50% van de sphynen HCM positief?? Waar of Niet Waar

Omdat wij een open en vrij forum zijn en respect hebben voor ieders mening ... is speciaal dit subforum opgericht voor de mensen die het nut niet inzien van het HCM-testen.
Veel plezier ... heb respect voor ieders mening en blijf beleeft.

Kitty

Re: 50% van de sphynen HCM positief?? Waar of Niet Waar

Berichtdoor Kitty » di 13 apr 2010, 17:45

Hoi cobie dank je voor je uitgebreide reactie,daar kan ik wat mee.

@Wil,je hebt het over bepaalde lijnen,maar ik als beginner zou niet weten waar ik naar moet kijken
en volgens mij is dat voor een leek moeilijke materie.
Dus hoe zou je als liefhebber dan meer over een lijn te weten komen,zonder al teveel moeilijke termen?
En heb jij er persoonlijk veel mee te maken gehad of is dat omdat jij het allemaal bijhoud?

miepie

Berichtdoor miepie » di 13 apr 2010, 17:50

HEt is voor een leek heel moeilijk om erachter te komen als je voor een kitten gaat kijken...

Ik heb altijd de testen mogen inzien...Maar heb er echt de ballen verstand van....Mij kan je echt alles wijsmaken....
Tegenwoordig iets minder gelukkig....

ALs je verliefd bent geworden op een kitten,let je niet op HCM enz
Het is aan de fokker om jou een gezond kitten mee te geven..al geef dat geen garantie voor de toekomst...
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 13 apr 2010, 18:04

Coby ...Ik vroeg me al af over wie je het had ... maar ik denk niet dat dat op dit forum gebeurd is ;) ... want dat was er echt nog niet!

Dat meisje is inmiddels een leuke jonge vrouw ;) ... ik kan trouwens gezellig met haar kletsen, en soms denken wij ECHT niet hetzelfde over sommige dingen en toch kunnen wij praten, ze is inderdaad vaak over de tong gegaan, maar in plaats van dat je gewoon maar "aanneemt" dat het zo is, is het niet zo moeilijk om eens persoonlijk te mailen of een telefoontje te doen, dan hoor je gauw genoeg de andere helft van een verhaal ..... Dat bedoel ik dus ook, van die eilandjes afkomen ... de moeite nemen om elkaar te leren kennen en dan hoef je niet over alles dezelfde mening te hebben ... verschillende mensen, verschillende meningen!

Oh en Kitty ... je bent niet op het verkeerde ogenblik lid geworden, je moet je ook echt niet laten afschrikken ... alle rassen en niet rassen hebben hun problemen... je mag dat weten, en op welke manier je daar rekening mee wenst te houden dat bepaal je toch helemaal zelf ;)
Die Sphynxen zijn het waard hoor.... waarom denk je anders dat we ze allemaal hebben D5 ... ga gewoon lekker op zoek en koop een kittentje bij mensen waarbij je voelt dat het goedzit, ... bij mensen bij wie je terecht kan als het fout zou lopen....let inderdaad goed op hoe ze eruitzien (niezen tranen, etc.) en hoe "eerlijk" de fokker is... iemand die zegt dat hij/zij nog nooit wat gehad heeft daar mag je je bedenkingen bij maken.
Ook goed kijken naar de contractjes en garanties die je krijgt....ga er gewoon lekker voor!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » di 13 apr 2010, 19:02

De meeste mensen, die mij al een paar jaartjes kennen van het forum en voorgangers, weten dat ik geen meeloper ben en vaak een tegendraadse (eigen) mening heb.
Voor wat katten betreft is dit altijd vanuit mijn liefde voor dieren en zoveel mogelijk vanuit gezond verstand.
Al heb ik raskatten, van de fokwereld heb ik geen hoge pet meer op, juist vanwege de minder sociale omgang en vanuit het voortvloeiende misbruik van dieren voor eigen belang(in stand houden van uiterlijke kenmerken, geld verdienen, etc.).
Ik geef direct toe dat het dubbel is om raskatten te hebben en ook raskatten mooi te vinden en deze mening te hebben, maar ik ben wel eerlijk!
Volgens mij kan het fokken ook goed, maar het gebeurd akelig weinig (goed in de zin dat het goed is voor het dier).

