50% van de sphynen HCM positief?? Waar of Niet Waar

Omdat wij een open en vrij forum zijn en respect hebben voor ieders mening ... is speciaal dit subforum opgericht voor de mensen die het nut niet inzien van het HCM-testen.
Veel plezier ... heb respect voor ieders mening en blijf beleeft.

Petra
Contacteer:

Re: 50% van de sphynen HCM positief?? Waar of Niet Waar

Berichtdoor Petra » di 13 apr 2010, 22:00

Petra,

Ik begrijp dat je ondermeer mij bedoeld D10
Ik zelf fok al jaren en het is dat ik een baan heb anders had ik dan financieel niet volgehouden. Als je niet fokt kan je bijna niet voorstellen dat als je fokt het je alleen maar geld kost.
Mijn katten lopen ook nog eens door het hele huis en krijgen het beste voer D5 .
Ook ben ik van mening om mijn katten allemaal te testen voordat ik er mee fok (sphynxen en maine coons).
Als je het geheel bekijkt worden er onder het topic Bambino dingen gezegd die niet waar zijn over mijn dekkater.
Als jij in de Database deze kater nagaat zie je dat hij negatief getest is.
Ik heb hier ook een heel gesprek gehad met Wil over de telefoon.
Zoals Wil eerder heeft verteld wij zijn het niet altijd eens met elkaar maar wij kunnen wel over dingen praten.
Ik ben dan ook stomverbaasd dat jij als modje niet ingrijpt als Barbara dit op het forum neerzet en dat deze een vervelende discussie aangaat met Louise.

Wil heeft zelf opgeroepen dat of er Fokkers zich willen melden om mee te praten.
Ik ben pas gaan meepraten omdat het over mijn kater ging.
Ook heb ik mijn mening over het topic gegeven over 50% van de sphynxen zijn HCM pos.
Tja dat ik daarvoor het topic heb gelezen en stomverbaasd was dat iedereen als makke schapen erachter Wil aanliepen …… nu ik had daar dus duidelijk een andere mening over.
Een forum zoals dit gaat goed als iedereen het zelfde denkt.
Als er dus een kritische fokker komt en haar twijfels kenbaar maakt dan is het zo dat je wordt weggezet als een onruststoker, Onbegrijpelijk!
Tot op heden heb ik ook geen schriftelijk bewijs gehad b5 .
Nu is het opeens niet meer een hi hi forum en een duims ze voor je forum maar een forum waar andere die zich daar in hebben verdiept hun mening geven en nu is het opeens niet meer zo leuk???

Nu moet jij als modje ingrijpen om mij de mond te snoeien omdat ik er ook verstand van heb???

Je reaktie slaat totaal de plank mis. Ik heb niets gezegd over jouw werk, jouw inkomen, jouw fokjes of iets anders dat je nu eruit spuugt.
Ik heb het over jou als persoon die probeert een forum door het slijk te halen en de sfeer te verpesten.
Want behalve aanvallen hebben jou en de jouwen hier nog niets gepresteerd. Je bent ook blijkbaar nog nooit eerder hier geweest anders weet je wel dat ik zeker niet de persoon ben voor een hihi forum. Dat zijn we ook niet.
Een kritische fokker is geen onruststoker wanneer deze ook daadwereklijk inhoudelijk op meerdere onderwerpen mensen van advies kan en HEEFT voorzien.
Alleen topics openen om ruzie uit te lokken heeft weinig zin.
Jammer dan, je plan en enige bedoeling is hierbij in de openheid en is dus mislukt.
Veel postplezier nog!
Afbeelding

cobie

Berichtdoor cobie » di 13 apr 2010, 22:19

Hallo anemieke
Wat leuk dat jij reageert. Ja wij hebben elkaar ontmoet en ja wij hadden verschillende gedachten over HCM testen.
Kijk jij bent nou een heel mooi voorbeeld. Je bent met mij niet eens maar je hebt me nooit aangevallen omdat ik tegen deze testen ben.
En dat bedoel ik nou. Zo hoort het te gaan. pffffff dit is echt heel moeilijk ook voor mensen die niet in deze testen geloven die worden ook bestempelt als slechte fokkers die het ras niet willen beschermen. En dit zijn gewoon geen waarheden. Jij bent eerlijk heel fijn om je weer even te ontmoeten. Bedankt voor je lieve vermelding over mij. Ja ik houd van mijn katten. Zijn eerst mijn huisdiertjes en dan mag ik ook nog genieten van al die kleine schatjes die we mogen verwelkomen. Dikke kus en bedankt

Karin01

Berichtdoor Karin01 » wo 14 apr 2010, 11:00

Annemieke,

Ik wens je veel succes met je kittens en het is hopen dat ze allemaal groot en gezond worden want ze zijn prachtig (ik heb even op je site gekeken)D5
Ook vind ik het zeer rot voor je dat als je zo'n mooi poesje heb dat zij als HCM pos is getest.
Veel sterkte toegewenst.

