mij is verteld dat

Omdat wij een open en vrij forum zijn en respect hebben voor ieders mening ... is speciaal dit subforum opgericht voor de mensen die het nut niet inzien van het HCM-testen.
Veel plezier ... heb respect voor ieders mening en blijf beleeft.

nicole123403

mij is verteld dat

Berichtdoor nicole123403 » di 03 mei 2011, 11:06

hcm testen enkel een moment opname zijn mijn dierenarts vond het wel goed dat ik het verleden jaar heb gedaan ondanks de zeer hoge kosten hiervan maar het sluit nooit uit dat ze het later kunnen krijgen

Petra
Contacteer:

Re: mij is verteld dat

Berichtdoor Petra » di 03 mei 2011, 12:24

Ja, dat klopt helaas wel.
Maar wanneer fokkers niet testen bestaat dus een groot risico dat ze fokken met een kat die wel HCM heeft en het zo door zal geven, met alle ellende van dien voor kittens en eigenaren.
Door te testen krijg je uiteindelijk een redelijk beeld van HCM vrije lijnen.
Eigenlijk is dat het "enige" dat op dit moment gedaan kan worden, tot onderzoek naar DNA test klaar is en deze manier gebruikt kan worden.
Als alle fokkers zouden denken dat het geen 100% zekerheid geeft en ze daarom maar niet testen dan maakt het ras geen kans.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: mij is verteld dat

Berichtdoor Wil » di 03 mei 2011, 12:27

Hoi Nicole
er lopen nu dingen fout ,ik moet de testen hebben van beide ouders ,door een radioloog die erkend is om de testen af te nemen ,
De testen mogen niet ouder zijn dan 1 jaar ,Juist omdat HCM een moment opname is is het heel belangrijk ,dat ze ieder jaar hertest worden ,

Ik ga het topic even in de bewaarkluis doen ,totdat dit in orde is oke ,
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Waarom niet testen ?”