Dit topic is in mijn ogen weer een voorbeeld van de minder sociale omgangsvormen tussen fokkers.
Om heel direkt te zijn. De topicstarter en de 3 "mee-knikkers" excuses voor de term maar zo noemen jullie zelf ook de mensen die niet jullie mening is toegedaan zijn allen mensen die slechts enkele uren van elkaar zijn lid geworden van dit forum of iets langer maar dan enkel/veelal nog gereageerd hebben in dubieuze topics....

Ik ben juist een persoon die de discussie niet schuwt en ook belangrijk vind, maar doe dat dan in alle topics en klets overal mee.
Ik heb nu het gevoel dat er sinds kort een hetze gestart is om dit forum of bepaalde personen aan te vallenn of te kakken te zetten.
Omdat ik modje van dit forum ben weiger ik dit te laten gebeuren en daarom zeg ik dit hier open en bloot!

Ik ben modje geworden, juist omdat dit een open forum is waarin alles besproken kan worden, de leuke en de nare kanten.
Veel fokkers hebben het liever niet over HCM, of andere ziekten, want dat is niet goed voor deverkoop. En ach het is niet zo erg omdat een HCM kat van 6 jaar normaal toch ook al bijna dood zou zijn gegaan....of kittens worden haast nooit ziek...dan is de garantie toch allang verlopen wat kan mij dat nou schelen als het dier op 8 jaar HCM ziekte krijg en stikt. Ik heb destijds een gezond kitten verkocht.
De andere kant is ook overdreven, er zijn gelukkig heel veel gezonde dieren en inderdaad, op dit forum lijkt het soms alsof het alleen om HCM draait. Maar dat was ook de opzet van dit forum, HCM moet niet langer weggemoffeld worden, maar openlijk besproken en aangepakt.

Wanneer de nieuwe mensen die hier nu fel en veel reageren nu bij ons blijven en overal aan mee discusieren (al naar gelang het onderwerp hen interesseerd)verwelkom ik hen van harte. Voor mij zou het leuk zijn wanneer er meer verschillende meningen komen op het forum. Prima, we kunnen leren van elkaar.
Maar wanneer jullie enkel hier zijn om even twijfel te zaaien over de database of de ernst van de ziekte HCM, dan is dit heel doorzichtig en laat het dan bij dit topic.

Ik ben het misschien ook niet altijd eens met dingen die op het forum worden gezegd of dingen die gebeuren, maar ik sta wel voor dit forum en de database, erachter en ervoor!
Afbeelding

Karin01

Berichtdoor Karin01 » di 13 apr 2010, 19:40

Petra,

Ik begrijp dat je ondermeer mij bedoeld D10
Ik zelf fok al jaren en het is dat ik een baan heb anders had ik dan financieel niet volgehouden. Als je niet fokt kan je bijna niet voorstellen dat als je fokt het je alleen maar geld kost.
Mijn katten lopen ook nog eens door het hele huis en krijgen het beste voer D5 .
Ook ben ik van mening om mijn katten allemaal te testen voordat ik er mee fok (sphynxen en maine coons).
Als je het geheel bekijkt worden er onder het topic Bambino dingen gezegd die niet waar zijn over mijn dekkater.
Als jij in de Database deze kater nagaat zie je dat hij negatief getest is.
Ik heb hier ook een heel gesprek gehad met Wil over de telefoon.
Zoals Wil eerder heeft verteld wij zijn het niet altijd eens met elkaar maar wij kunnen wel over dingen praten.
Ik ben dan ook stomverbaasd dat jij als modje niet ingrijpt als Barbara dit op het forum neerzet en dat deze een vervelende discussie aangaat met Louise.

