » di 02 apr 2019, 16:05

Vorige week zaterdag hadden wij de schrik van ons leven.
We waren net thuis van de zaak, bakkie koffie gezet, lekker likeurtje erbij (volgens mij dit op fb gepost) en Maximus lag op schoot.
Ineens lijkt hij te moeten spugen, dat kan. Dus Raymond zet hem even op de grond, hij begint te braken; puur bloed huh_sm huh_sm
Tot 3 keer toe, maar hij maakte totaal geen zieke indruk, sterker nog; hij ging gelijk weer iets eten huh_sm . Dus ik (lichtelijk in paniek) de dierenarts gebeld. Zij reageerde gelukkig goed, stelde me gerust, vroeg me alles goed te beschrijven. En zij dacht meteen aan een geknapt adertje in de maag als gevolg van een lichte gastritis.
Advies: heel goed in de gaten houden, en bij twijfel of nog een keer bloed spugen langs komen. (ik mocht wel meteen komen maar omdat hij niet ziek oogde durfde ik het wel aan te kijken). Zij adviseerde wel alleen licht verteerbaar eten (kipfilet en/of witvis) gekookt geven en beslist geen rood vlees, dat schijnt gastritis te verergeren. En steeds een klein beetje (eetlepel max) tig keer verdeeld over de dag.
Meneertje leek nergens geen last meer van te hebben. Volgende dag ook niks, tot 's avonds net voor het slapen gaan. Toen kotste hij de vis uit, de kipfilet gekookt wilde hij inmiddels niet meer eten. Dus morgen toch maar naar de dierenarts dacht ik.
Maandag oogde hij zo goed en wilde persee toch vleesje, dus wat geblancheerd vleesje gegeven, en dit bleef erin..tja nog maar eens aankijken dan.
Dinsdag wilde hij niet eten maar wilde wel spelen enzo en ging hij op de bak, en ik dacht: ik ga toch maar zijn plasje vangen en laat deze onderzoeken ..Daar kwam geen gruis of bacterie uit maar wel een ontsteking ergens. Normaliter zou met deze klacht metacam ingezet worden volgens de dierenarts maar omdat hij niet wilde eten, wilde ze hem zelf zien. Uiteraard, had ik ook al bedacht. Dus hup Maximus mee naar de dierenarts.
Helemaal een uitgebreid fysiek onderzoek gedaan, Maximus reageerde nergens op, tja wat nu zei ze..
Ik heel droog; echo maken en bloed onderzoek! Dat wilde zij ook voorstellen maar het schijnt dat mensen tegenwoordig vaak moeilijk doen omdat alles zo duur is..Dus ik weer heel droog: ik heb niet over geld gesproken!
Dus bloed afgenomen, en Maximus laat alles toe, niet zielig doen, gewoon kijken wat er gebeurd. Daarna de echo...Niks te zien, goede nieren en blaas, geen stenen (daar was ik wat bang voor) maagdeel wat te zien was zag er ook goed uit. Darmen wel vol maar geen afwijkende dingen dus...Niks aan het handje. Bloed was ook goed, alleen iets verlaagde eiwitten. Dat zou volgens haar liggen aan dat hij zo weinig gegeten heeft.....
Het enige wat nog zou kunnen, volgens de dierenarts is een tumor in de maag, maar oogde dit zeer onwaarschijnlijk gezien er dan meer bloedingen zouden moeten zijn.
Inmiddels weer thuis, 300 armer, maar mijn ventje mankeert niks. De enige verklaring die zou kunnen is toch lichte gastritis, hier worden ze ook wat misselijk van maar eten daarom heel veel, op een volle maag geen problemen. Hij at de laatste tijd wel achterlijk veel en vaak en was ook best dik geworden.
En misschien door al het verdriet in huis icm een geirriteerde maag gaf het bloed en kotsen....
Nu lijkt er niks meer aan de hand, en eet hij weer normaal, al slaapt hij wel heel veel, maar dat doet hij al heel lang.

soms moeilijke wezen die poezels
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

geertje

Re: Maximus

Berichtdoor geertje » di 02 apr 2019, 17:59

Dat is een heel verhaal, en zo lastig dat je eigenlijk niet weet wat het is.
Is maximus getest op allergieën, want Heaven en Fly zijn voor zowat alles allergisch, die kunnen nog maar één soort voeding verdragen en dat is carnibest natuurvoer. Als ze dat uit de handel nemen dan hebben we een heel groot probleem.
De kat van mijn zoon is dan weer allergisch voor gevogelte.
En eigenlijk herken ik het verhaal toch wel wat met het overgeven, bloed overgeven, afvallen.....
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

g.w.

