levkoy

reload
Contacteer:

Re: levkoy

Berichtdoor reload » vr 01 apr 2011, 12:16

Hoi, welke AB geef je hem? Eet hij wel goed? Tommie stond op de doxeral, maar we zijn over gestapt naar de zithromax, we vermoeden een combi van chlamidia en calici, en ik zie nu al beter resultaat, hij snottert niet meer zo en zijn ogen zien er nu ook beter uit.Ik baalde ook hoor, ik heb hier nog 12 poezen en 3 kitten,s lopen, dus hield mijn adem al in.de volwassen dieren hebben niet, maar de 3 kitten,s begonnen wel wat te snotteren,en rommelen met hun oogjes, die hebben we preventief maar mee behandeld, en hebben gelukkig geen erge ziekte beelden gehad.Ik zal ludmilla ook mailen dat Tommie ziek was. Het vervelende is dat ik in het verleden met haar behoorlijke bonje heb gehad, helaas begon dus ook zo , en de vorige kater waren de onkosten opgelopen tot 1200.-,de aanschaf van 850.- nog niet mee gerekend! En een dode kat na 8 maanden tobben, zo verdrietig was het..En helaas waren er meer meldingen op MP, van zelfde gevallen, dus ik heb het er niet bij gelaten toen.SARA haar vereniging kon er niets aan doen, enkel een berisping heeft ze gehad, dat ze ze met 10 weken al verkocht.Ik heb haar later ook gemailt dat ik de kat niet er mee terug kreeg,maar dat ik het niet leuk vond dat ze niets liet horen.Ze bood me toen een dekking aan voor een poes, maar steeds als de poes krols was, was ze er niet, of reageerde ze niet, schoot lekker op zo. Een lieve vriendin uit belgie bood me toen haar dek kater aan, voor de poes, met de voorwaarde dat ik de kater laat helpen en herplaats bij een leuk gezin, dus super!Ik heb 2 meiden uit het nest aan gehouden, en ineens mailde ludmilla, of ik nog een dekking wilde.Nee, nu had ik geen dekking meer nodig pas over een jaar, en toen bood ze me Tommie aan, maar ik heb toch behoorlijk bij moeten betalen.
het dier zelf is echt super lief, ik ben er erg gek op, al weet ik gevoelsmatig dat er dingen niet helemaal kloppen, als voorbeeld dat paspoort uit belgie.Als je woont in rotterdam, laat je je katten niet in Antwerpen enten, dus ik kijk er niet raar van op, dat ze vanuit rusland deze kat op zijn gekomen, OF ze zaten in belgie bij een andere fokker, maar dan wel alles op haar naam.Ik weet er gaan over haar rare verhalen rond, maar ik kan niets bevestigen , enkel op mijn gevoel af gaan.Er is namelijk niemand die daar andere katten heeft zien lopen, als je komt zie je enkel je kitten, en nu zag ik de vader, maar meer zie je echt niet, terwijl ik altijd eerst naar de andere dieren kijk, hoe sociaal zijn ze, hoe gezond zien ze er uit, hoe reageren de kitten,s en volwassenen op je???Ze gaf als reden op, angst voor besmetting voor de andere dieren, tja, zou wat in zitten, maar hier loopt alles los, en ik vraag mensen om schone kleren aan te trekken als ze komen, en niet eerst andere cattery,s te bezoeken, je kan nou eenmaal nooit alles buiten de deur houden, en je dieren worden ook niet sociaal als ze geen andere mensen zien.Maar ja....wie ben ik... Ik ben er eerlijk in, ik heb 2 steriele katers in het buitenland gekocht, dus veel pech gehad, en we hadden nu zoiets van, ze bied het aan, en laten we de gok maar wagen.Gok is wel het juiste woord, ben ik eerlijk in, want ik heb echt geen idee, waarom dieren die bij haar vandaan komen vaak ziek zijn.Zou fijn zijn als we contact houden, en ik hoop echt dat jou Dirk snel opknapt.Probeer anders in overleg met je dierenarts de medicatie die mijn Tommie kreeg, dat slaat echt goed aan.En hou me op de hoogte!!Sterkte met Dirk, hoop dat het ventje snel opknapt.

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » vr 01 apr 2011, 12:43

Gelukkig te lezen dat deze twee broers beiden een goed gezin hebben gevonden.
Ik krijg er de kriebels van, het klinkt exact als onze Frodo, helaas in oktober op 6 jaar overleden. ok hij was met ongeveer 4 maanden 725 gram, had zware niesziekte. Later bleek hij ook andere aandoeningen te hebben, waaronder HCM.
Ik weet even de naam van het katertje dat voor de fok bestemd was niet, maar doe dat alstjeblieft niet. Als ik dit allemaal hoor: het uiterlijk, de ziekteverschijnselen, paspoorten uit Antwerpen/fokker uit Rotterdam, etc. Mensen dit zijn geen gezonde katertjes.
Met veel liefde en verzorging zullen ze voor jullie hele fijne huisdieren zijn, net als onze Frodo waarvan wij zielsveel hielden. Maar ga er niet mee fokkebn, dat lijkt mij zeer onverstandig.
Geniet van ze en wees blij dat je ze een liefdevol thuis kunt bieden.
Afbeelding

reload
Contacteer:

Berichtdoor reload » vr 01 apr 2011, 13:22

HCM komt bij de Don Sphynx nog niet voor, en als een dier als kitten ziek is geweest zegt dat niets over zijn vererving, wel over de fokker in dit geval.Voor dat wij besluiten of een kater wel of niet geschikt is voor de fok , laten we hem goed uitgroeien, en nakijken of hij erfelijke gebreken heeft of uiterlijke afwijkingen, bij de don vaak ooglid problemen,en bij enige twijfel doen wij het niet, omdat ik vind dat je ook garantie naar de kopers moet geven, dus moet je wel verstandig bezig zijn.Gelukkig kan je met bloed onderzoeken en DNA tegenwoordig erg veel, maar aangezien er van de Don sphynx 50% van de katers steriel zijn, mogen we straks enkel hopen dat hij helemaal top is en vruchtbaar, en zo niet, dan is het gewoon een huiskater, net zo leuk, enkel jammer, want met de Don Sphynx loop je snel vast, er zijn geen katers van zoals de canadees, daar zie je er zat van.We hebben ook een canadees poesje, echt een super leuke poes, ben er zelf ook helemaal stapel mee, dus voor haar word het zoeken gelukkig ( ! ) makkelijker dan met de Don sphynx.We gaan het wel zien, hoe dan ook genieten doen we zo ie zo van ze! D5

Tomte

Berichtdoor Tomte » vr 01 apr 2011, 14:54

HCM komt bij de Don Sphynx nog niet voor
HCM is volstrekt rasonafhankelijk.
Of erop testen zinvol is, is een hele andere discussie, die ook hier op het forum op andere plekken gevoerd wordt.
Maar bovenstaande bewering is toch een illusie ;)
Afbeelding

reload
Contacteer:

Berichtdoor reload » vr 01 apr 2011, 15:26

Klopt helemaal, in ieder ras kan het zitten , ook de huiskat, wat ik bedoelde is, dat in het ras Don Sphynx nog geen gevallen bekend zijn, nog niet, en ik hoop dat het ook zo blijft, het is afschuwelijk zat die ziekte.
Wij hebben ook devon rex, daar komt het wel voor ,maar gelukkig al minder dan vroeger, ook wij testen netjes onze fokdieren.
En ondanks alle testen, kan er altijd nog 1 uit springen, maar daar reageerde ik ook niet voor op de site.Dat hoofdstuk zit op een ander forum.Het ging er om een dier kopen is altijd een risico ongeacht waar je hem vandaan hebt,en wie bepaald of een dier nu wel of niet geschikt is om te fokken.Ik denk dat de fokker zelf dat bepaald, als hij of zij vind dat het dier genetisch goed in mekaar zit, en de testen die je doet goed zijn, zie ik geen bezwaar.Dit antwoord sloeg op de reactie van onze nieuwe Don sphynx kater Tommie, waarbij helaas bleek dat hij een virus had,ook zijn broertjes Dirk, en ook er vraag tekens waren omtrent de fokker van hem..We denken nuchter, en we zeggen ook de tijd zal het leren, wel of niet geschikt, maar het maakt de kat niet minder voor ons.

Tomte

Berichtdoor Tomte » vr 01 apr 2011, 16:02

Dat snap ik, ik wilde er ook verder niet op doorgaan ;)
Ik struikelde echter over die eerste zin, en daar wilde ik toch even op reageren.
Zelf vind ik het goed dat je wel test, ook je devons (!), en ik hoop dat Tommie lekker gezond uit mag groeien en ook te zijner tijd zijn testen met glans doorstaat :)
Afbeelding

reload
Contacteer:

Berichtdoor reload » vr 01 apr 2011, 16:24

geeft niet hoor, ik had het idd een beetje raar neer gezet, in ieder geval anders dan bedoelt b4
we hebben allemaal hetzelfde doel, zo goed mogelijk zorgen voor onze diertjes, of we er nu wel of niet mee gaan fokken.Dus het zit wel goed !

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 13 apr 2011, 12:53

Hoe gaat het nu met Dirk?
Groetjes Clem
Afbeelding

yael

Berichtdoor yael » wo 13 apr 2011, 15:03

dirk is nog steeds een beetje verkouden
hij slaapt veel net als noi deed
hij moet er zelf overheen komen wij ondersteunen hem enkel door
middel van ab we hopen er maar het beste van alhoewel het wel al lang duurt

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 14 apr 2011, 10:15

Jammer dat hij nog steeds niet helemaal beter is.
Hij heeft natuurlijk ook energie nodig om te groeien en misschien daarom wat langer nodig om te herstellen.
Zolang het maar de goede kant op gaat.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Levkoy's”