Off-Topic "Graag wil ik jullie aan Chevy voorstellen"

Omdat wij een open en vrij forum zijn en respect hebben voor ieders mening ... is speciaal dit subforum opgericht voor de mensen die het nut niet inzien van het HCM-testen.
Veel plezier ... heb respect voor ieders mening en blijf beleeft.

cobie

Off-Topic "Graag wil ik jullie aan Chevy voorstellen"

Berichtdoor cobie » di 13 apr 2010, 21:51

Hallo
Ben cobie heb gereageerd in de topic 50% heeft HCM. ga daar maar even lezen daar kun je zien hoe ik over heel dit HCM gedoe denk.
Dit vind ik nou echt onvoorstelbaar. Er word zo veel gezegt maar het word niet nagekomen. Geef een paar voorbeelden die ik de afgelopen jaren voor bij heb zien gaan.

Kreten als je hoeft je niet te schamen voor HCM.
Het enige wat wij willen is de hcm katjes er uit halen.

Dit gebeurt dus helemaal niet want als iemand een poesje heeft die pos. getest is dan word er gekeken naar de ouders. Als deze ouders verschillende testen hebben gehad en nog steeds neg. zijn worden ze bestempelt als HCM. Ik begrijp dit echt niet.....hoe mensen door het slijk worden gehaalt terwijl ze gewoon testen. Mooi voor beeld toch de vader van bill. Bil is een bekende bij veel fokkers en heeft al heel wat gezonden kittens gebracht. Er zijn er ook al die goed uit de testen zijn gekomen. En nu toch verschijnt hij op het forum. alle testen staan op de data......toch?????? En dan ook nog met een mooi verhaal er achter.....zo veel keer neg. en dan weer pos. en neg is zijn vader getest.. Hoe vaak moet dit nog gebeuren????? Sta dan even stil bij deze uitspraak die ik zo vaak heb gezien ook. We willen de HCM katjes er uit halen. Ik ben echt een tegenstander van al deze onzin. Vind het onvoorstelbaar dat je zo hard willig door kunt gaan. Zo veel testen die dan weer wel pos. zijn en dan weer niet. Dan krijgen we het volgende. Het ligt aan de gene die test. pffffff word hier echt moe van dat er mensen zijn die niet gestudeerd hebben en dit beweren.

Als je niet op dit forum komt dan heb je er geen last van. Mensen vragen geen eens naar testen en zelfs zat fokkers die genoeg hebben van al deze onzin. Maar jammer genoeg kom je het toch nog tegen. Op b.v marktplaats waar een onzinnige mail weg word gezet met alle nadelen van een sphynx. Alsof alle fokkers net doen alsof een sphynx niet afgeeft en vuil word. Vraag me af WAAROM moet dit op marktplaats waar zijn we mee bezig. Het hele sphynx HCM gebeuren maakt veel meer kapot dan er werkelijk katjes aan HCM lijden. Ik geloof dus helemaal niet in al die aantallen die bestempelt worden door een test die aan alle kanten niet deugt. Een test die helemaal niks kan zeggen. Een test die helemaal niets kan bewijzen. Het bewijs heb je pas als je dier ziek is. Ik ben ook bang en vind het heel erg dat een dier die niet ziek is een stempel krijgt HCM en ondanks dat hij niet ziek is mediactie krijgt die heel slecht voor hem zijn. Denk misschien zelfs dat daar dieren bij zijn die ziek worden van deze slecht medicatie. Dit gaat in ieder geval nergens over. En klap op de vuurpijl.....is toch wel de topic 50% sphynxen hebben HCM.