Berichtdoor g.w. » di 02 apr 2019, 21:39

Jeetje dat is schrikken zeg! Gelukkig lijkt t nu weer beter te gaan maar heel vervelend dat je niet weet wat t geweest is.
Hopelijk komt t nooit meer terug fingers_sm
Groetjes Gerry

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 03 apr 2019, 21:22

Wat een verhaal zeg. En wat moet het frustrerend zijn om niet te weten wat het veroorzaakt heeft.
Het spugen van bloed herken ik inderdaad nog wel van Joy haar allergie, maar die was dan ook duidelijk zichzelf niet.
Ik hoop dat het of niet meer terugkomt of dat je duidelijkheid krijgt wat het wel is.
Hoe gaat het nu met hem?
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » do 04 apr 2019, 07:01

Is maximus getest op allergieën, want Heaven en Fly zijn voor zowat alles allergisch, die kunnen nog maar één soort voeding verdragen en dat is carnibest natuurvoer. Als ze dat uit de handel nemen dan hebben we een heel groot probleem.
De kat van mijn zoon is dan weer allergisch voor gevogelte.
En eigenlijk herken ik het verhaal toch wel wat met het overgeven, bloed overgeven, afvallen.....
Maximus valt (nog) niet af, dat zou eigenlijk wel moeten.
Hij is allergisch, als kitten is dat een hele zoektocht geweest, uiteindelijk kwam ik op ws allergie voor kip/kalkoen. Eend daarentegen weer niet.
Maar het enige wat ik me kan voorstellen dat hij gereageerd heeft op Kivo-brok (maar dat was uitsluitend zalm volgens de verpakking) en of op de caracroc lam...Die vinden ze nog steeds het aller aller lekkerst. Al krijgt maximus er maar hooguit 10 tot 15 brokjes van.
Hij heeft na dit hele onderzoek niet meer gespuugd of andere gekke dingen gedaan. Slaapt nog steeds veel, maar als hij wakker is dan speelt hij wel..
Het stelt me enigszins gerust dat jullie het herkennen, dat bloed spugen, ik had het nog nooit gezien bij een kat. En ik heb mijn leven lang al katten.
Groetjes belinda
cool_sm

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 06 apr 2019, 11:50

Tering wat eng zeg! Gelukkig dat het nou wat beter gaat. Spugen gebeurt hier soms wel, maar bloed spugen heb ik nog nooit gezien gelukkig. Spot krijgt stink diarree van zo ongeveer alles behalve Carnibest Diabetes. Maar Asbo wordt daar na verloop van tijd misselijk van. Zij krijgt bovendien constipatie van droge brokken en mag alleen natvoer. Tot nu toe doet zij het het beste op Royal Canin sensitive. Terwijl George van de Royal Canin totaal aan de poep soep ging...

Het blijft een speurtocht welke kat welke voer moet hebben. En dierenarts kosten zijn duur. Vandaar dat ik probeer nooit meer dan één zieke kat (HCM etc.) tegelijk te adopteren, want anders moet ik gaan kiezen tussen de huur betalen of de verzorging van de kat betalen. En die keuze wil ik nooit meer tegenaan lopen.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 03 mei 2019, 11:59

Hoe is het nu met Maximus?
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » vr 03 mei 2019, 12:35

Hoe is het nu met Maximus?
Echt zo vreemd, nergens maar dan ook nergens geen last meer van..Heel erg fijn natuurlijk, maar waar het nu vandaan is gekomen??? Echt geen idee...
Hij slaapt nog steeds veel, maar dat doet hij al zo lang, maar tussendoor speelt hij gewoon en eet en drinkt goed, doet alle behoefte goed dus tja......
zal wel goed zijn denk ik dan...
Groetjes belinda
cool_sm

g.w.

Berichtdoor g.w. » vr 03 mei 2019, 18:45

Gelukkig clover_sm fingers_sm .....wat fijn voor jullie!
Groetjes Gerry

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 04 mei 2019, 09:39

dry_sm dry_sm dry_sm

Terug naar “Het Ziekenhuis”