Maar gelukkig is er nu wel duidelijkheid voor de fokkers en voor de liefhebbers over uitspraken dat 50% van de sphynxen HCM pos. zijn Het is dus onjuist D5 Gelukkig kunnen we er nu dus vanuitgaan dat niet veel fokkers de katten de HCM pos zijn stilletjes uit de fok nemen D3

Nogmaals bedankt voor je reactie D5 .

Karin01

Berichtdoor Karin01 » wo 14 apr 2010, 11:09

Petra,

Ik verwonder mij over je vijandigheid tegenover mensen die hun mening en opvattingen op het forum uitspreken d1
Ik verwonder mij ook dat je mensen zoals ik die niet vijandig zijn maar die de waarheid boven tafel willen hebben, afschilderd als onruststoker en zijnde dat ik ruzie zou uitlokken D18

Dat is niet netjes voor een modje t3

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 14 apr 2010, 11:29

Hoi Allemaal
Dit is mijn laaste reactie ,ik ga lekker van het zonnetje genieten ,,

Ik ben verleden week al gebeld ,dat ZE ,van plan waren om mij kapot te maken ;)))) Wist natuurlijk niet waarvan de aanval zou komen ,hier dus ;) zolang je eerlijk en open bent ,krijgen ze me niet kapot ,Ik fok niet voor geld ,ik fok omdat ik van mijn Sphynxen hou ,ook niet om zoveel mogelijk geld uit mijn katten te halen ,dan had ik dat al lang kunnen doen ,

Kitty ,ik heb over de hele wereld contact met Sphynxfokkers ,ook van eigenaren van database ,en het belangrijkste ,ik wil graag weten waar ik mee bezig ben ,het zijn levende dieren toch ?
Ja HCM is waar ik helemaal voor ga ,en waar ik voor blijf gaan ,veel menen mailen of bellen mij ,over hun katten ,niet alleen over HCM ,maar zeker is dat er een onderdeel van ,Ik fok de Sphynx vanaf hij net in Nederland kwam ,en dat is 20 jaar ,
Heb met veel mensen contact gehad ,waarvan hun katje dood neerviel ,dan wordt er gezegd door de fokkers ,heeft u electra draden liggen ,is dat waar ze in gebeten hebben ?? wie heeft ze niet liggen ,en nog veel meer dingen ,
Trouwens voor een NIET FOKKER <je zegt toch dat jij een particulier bent !!!!!!!!!!!
Je hebt een outcross nestje liggen ,, hoezo je bent open en eerlijk ????je wilt wat leren ,wat wil je leren ? als je hier niet eens de waarheid spreekt over wie je bent ?Bianca !
http://catteryfinaldestiny.come2me.nl/

mylandeboer@msn.com

http://tontopsphotography.come2me.nl/

Zal ik je nu maar gewoon Bianca noemen ,gewoon eerlijk zonder achterbaks gedoe ? meid ik wens je veel succes met je outcross nestje ,dat het mooie gezonde kittens zullen worden ,
Ik hoop dat de ouders getest zijn ,,
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

maria

Berichtdoor maria » wo 14 apr 2010, 12:13

hier nu ook een reactie van mij..een leek...en dierenliefhebber en ook een blijde en trotse genieter van sphynxen en rexen... in september hier op het forum gekomen..en had voorheen nog nauwelijks gehoord van HCM..heb dierenartsen in mijn kennissenkring maar ook daar hoorde ik nooit over HCM..
Op dit forum worden door liefhebbers en fokkers lief en leed gedeeld...waarin het onderzoek en de spanning rond HCM een rol hebben en men zich inzet voor een gezond ras....misschien is de een daar fanatieker in dan de ander maar dat houd je alleen maar alert en bezig met je eigen principes..normen en waarden waar jij als fokker of liefhebber voor staat denk ik..en er zullen zeker mensen hier komen en weer weggaan,en er worden ook wel dingen niet altijd zorgvuldig geschreven..daar schrik ik ook van...maar het gaat , volgens mij ,allemaal vanuit een oprechte zorg om de katten...want daar zit hun hart..
en een discussie is altijd goed en zinvol..maar heb nu het gevoel dat dingen uit het verband worden getrokken en berichten persoonlijke aanvallen worden...dat vind ik jammer...
iemand schreef dat radiologen een lijn moeten krijgen.. er in het najaar een congres komt.. dat lijken mij heel zinvolle ontwikkelingen...daar moet het vandaan komen..een eenzijdig onderzoek..zodat je weet dat als je kat onderzocht is..dan is het goed..of ik nu naar radioloog a of b ga..de uitslag zal niet verschillen....dat is ook de discussie volgens mij.... het verschil in onderzoekuitslagen...en de interpretatie daarvan..
en dat daar over gesproken gaat worden met fokkers lijkt mij heel zinvol..een keer contact met elkaar waarin zorgen worden besproken..de verschillen bekeken etc....het elkaar aanvallen..bereik je niets mee..alleen nog maar meer volharding..omdat je het gevoel krijgt... aangevallen te worden..ga je je verdedigen..of nog harder aanvallen.. en wat bereik je..nog meer afstand....daar zijn de katten volgens mij niet meegebaat..
ik ben nog niet lang lid maar merkte nooit van aanvallen op andere fokkers..wel kritisch kijken naar winkels waar kittens werden gekocht zonder bekendheid van achtergronden of iets..ik heb geen balv verstand van HCM en jullie veel meer en ik hoop dat onderzoek lleen nog meerduidelijkheid gaat geven.. zonder te oordelen of veroordelen ..zorgen voor een gezond ras..dat is toch wat jullie allemaal willen...