Begrijp ook niet waarom bill nu de dupe is. Heb namelijk ook kittens van hem gehad en nu een nestje van zijn zoon Einstein die dus ook getest is en neg. Ik schaam me als sphynx fokker dit kan niet zo door gaan. Zou het zeer op prijs stellen deze praktijken hier te bevechten en niet op markt plaats waar mensen komen die een leuk kitten zoeken. Als ik die advertentie zie staan ....vind het vreselijk ik walg er van. Er zijn zo veel goede fokkers
die er alles aan doen wat zij goed vinden voor hun ras. Heel dit HCM gedoe zijn ook al in andere rassen geweest en gelukkig is het bij veel rassen minder geworden. Vraag me af hoelang dit nog gaat duren bij ons geliefd ras de sphynx. De devon rex heeft net zo goed als een sphynx HCM krijgen elk ras en ook bij honden. Gelukkig hebben we bij de devon geen last van deze toestanden en je hoort er ook niets over. Nogmaals ik ben tegen deze testen het maakt het ras kapot en brengt alleen maar tweestrijd tussen. En ik kom HCM niet tegen. Alleen hier op het forum komt het veel voor. Dus houd a.ub op om te waarschuwen voor al die slecht fokkers die het niet eens zijn met hier......en dat zijn er naar mijn mening heel veel meer dan die hier zitten.

hoe kun je deze ellende vergelijken met een potje voetballen??

Mac P

Re: graag wil ik jullie aan Chevy voorstellen

Berichtdoor Mac P » di 13 apr 2010, 22:36

Hallo
Ben cobie heb gereageerd in de topic 50% heeft HCM. ga daar maar even lezen daar kun je zien hoe ik over heel dit HCM gedoe denk.
Dit vind ik nou echt onvoorstelbaar. Er word zo veel gezegt maar het word niet nagekomen. Geef een paar voorbeelden die ik de afgelopen jaren voor bij heb zien gaan.

Kreten als je hoeft je niet te schamen voor HCM.
Het enige wat wij willen is de hcm katjes er uit halen.

Dit gebeurt dus helemaal niet want als iemand een poesje heeft die pos. getest is dan word er gekeken naar de ouders. Als deze ouders verschillende testen hebben gehad en nog steeds neg. zijn worden ze bestempelt als HCM. Ik begrijp dit echt niet.....hoe mensen door het slijk worden gehaalt terwijl ze gewoon testen. Mooi voor beeld toch de vader van bill. Bil is een bekende bij veel fokkers en heeft al heel wat gezonden kittens gebracht. Er zijn er ook al die goed uit de testen zijn gekomen. En nu toch verschijnt hij op het forum. alle testen staan op de data......toch?????? En dan ook nog met een mooi verhaal er achter.....zo veel keer neg. en dan weer pos. en neg is zijn vader getest.. Hoe vaak moet dit nog gebeuren????? Sta dan even stil bij deze uitspraak die ik zo vaak heb gezien ook. We willen de HCM katjes er uit halen. Ik ben echt een tegenstander van al deze onzin. Vind het onvoorstelbaar dat je zo hard willig door kunt gaan. Zo veel testen die dan weer wel pos. zijn en dan weer niet. Dan krijgen we het volgende. Het ligt aan de gene die test. pffffff word hier echt moe van dat er mensen zijn die niet gestudeerd hebben en dit beweren.

Als je niet op dit forum komt dan heb je er geen last van. Mensen vragen geen eens naar testen en zelfs zat fokkers die genoeg hebben van al deze onzin. Maar jammer genoeg kom je het toch nog tegen. Op b.v marktplaats waar een onzinnige mail weg word gezet met alle nadelen van een sphynx. Alsof alle fokkers net doen alsof een sphynx niet afgeeft en vuil word. Vraag me af WAAROM moet dit op marktplaats waar zijn we mee bezig. Het hele sphynx HCM gebeuren maakt veel meer kapot dan er werkelijk katjes aan HCM lijden. Ik geloof dus helemaal niet in al die aantallen die bestempelt worden door een test die aan alle kanten niet deugt. Een test die helemaal niks kan zeggen. Een test die helemaal niets kan bewijzen. Het bewijs heb je pas als je dier ziek is. Ik ben ook bang en vind het heel erg dat een dier die niet ziek is een stempel krijgt HCM en ondanks dat hij niet ziek is mediactie krijgt die heel slecht voor hem zijn. Denk misschien zelfs dat daar dieren bij zijn die ziek worden van deze slecht medicatie. Dit gaat in ieder geval nergens over. En klap op de vuurpijl.....is toch wel de topic 50% sphynxen hebben HCM.