Wil heeft zelf opgeroepen dat of er Fokkers zich willen melden om mee te praten.
Ik ben pas gaan meepraten omdat het over mijn kater ging.
Ook heb ik mijn mening over het topic gegeven over 50% van de sphynxen zijn HCM pos.
Tja dat ik daarvoor het topic heb gelezen en stomverbaasd was dat iedereen als makke schapen erachter Wil aanliepen …… nu ik had daar dus duidelijk een andere mening over.
Een forum zoals dit gaat goed als iedereen het zelfde denkt.
Als er dus een kritische fokker komt en haar twijfels kenbaar maakt dan is het zo dat je wordt weggezet als een onruststoker, Onbegrijpelijk!
Tot op heden heb ik ook geen schriftelijk bewijs gehad b5 .
Nu is het opeens niet meer een hi hi forum en een duims ze voor je forum maar een forum waar andere die zich daar in hebben verdiept hun mening geven en nu is het opeens niet meer zo leuk???

Nu moet jij als modje ingrijpen om mij de mond te snoeien omdat ik er ook verstand van heb???

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » di 13 apr 2010, 20:49

Heykes,

Eindelijk vind ik de fut om hier te reageren.....

Ten eerste heb ik zes kittens die me momenteel dag en nacht nodig hebben, want mams melk is niet meer het van het....
Ten tweede heb ik een zaak die 6 op 7 draait, van 7 tot 19u.....dus deftige shifts
Ten derde heb ik drie schatten van kinderen die nu ook nog eens paasvakantie hebben ........
en daar komt nog eens bij dat ik ook mentaal momenteel niet echt sterk sta omdat ik net weer een HCM positief poesje heb.....

Ik ben degene die vorige week bij Dr Putcuyps buitenkwam, huilend omdat ik weer een positieve kat had.....en Dr Putcuyps heeft tegen mij gezegd die afgelopen maandag, dat ze de laatste tijd haast 50% van de sphynxen die bij haar kwamen testen positief of verdacht moest zetten!!! Dit heb ik niet verzonnen, dit heeft zij me gezegd!
Ik heb haar gevraagd per mail of ze deze uitspraak even zou willen toelichten, maar krijg geen antwoord......
Deze week is er iemand die ik ken ook bij haar gaan testen en heeft haar gevraagd:"Ingrid is het waar dat 50% van de sphynxen positief is.?" Omwille van de hele heisa hier op het forum.....toen zei ze :"Nee dat is niet waar...."
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

Kitty

Berichtdoor Kitty » di 13 apr 2010, 21:11

@Anunaki,het is niet zo dat ik er nu niet meer voor ga hoor.
Maar ik reageer nu even op de topictitel,ik neem dus nu aan dat 50%
op basis is van geschatte info.Als ik dan over die 11% lees ,dan word ik weer wat geruster.
Ik denk dat je ook een stuk geluk moet hebben als je een dier aanschaft.
Ik neem de tijd om goed rond te kijken.

@Petra ook ik heb me in deze tijd aangemeld,ik mag toch hopen dat dat mij niet tot een meeloper maakt,
alhoewel ik er wel moeite mee heb dat dit uberhaupt zo geschreven word.
Verder vraag ik me na jou stukje en een ander topic nog steeds af,of er op zo'n leeftijd als bv 6 jaar
geen sprake kan zijn van ouderdoms hcm?
Verder zou ik het persoonlijk heel erg vinden dat wanneer mij dit zou overkomen en een fokker zou niet thuis geven,
vandaar ook dat ik de klik met een fokker erg belangrijk vind,alleen wie zegt mij dat ik het goed aanvoel.

@Karin een kritische fokker zoals jij jezelf noemt is toch prima,kan nooit kwaad lijkt mij om de verschillende meningen te lezen.
Tot nu toe moet ik eerlijk bekennen dat ik jou niet kritisch vind overkomen,ik vind dat je gewoon met respect schrijft.