Reintje

Berichtdoor Reintje » wo 14 apr 2010, 12:24

Hey Kitty, of moet ik je Bianca noemen?
Mijn mama leest het volgend zinnetje voor en opent je website:
Je hebt een outcross nestje liggen ,, hoezo je bent open en eerlijk ????je wilt wat leren ,wat wil je leren ? als je hier niet eens de waarheid spreekt over wie je bent ?Bianca !
http://catteryfinaldestiny.come2me.nl/
Ik log in, wil je website ook openen en deze is ondertussen niet meer actief, zeer eigenaardig...
Wat wil je eigenlijk bereiken met de aanvallen op dit forum?
Als je al niet eerlijk bent in je voorstelling, waarom zou jij dan wel eerlijk zijn in je verkoop en omgang van dieren?

Ik heb nog even enkele berichten van je nagelezen, nu wetende dat je niet bent wie je bent is het duidelijk dat heel je opzet, gewoon is, om al wat al bereikt is bij HCM en waarvoor zo veel mensen zich al hebben ingezet te ondermijnen, eveneens als dit forum.

Ik kan hier maar 1 conclusie uit trekken: Jaloezie maakt mensen slecht!!!!!
Laatst gewijzigd door Reintje op wo 14 apr 2010, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 14 apr 2010, 12:37

Reintje,
Hier hetzelfde. 15 minuten geleden even gekeken en nu foetsie.
Tja, wat heb je toch een rare mensen op de wereld.
Groetjes Clem
Afbeelding

Karin01

Berichtdoor Karin01 » wo 14 apr 2010, 13:33

Wil,

Ik heb jou vorige week zelf opgebeld b4 .
Ik heb ook gezegd dat ik het niet met je eens ben en dat ik ga denken om op het forum te reageren. Zeg eerlijk dan pas kan het een open discussie worden.
Ik heb dan ook geen intentie om iemand kapot te maken want iedereen heeft zijn eigen mening en opvattingen. Ook is er niet gesproken over dat jij wel/niet goed aan het fokken ben.
Want sphynxen fokken blijft hartstikke moeilijk.
Ik heb alleen mijn twijfels uitgesproken over het feit dat jij bent begonnen dat 50% van de sphynxen HCM positief waren.
Dat blijkt nu dus ook niet correct te zijn D5 .
Ook ben ik ingegaan dat er meerdere Cardiologen goed testen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 14 apr 2010, 13:51

Wil, Hoi Karin
%% Ik bedoel jou daar niet mee ,dus voel je niet aangesproken ,
Het is wel gezegd door degene die hier ook bijna nooit komt ,

Ik heb jou vorige week zelf opgebeld b4 .
Ik heb ook gezegd dat ik het niet met je eens ben en dat ik ga denken om op het forum te reageren. Zeg eerlijk dan pas kan het een open discussie worden.

%% prima ,maar dan moeten er geen fokkers onder valse voorwendselen mee gaan doen ,als zielig particuliertje die het niet weet ;) zielige personen ,

Ik heb dan ook geen intentie om iemand kapot te maken want iedereen heeft zijn eigen mening en opvattingen. Ook is er niet gesproken over dat jij wel/niet goed aan het fokken ben.
Want sphynxen fokken blijft hartstikke moeilijk.

%% dat blijft het ook Karin ,TYFUS moeilijk ,

Ik heb alleen mijn twijfels uitgesproken over het feit dat jij bent begonnen dat 50% van de sphynxen HCM positief waren.
Dat blijkt nu dus ook niet correct te zijn D5 .

%% Dat wist ik op dat moment ook niet ,Ik was me helemaal lam geschrokken daarvan ,dat weet jij ook ,want we zijn denk ik wel 1 1/2 aan het bellen geweest ,
Ik ga niet iemand zijn naam noemen die me dat verteld ,dus heb netjes gewacht tot die zelf het melde ,Iklas het gisteren ook pas op het forum ,Dat het gelukkig niet waar was ,Dan heeft het toch nog iets zinnigs opgebracht ;)

Ook ben ik ingegaan dat er meerdere Cardiologen goed testen.
%% Karin het zijn RADIOLOGEN ;)klopt ,ook daar hebben we het over gehad ,

%% Het lullige is nu ,Dat Bianca Outcross Coon Sphynx heeft ,(geen particulier is maar een fokker )jij ook coons fokt ,Cobi een kater heeft van jou kater ,
Dus dit wel gaat lijken op een spelletje van jullie 3 en ,dat is heel jammer
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Waarom niet testen ?”