Begrijp ook niet waarom bill nu de dupe is. Heb namelijk ook kittens van hem gehad en nu een nestje van zijn zoon Einstein die dus ook getest is en neg. Ik schaam me als sphynx fokker dit kan niet zo door gaan. Zou het zeer op prijs stellen deze praktijken hier te bevechten en niet op markt plaats waar mensen komen die een leuk kitten zoeken. Als ik die advertentie zie staan ....vind het vreselijk ik walg er van. Er zijn zo veel goede fokkers
die er alles aan doen wat zij goed vinden voor hun ras. Heel dit HCM gedoe zijn ook al in andere rassen geweest en gelukkig is het bij veel rassen minder geworden. Vraag me af hoelang dit nog gaat duren bij ons geliefd ras de sphynx. De devon rex heeft net zo goed als een sphynx HCM krijgen elk ras en ook bij honden. Gelukkig hebben we bij de devon geen last van deze toestanden en je hoort er ook niets over. Nogmaals ik ben tegen deze testen het maakt het ras kapot en brengt alleen maar tweestrijd tussen. En ik kom HCM niet tegen. Alleen hier op het forum komt het veel voor. Dus houd a.ub op om te waarschuwen voor al die slecht fokkers die het niet eens zijn met hier......en dat zijn er naar mijn mening heel veel meer dan die hier zitten.

hoe kun je deze ellende vergelijken met een potje voetballen??

Kijk ... dreigementen gaan uiten tegenover mensen die het WEL goed menen met het Sphynxenras ...en die wel testen en die wel de mensen willen verwittigen dat er HCM in de lijnen zitten en kunnen aangetoond worden door ingestuurde testen ... gaat mij een brug te ver ...

DANK U voor het tonen van je ware aard ... dat je dit openlijk zwart op wit wilt posten ... zodat toekomstige kittenkopers het ook duidelijk weten ...

En laat nu net zo'n dreigementen de voedingsbodem wezen om ons nog meer in te zetten voor het HCM-testen en de mensen (toekomstige fokkers en/of liefhebbers) ervan te verwittigen dat HCM één van de belangrijke factoren vormt voor het fokken/aankopen van een sphynx .... en we zullen hiervoor elk mogelijk media gebruiken die voorhanden is ... en waarvan het SRB forum al een mooi voorbeeld is
Afbeelding

cobie

Berichtdoor cobie » di 13 apr 2010, 22:48

Als je dit dreigen vind ga je gang zet het op een forum voor mij part zet je het in de krant. Dit is mijn mening over het testen en daar kom ik openlijk voor uit. Ook tegen kitten kopers die hier komen. Dus je mag het voor mij overal weg zetten zo dat mensen overal mogen lezen wat ik van het testen van HCM vind. Kijk dit bewijst ook weer eens hoe je met een andermans mening omgaat. precies zo als ik het probeer uit te leggen. Ja je mag je mening zeggen maar je krijgt gelijk een stempel. Nou weet nu dat ik ook een stempel heb. Weet je wat je ook nog kunt doen op Markt plaats zetten. Ik weet niet of ik strafbaar ben als ik deze topic en nog andere op mijn site uit print dan kunnen mensen zien hoe HCM op mensen werkt. Het maakt zo zo blind als een paard. Ze zien niets anders meer. Ja is natuurlijk ook jouw mening je mag mij noemen zo als je wilt. En ik geef je toestemming om dit op internet te zetten. Dit is mijn mening komt recht uit mijn hard.....dus ga je gang maar.....jammer he dit is nu precies wat ik bedoel.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 13 apr 2010, 23:03

