Moeilijk....

Omdat wij een open en vrij forum zijn en respect hebben voor ieders mening ... is speciaal dit subforum opgericht voor de mensen die het nut niet inzien van het HCM-testen.
Veel plezier ... heb respect voor ieders mening en blijf beleeft.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Moeilijk....

Berichtdoor Clemmetje » vr 09 nov 2012, 12:08

Waar is dan precies wel naar gekeken bij deze test?
Groetjes Clem
Afbeelding

ismar

Berichtdoor ismar » vr 09 nov 2012, 12:17

Ik zou zeker met Mo naar een andere DA gaan...baad het niet dan schaad het niet,toch?
De situatie duurd nu wel heel erg lang en gezien het gewichts verlies moet er nu onderhand wel een oplossing komen voor het probleem.
Sterkte en beterschap.
Katten laten pootafdrukken achter op je hart....

zoefay

Berichtdoor zoefay » vr 09 nov 2012, 12:40

Ik weet niet waar ze precies naar hebben gekeken bij de test, maar hij heeft dus geen Giardia (terwijl ze hem wel 10 dagen Stomorgyl hebben laten slikken en ze hem makkelijk meteen daarop hadden kunnen testen) en hij is niet getest op Trichomonas (ff op gegoogeld en ook dat blijkt geen erg ingewikkelde test te zijn). Ik heb dus gebeld dat zijn gegevens moeten worden doorgemaild naar een andere dierenarts en maak daar dan een afspraak mee als de gegevens binnen zijn.
Ik heb gewoon geen goed gevoel hierbij (kreeg ook al verkeerde pillen mee, Stomorgyl 10 in plaats van 2, in plaats van, als je dan al Giardia vermoedt Panakuur).
Vanmorgen kotste hij de Hills a/d er weer uit, erg ontmoedigend en zo zielig voor Mo want niet erg fijn allemaal natuurlijk.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 09 nov 2012, 12:45

Heel vervelend inderdaad allemaal.
Hopelijk kan een andere DA je beter helpen.
Misschien toch eens proberen iets anders dan de AD te geven.
Bijvoorbeeld ID of DD.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 09 nov 2012, 12:48

Ik zou inderdaad ook een second opinion vragen... Als je geen goed gevoel hebt moet je dat gewoon doen. Inderdaad raar dat het zo lang heeft geduurd voor ze ontlasting zijn gaan testen... zeker met het grote gewichtsverlies... Op zich is het niet raar hoor om stomorgyl te geven ipv panacur. Metronidazol (werkzame stof in stomorgyl) is tegenwoordig eerste keus bij giardia, alleen zou het dan wel handig zijn om zeker te weten dat dat is wat hij heeft aangezien ab ook de darmflora aan kan tasten.
Ik zou toch ook eens een bloedonderzoek overwegen omdat hij zoveel is afgevallen... ik hoop dat je een da vind die wat doortastender is.

Sterkte en beterschap voor Mo
Afbeelding

zoefay

Berichtdoor zoefay » vr 09 nov 2012, 14:22

Hills i/d heeft hij ook al gehad (kotste hij er ook uit), maar zijn darmen en maag zijn nu natuurlijk helemaal van slag dat is logisch na zo lang klachten. Ik wil inderdaad zijn bloed onderzocht hebben. Bijverschijnsel van de stomorgyl is misselijkheid en braken, het verergerde ook en dat heb ik aangegeven, toen kreeg ik een tweede kuur. Die heb ik dus niet afgemaakt, Mo werd er ziek van(mat en beroerd), terwijl hij dat ondanks de diarree en het braken niet echt was (hij is wel slomer natuurlijk maar op zich niet mat en heeft eetlust en drinkt). Binnen een dag knapte hij op, maar hield natuurlijk wel de diarree al braakte hij minder. Ik vind op zich dat je eerst moet testen op iets voor je medicatie toedient (Giardia was een gok nav de klachten).
Misschien is de giardia nu wel weg door de Stomorgyl, maar is zn darmflora in de war, zo lijkt het dus wel.
Maar nogmaals; het is mijn eerste kat en ik ben een leek, maar hij is nu al een maand aan het kwakkelen, dat is gewoon te lang en sneu.
Bedankt voor jullie reacties, sterkt mij toch een beetje!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 09 nov 2012, 14:53

Het verhaal van Mo lijkt wel op dat van Joy.
Lees hier phpBB3/viewtopic.php?f=39&t=1230 maar eens vanaf bladzijde vijf gaat.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 09 nov 2012, 15:34

Hoi Hoi
het zit niet mee he verdorie wat een zorgen ;( durf je over te gaan op rauw vlees ?? kan je zo bij de supermarkt halen ,hij is goed ontwormd he ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

zoefay

Berichtdoor zoefay » vr 09 nov 2012, 19:21

Dat was een eyeopener die andere dierenarts. Mo maakt veel te veel oorsmeer aan (vond het al zo knap dat jullie allemaal van die schone oren bloterikjes hebben). Ik maak zijn oren regelmatig schoon (ze waren echt pikzwart toen ik hem kreeg en omdat hij toen een roesje moest om zijn tandjes schoon te laten maken heb ik toen ook zijn oren laten reinigen), maar binnen een paar dagen waren ze weer supersmerig.
Nu heeft hij Easotic (ontstekings en jeukremmend) en dat moet ik hem t/m donderdag dagelijks geven. Verder Iso-gel om zijn ontlasting dikker te maken (heb ik ook ooit eens voor mijn honden gehad) en Finidiar KH voor herstel van het darmslijmvlies.
Als het goed is blijven zijn oren hierna schoon (natuurlijk worden ze wel viezer dan van katten die minder talg aanmaken dan Sphynxen).
Hij krabt zichzelf ook stuk door de jeuk aan zijn oren,
Verder Hills i/d (blikjes ipv brokjes) vindt hij niet lekekr maar ik mag er een beetje doormengen van wat hij wel lekker vindt.
Mocht dat allemaal niet werken dan wil hij een Scopie doen.
Dat is dus wat anders dan wat mijn andere da voorstelde; paardenvlees met pompoen punt...
Heel fijn hoor een da die zo uitgebreid te tijd neemt voor je ventje!

zoefay

Berichtdoor zoefay » vr 09 nov 2012, 19:25

Hoeraaaaaaa de harde i/d brokjes vindt hij heerlijk! laugh_sm

Terug naar “Waarom niet testen ?”