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » di 13 apr 2010, 21:13

@ Coby:

Hai Coby,

Kijk dat vind ik nu echt top van je dat net jij reageert!
(effe voor de mensen die het niet weten.....een viertal jaartjes geleden had ik bij Coby een kitten gereserveerd. Ik ben bij haar geweest toen, trouwens een hartelijke warme vrouw, mooie katten, gezonde sociale kittens, ik was helemaal in de wolken.....maar ze vertelde me toen ook heel openlijk dat ze niet testte omdat ze er niet in geloofde....Ik ben toen helemaal van mijn melk terug naar huis gereden en heb het kitten niet genomen.......mijn volgende kitten kwam wel uit geteste ouders.......en was zelf positief!! Coby heeft me toen opgebeld....niet om te roepen: Zie je nu wel!!!" Nee om mij een hart onder de riem te steken en raad te geven.....)
Ondanks dat je weet dat dit forum vooral "in the air" gaat door fervente testers, kan jij op een eerlijke en rustige manier zeggen wat jij erover denkt, zonder anderen door het slijk te halen of neer te knuppelen...dat is een mooie gave, Coby! Ik ben het niet volledig eens met je gedacht over testen, maar dat weet je.....maar ik kan je wel begrijpen.....ik heb veel respect voor je!!!
Afbeelding

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » di 13 apr 2010, 21:17

@Kitty:
Verder zou ik het persoonlijk heel erg vinden dat wanneer mij dit zou overkomen en een fokker zou niet thuis geven,
vandaar ook dat ik de klik met een fokker erg belangrijk vind,alleen wie zegt mij dat ik het goed aanvoel.
Dat is ook heel belangrijk!!! Dat houdt je recht op de moment dat je het nodig hebt......spijtig genoeg zijn er vele fokkers die enkel tof en lief zijn zolang er niets mis gaat.......
Afbeelding

Kitty

Berichtdoor Kitty » di 13 apr 2010, 21:26

Heykes,

Eindelijk vind ik de fut om hier te reageren.....

Ten eerste heb ik zes kittens die me momenteel dag en nacht nodig hebben, want mams melk is niet meer het van het....
Ten tweede heb ik een zaak die 6 op 7 draait, van 7 tot 19u.....dus deftige shifts
Ten derde heb ik drie schatten van kinderen die nu ook nog eens paasvakantie hebben ........
en daar komt nog eens bij dat ik ook mentaal momenteel niet echt sterk sta omdat ik net weer een HCM positief poesje heb.....

Ik ben degene die vorige week bij Dr Putcuyps buitenkwam, huilend omdat ik weer een positieve kat had.....en Dr Putcuyps heeft tegen mij gezegd die afgelopen maandag, dat ze de laatste tijd haast 50% van de sphynxen die bij haar kwamen testen positief of verdacht moest zetten!!! Dit heb ik niet verzonnen, dit heeft zij me gezegd!
Ik heb haar gevraagd per mail of ze deze uitspraak even zou willen toelichten, maar krijg geen antwoord......
Deze week is er iemand die ik ken ook bij haar gaan testen en heeft haar gevraagd:"Ingrid is het waar dat 50% van de sphynxen positief is.?" Omwille van de hele heisa hier op het forum.....toen zei ze :"Nee dat is niet waar...."
We hebben tegelijk gepost vandaar ook dat ik nog over de topic titel begon,het leek me zo hoog.
Allereerst wil ik je sterkte wensen.
Verder wel een beetje raar van zo'n vrouw om eerst zo'n uitspraak te doen om het vervolgens te ontkennen.
Hoe krijg je idd heisa om dit soort opmerkingen en hoe kweek je angst.

Misschien is het dan echt nodig om alles eerst zwart op wit te hebben zodat je het meteen kan staven met uitspraken die gedaan worden.

Terug naar “Waarom niet testen ?”