Ik volg "de HCM discussie" nu al even en had mezelf voorgenomen me hier niet teveel mee te gaan bemoeien. Nu wil ik toch even reageren. Ik ben liefhebber en ik heb nog nooit laten testen, verder heb ik niet heel erg veel kennis van dit onderwerp en is er inmiddels ook al heel veel over gepost. Persoonlijk vind ik dat een fokker hoort te testen maar ik kan zeker ook begrip op brengen voor mensen die hier anders over denken. Waar ik echter een beetje nare smaak van in mijn mond krijg is het feit dat er hier nu een aantal mensen aan het posten zijn met naar mijn idee alleen het doel om de aanval te openen op een aantal anderen. Ik vind dat we een beetje respectvol met elkaar moeten omgaan en dit valt niet onder mijn omschrijving van respectvol. Er worden nu dingen bij gehaald die totaal niet van waarde zijn en gewezen naar uitspraken van anderen die niet juist zouden zijn waarna er zelf direct een uitspraak overheen gegooid wordt die ook niet juist is. Voor mijn gevoel voegt deze discussie niets toe en wekt het in ieder geval bij mij alleen maar irritatie op, heel jammer.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 14 apr 2010, 08:53

Ik volg "de HCM discussie" nu al even en had mezelf voorgenomen me hier niet teveel mee te gaan bemoeien. Nu wil ik toch even reageren. Ik ben liefhebber en ik heb nog nooit laten testen, verder heb ik niet heel erg veel kennis van dit onderwerp en is er inmiddels ook al heel veel over gepost. Persoonlijk vind ik dat een fokker hoort te testen maar ik kan zeker ook begrip op brengen voor mensen die hier anders over denken. Waar ik echter een beetje nare smaak van in mijn mond krijg is het feit dat er hier nu een aantal mensen aan het posten zijn met naar mijn idee alleen het doel om de aanval te openen op een aantal anderen. Ik vind dat we een beetje respectvol met elkaar moeten omgaan en dit valt niet onder mijn omschrijving van respectvol. Er worden nu dingen bij gehaald die totaal niet van waarde zijn en gewezen naar uitspraken van anderen die niet juist zouden zijn waarna er zelf direct een uitspraak overheen gegooid wordt die ook niet juist is. Voor mijn gevoel voegt deze discussie niets toe en wekt het in ieder geval bij mij alleen maar irritatie op, heel jammer.
Ik ben het helemaal met bovenstaande mening eens!
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Off-Topic "Graag wil ik jullie aan Chevy voorstellen"

Berichtdoor Wil » wo 14 apr 2010, 12:17

Hallo Cobie
ook hier mijn laaste reactie ,ook jij ga lekker van het zonnetje genieten ,

Zeker hoeft niemand zich te schamen voor HCM ,het overkomt je ,als je test ,kom er mee naar buiten ,zodat een ander weet waar hij op moet letten met een database lezen ,

Ik denk ,dat jij nog steeds niet doorhebt ,dat HCM een Erfelijke!!!!!!!!!! DODELIJKE ,hartziekte is ,Dus ja dan kijk je naar de ouders ,is dat raar ??

Kijk en hier weer begin JIJ over Bill zijn vader ,niet wij ,jullie tegenpartij jij !!!!!!
Normaal test je je katten 1 x per jaar voor HCM ,een kater die wat meer dekt ,laat ik meer testen ,maar dat is mijn keus ,
Een kater wordt niet zomaar zoveel x in een paar weken getest ,of dacht je van wel ? het moest zo vaak gebeuren ,totdat de test negatief was denk ik ,want naderhand is hij niet meer getest ,wie weet denk jij wat anders ,maar dan zou ik niet weten wat ,

Is dat niet het punt wat je nu aanhaalt ,als je niet op het forum komt weet je niks van HCM ,
Vind jij dit eerlijk naar de kittenkopers toe ,dat ze niet mogen weten wat er speelt ,Jij wil HCM onder het vloerkleed vegen ,maar wel fokken en geld beuren ,
Ben jij niet verplicht als fokker ,om mensen goed en eerlijk voor te lichten over een ras wat ze kopen ? of vertel je alleen dat ze zo schattig zijn ?
zo leuk kunnen knorren ,al duurd dat voor hun misschien 1 jaar ,,JIJ NOEMT HCM onzin ,vraag hier even aan een paar mensen ,hoe het voelt ,om of een kat te hebben die HCM heeft
Of waar ze bij zijn geweest dat hij overleden is ,vind dat onzin een groffe uitspraak van jou,en een shop tegen degene hun schenen voor degene die dit meegemaakt hebben ,

Ik kan me voorstellen ,dat jij het niet leuk vind dat deze informatie op marktplaats staat ,Ben je bang ,om met je kittens te blijven zitten ??
Heb je ook niet gelezen dat wij daar ook bij vertellen hoe GEWELDIG ze zijn ,
Vind jij het makkelijker als kitten kopers ,gewoon mensen zijn die zo min mogelijk van het ras afweten ???
Weet je Cobi ,jij maakt het kapot met je niet testen ,na tig kittens verkocht te hebben ,wel of niet voor de fok ,en er vallen er een stuk of wat dood neer ,
wat ga je dan doen ? zeggen ,ach tja ,het is niet anders ?? hou je je mond ? Je leest hier ,dat ze wel dood neervallen ,ook bij Karin ,katje 7 maanden jong ,
Hoe moeten kitten kopers weten over HCM ,als jij het ze niet verteld ?

Katten die geen HCM hebben ,krijgen geen medicatie ,weet je zo weinig af van HCM ,dat je niet eens weet dat de meeste een dokter niet halen ,dat ze dan gewoon dood zijn ,
Dat er nu nog DA zijn die niet weten wat HCM is ,is dat waar je op doeld ,dus hebben de kitten kopers het lekker niet door ,

Cobi ,wij geven een stukje informatie op marktplaats over het RAS de Sphynx ,dat jij er alleen de HCM uithaald ,jammer meid ,
De meeste lezen het hele stuk ,
Het HCM gebeuren zit in alle rassen ook de niet rassen ,het zit er nu niet minder in bij andere rassen ,doordat de fokkers niet testen hoor ,
doordat ze Wel zijn gaan testen ,

Cobi jij kan HCM NIET tegenkomen ,je test niet ,je hebt geen idee wat er in jou katten zit ,denk je nu echt dat iedere particulier de fokker belt als zijn katje dood is ,
Denk jij nu echt ,dat wij de enige zijn die de HCM katten op ons bordje krijgen ???? Het komt hier inderdaad op het forum voor ,omdat hier mensen komen die hun verhaal hun verdriet kwijtkunnen
En niet tegenover een persoon staan zoals jij ,die haar schouders ophaalt voor HCM ,omdat het onzin is ,
HCM is geen onzin ,HCM is een erfelijke dodelijke hartziekte ,Die op alle llijsten te volgen is ,maar dan moet je wel die kleppen van je ogen halen ,en het willen lezen ,over de hele wereld Cobi ,

Je laaste regel ,Hoe kun je deze ellende vergelijken met een potje voetbal ,
bedoel je zeker mee de advertentie die we hebben staan ,,ja voor jou is dat ellendig ,voor veel andere nuttige informatie
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Spruit_Elf

Berichtdoor Spruit_Elf » wo 14 apr 2010, 13:28

wauw kijk, nu weer een 4e (of 5e) topic over één en hetzelfde onderwerp..

D15

echt bizar dit c8

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » wo 14 apr 2010, 14:10

Inderdaad, heel bizar!
Daarom weer dezelfde melding als in het voorgaand geopende topic met dezelfde inhoud:

Topicstarter en anderen, graag verder discussiëren in de hierover al geopende topics.
Verschillende meningen worden op prijs gesteld, maar doe dit a.u.b. zonder spam te plegen (veelvuldig openen topics over hetzelfde onderwerp in korte tijd).
Afbeelding

cobie

Berichtdoor cobie » wo 14 apr 2010, 15:08

Hallo Wil
Wil even antwoorden en toelichten wat ik bedoel!
Wat ik telkens maar weer probeer uit te leggen. Heb onderhand het idee dat ik tegen een blinde muur zit te praten.
Want het komt niet door wat ik bedoel. Heb het idee dat jullie selectief doof zijn. Alleen die dingen die jullie willen horen word tegen mij gebruikt.
Word anders toegelicht dan wat ik nou wil zeggen. Nou ik het dan nogmaals proberen!!!

zegt wil
Kijk en hier weer begin JIJ over Bill zijn vader ,niet wij ,jullie tegenpartij jij !!!
Normaal test je je katten 1 x per jaar voor HCM ,een kater die wat meer dekt ,laat ik meer testen ,maar dat is mijn keus ,
Een kater wordt niet zomaar zoveel x in een paar weken getest ,of dacht je van wel ? het moest zo vaak gebeuren ,totdat de test negatief was denk ik ,want naderhand is hij niet meer getest ,wie weet denk jij wat anders ,maar dan zou ik niet weten wat ,

cobie
""Jullie tegen partij dat zijn niet jullie dat ben ik he.
Kijk ik denk anders omdat ik vind dat deze testen geen zuivere waarheid vertellen. Hoe vaak word er gezegt...oww wat erg pos. laten we hopen dat hij toch oud word met zijn HCM. Ik geloof ook niet in een HCM waar je niet ziek van word. Ik geloof niet als een kat die bestempelt is met HCM nooit een dag ziek is geweest en oud word. Datis mijn onvertrouwen in deze testen.

""Ja hier heb je gelijk in was een andere topic en ik begin over bill. maar wel toestanden over zijn vader dus bill krijgt wel een stempel ook al is hij steeds goed uit de testen gekomen. Maar je hebt gelijk!!!""
Als er een test was die duidelijk zegt dit katje Heeft HCM en gaaty ziek worden. Dan ga ik er ook voor. Maar dat is met deze test niet. Je ziet zoveel tegestrijdige dingen dus ik geloof er niet in. en ook is het gebeurt dat oudere katten op een natuurlijke wijzen gestorven waren dan
HCM hadden als je van deze waarde's en deze testen uitgaat.
Wil jouw echt niet slecht neer zetten. Heb ook heel veel respect voor wat je er voor doet en ook de anderen. Maar heb geen geloof voor deze testen en dat maakt dat mensen die niet geloven slecht fokkers zijn. Dat is mijn punt wil.

wil
Is dat niet het punt wat je nu aanhaalt ,als je niet op het forum komt weet je niks van HCM ,
Vind jij dit eerlijk naar de kittenkopers toe ,dat ze niet mogen weten wat er speelt ,Jij wil HCM onder het vloerkleed vegen ,maar wel fokken en geld beuren ,
Ben jij niet verplicht als fokker ,om mensen goed en eerlijk voor te lichten over een ras wat ze kopen ? of vertel je alleen dat ze zo schattig zijn ?
zo leuk kunnen knorren ,al duurd dat voor hun misschien 1 jaar ,,JIJ NOEMT HCM onzin ,vraag hier even aan een paar mensen ,hoe het voelt ,om of een kat te hebben die HCM heeft
Of waar ze bij zijn geweest dat hij overleden is ,vind dat onzin een groffe uitspraak van jou,en een shop tegen degene hun schenen voor degene die dit meegemaakt hebben ,

cobie
""Is totaal niet waar dat ik niet geloof in HCM. Nog maals ik geloof in de ziekte HCM en ik geloof wat voor groot verdriet het is als je een katje hebt die daar aan sterft. Het gaat mij om de testen wil. daar geloof ik niet in. Jullie mogen dat geloven en dat wil ik niet veranderen. Wil alleen laten zien dat er ook onder de niet gelovers van testen. Of mensen die ergens anders testen Slecht fokkers zijn. Dat is mijn punt. Want dit iedee staat nu al jaren he.""

wil
Ik kan me voorstellen ,dat jij het niet leuk vind dat deze informatie op marktplaats staat ,Ben je bang ,om met je kittens te blijven zitten ??
Heb je ook niet gelezen dat wij daar ook bij vertellen hoe GEWELDIG ze zijn ,
Vind jij het makkelijker als kitten kopers ,gewoon mensen zijn die zo min mogelijk van het ras afweten ???
Weet je Cobi ,jij maakt het kapot met je niet testen ,na tig kittens verkocht te hebben ,wel of niet voor de fok ,en er vallen er een stuk of wat dood neer ,
wat ga je dan doen ? zeggen ,ach tja ,het is niet anders ?? hou je je mond ? Je leest hier ,dat ze wel dood neervallen ,ook bij Karin ,katje 7 maanden jong ,
Hoe moeten kitten kopers weten over HCM ,als jij het ze niet verteld ?

cobie
""Weer die zelfde aanval wil. Ben ik bang om dat ik mijn kittens niet kan verkopen.Mogen wij ook zelf vertellen dat sphynxen afgeven en wat een sphynx wel of niet heeft. Want dit zelfde mooie verhaalt word samen gevoegt met pas op vraag testen. Zo dat mensen die anders denken neer worden gezet als SLECHTE FOKKERS want ben ook niet gek dat is heel de bedoeling er achter. Word niet alleen hier gedaan maar nu ook op markt plaats.""

Vertel mijn kitten kopers dat ik niet test. Als iemand belt test u op HCM zeg ik nee. Sorry ik vertrouw deze testen niet.. Als ik op buiten dekking ga bij iemand die testen wel belangrijk vind dan ga ik testen en andwoord toch als er mensen voor deze kittens komen en ze vragen naar test u.Zeg ik gewoon de kater wel maar mijn poesje niet ik vertrouw deze testen niet ""

Katten die geen HCM hebben ,krijgen geen medicatie ,weet je zo weinig af van HCM ,dat je niet eens weet dat de meeste een dokter niet halen ,dat ze dan gewoon dood zijn ,
Dat er nu nog DA zijn die niet weten wat HCM is ,is dat waar je op doeld ,dus hebben de kitten kopers het lekker niet door.

Cobie
""Ja wil hier moet ik je helemaal gelijk in geven. weet niet hoe dat gaat heb het zelf nog nooit mee gemaakt dat een van mijn katjes ziek werd"van HCM. En zal er waarschijnk ook well eens mee temaken krijgen. Maar ik heb het over dieren die niet ziek zijn en toch HCM hebben. Daarom vertrouw ik deze testen niet.
Er zijn katten die niet ziek zijn en medicatie krijgen alleen het verschil is dat ik niet geloof dat een kat HCM moet hebben en niet ziek is omdat een test dat zegt.

SORRY WIL !!!HIER GEEF IK JE GELIJK DIT HAD IK NIET MOGEN ZEGGEN!!
En had misschien dit niet mogen zeggen dat er misschien dieren zijn die ziek worden van de medicatie. Dus daar heb je helemaal gelijk in.

WIL
Cobi ,wij geven een stukje informatie op marktplaats over het RAS de Sphynx ,dat jij er alleen de HCM uithaald ,jammer meid ,

De meeste lezen het hele stuk ,
Het HCM gebeuren zit in alle rassen ook de niet rassen ,het zit er nu niet minder in bij andere rassen ,doordat de fokkers niet testen hoor ,
doordat ze Wel zijn gaan testen ,"

COBIE
""Ja wil en dat is nu het verschil. ik heb geen vertrouwen in het testen en dat word niet geacepteerd en heb een stempel slechte fokker. En jij staat hier volledig achter en heb vertrouwen in deze testen en dat respecteer ik. Ik ga een advertentie zetten op markt plaas en jij gaat daar zieltjes winnen. Want heb ook gelezen dat op markt plaat advertentie's zetten ook slecht is. En dat er mensen daar als dwaze spionen rond kijken of ze er weer een kunnen vinden die ze een stempel geven.""

Wil
Cobi jij kan HCM NIET tegenkomen ,je test niet ,je hebt geen idee wat er in jou katten zit ,denk je nu echt dat iedere particulier de fokker belt als zijn katje dood is ,
Denk jij nu echt ,dat wij de enige zijn die de HCM katten op ons bordje krijgen ???? Het komt hier inderdaad op het forum voor ,omdat hier mensen komen die hun verhaal hun verdriet kwijtkunnen
En niet tegenover een persoon staan zoals jij ,die haar schouders ophaalt voor HCM ,omdat het onzin is ,
HCM is geen onzin ,HCM is een erfelijke dodelijke hartziekte ,Die op alle llijsten te volgen is ,maar dan moet je wel die kleppen van je ogen halen ,en het willen lezen ,over de hele wereld Cobi ,

cobie
""Hier staat weer dat ik niet geloof in HCM. Wil ik haal mijn schouders niet op. Ik vind het zo jammer dat er zo veel angst word gezaait over iets wat niet bewijzen kan of een dier nu echt of niet echt ziek gaat worden. kan je vertellen als er iemand bij mij komt met een rapportje van de dierenarts deze kat is gestorven aan HCM denk je dat ik dan mijn schouders op zou halen. Nee zou er naast gaan staan en het verdriet delen en deze mensen een ander kitten geven. Het verdriet kan ik niet weg halen maar ik kan er wel bij betrokken zijn. En ik geloof echt niet dat dit komt omdat ik niet test want anders had ik het toch al onder vonden. Heb echt wel goed rond gekeken maar ik zal zo blind zijn als een paard heb het nog niet mee gemaakt dat een dier dood ging terwijl de berichten zijn dat het veel vorkomt.. Heb wel mee gemaakt dat een kater getest is en heel positief was. Deze kater is oud geworden en niet gestorven aan HCM.En nooit ziek geweest van HCM en zo zijn er meer he.""""

wil
Je laaste regel ,Hoe kun je deze ellende vergelijken met een potje voetbal ,
bedoel je zeker mee de advertentie die we hebben staan ,,ja voor jou is dat ellendig ,voor veel andere nuttige informatie
Groetjes Wil

""nee wil dit ging over iets heel anders niet over de advertentie."De advertentie is geen ellende voor mij ik schaam me dood dat we zo met elkaar om moeten gaan en jij een ander beeld van mij weg zet dan dat ik ben. En ik niet alleen dit gaat meer fokkers aan.""""Want dat is heel de bedoeling van deze advertentie.
Groetjes Cobie

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » wo 14 apr 2010, 15:22

Beste Coby,

Ik heb je in twee topics al drie keer gevraagd om je mening niet meer hier te geven, maar in de topics die reeds gaan over het onderwerp.
Dit is de laatste keer dat ik dit doe.
Vier keer lijkt mij voldoende.
Wanneer je mijn oproep blijft negeren dan moet er een slotje op de overbodige topics komen.
Slotjes zijn in mijn ogen kinderachtig, maar wanneer een volwassen persoon de oproepen van een moderator van een forum blijft negeren dan zal er toch een maatregel moeten volgen.

Voor de laatste keer wil ik ook nog verduidelijken dat mijn oproep, om je mening over HCM in de reeds langer lopende topics op te schrijven, niet bedoeld is om je de mond te snoeren. Ik nodig je zelfs uit om in de reeds langer bestaande topics zoveel uitleg over jouw standpunt te komen geven als je wilt.
Maar een forum 'spammen' door steeds meer topics over hetzelfde onderwerp openen is voor andere leden niet prettig.
Het is een van mijn taken als moderator om erop toe te zien dat het forum overzichtelijk blijft voor iedereen en niet wordt vervuild met onnodige topics.

Vandaar voor de vierde en laatste maal:
Topicstarter en anderen, graag verder discussiëren in de hierover al geopende topics.
Verschillende meningen worden op prijs gesteld, maar doe dit a.u.b. zonder spam te plegen (veelvuldig openen topics over hetzelfde onderwerp in korte tijd).
Afbeelding

Terug naar “Waarom niet testen ?”