ik begrijp mensen echt niet meer....

Omdat wij een open en vrij forum zijn en respect hebben voor ieders mening ... is speciaal dit subforum opgericht voor de mensen die het nut niet inzien van het HCM-testen.
Veel plezier ... heb respect voor ieders mening en blijf beleeft.

nisha's wonderland
Contacteer:

ik begrijp mensen echt niet meer....

Berichtdoor nisha's wonderland » di 24 jun 2014, 22:36

Vandaag kreeg ik een bericht van iemand die in de nabije toekomst wilde beginnen fokken.
ze vroeg naar naisha, wat uitgesloten was wegens het misschien genetisch zijn van haar doofheid. daarop vroeg ze naar namai.
De eerste vraag was al bijna wat ik ervoor vroeg. Nu ik wil altijd wel een beginnend fokster helpen als ze alles doen zoals het hoort.
meteen kreeg ik naar mijn hoofd geslingert dat 1000euro veel te veel was en ze ergens een blauw korthaar rexje gekocht had voor 450euro waar ze wel mee mocht fokken.
Ik antwoord naar waarheid dat intussen 2 mensen hiervan een rexje hebben gekocht, die hun kat hebben mogen afgeven op 2-jarige leeftijd aan hcm.
dit zijn mensen die dan nu bij me terecht komen, als het te laat is...
Die dame blijft zeuren over de prijs en laat de hcm links liggen. Dus ik antwoord gewoon niet meer en zeg haar dit ook als ze mijn vraag niet beantwoord.
ze ziet het nut niet in van te testen en ze heeft haar kat toch de helft goedkoper? koopt ze binnen paar jaar in het slechtste geval toch een andere?

Ik begrijp echt mensen niet meer. alles moet zo goedkoop mogelijk zijn. laat dit dan te wensen over aan de gezondheid van het kitten, is dit helemaal niiet erg.

In elk geval, weer een rommelaar bij in selkirk rex land! en dan nog eens te zeggen dat deze mensen die goedkoop hun ongeteste katten aanbieden er het snelste vanaf raken....
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Re: ik begrijp mensen echt niet meer....

Berichtdoor Raaf » di 24 jun 2014, 23:34

Kan me goed voorstellen dat je moedeloos wordt van dit soort mensen.
Het gemak waarmee ze problemen denken op te kunnen lossen........maar niet heus!!
Och, is de kat niet goed.........dan kopen we wel een ander.
Zijn ze bezig met fokken en gaat een kitten bij de nieuwe eigenaar dood, dan mag je "gewoon" een ander komen uit zoeken.
Want "die dingen gebeuren "en zij als goede fokkers gaan bij problemen de dingen niet uit de weg......... mad1_sm

Ja lekker dan.......
Het wordt dit soort mensen door de wet gewoon nog te gemakkelijk gemaakt om dit soort malafide praktijken te beginnen.
Gelukkig staan er in de rashonden/katten wereld steeds meer mensen op om hun ongenoegen over dit soort zaken te spuien.
Hoe we het in kaart moeten brengen weet ik ook nog niet, of dat het ooit waterdichte garanties geeft.....geen idee, maar wat telt is dat mensen zich laten horen en bereid zijn de handen in een te slaan.
Voor het dier en het voort bestaan van het ras.
Het feit dat er steeds meer fokkers komen die bewust kiezen voor het fokken van een pers met méér neus of een siamees met een grotere kop geeft héél voorzichtig aan dat er zaken kunnen veranderen.
Ik hoop dat het met fokken in het algemeen ook zo gebeurt.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » wo 25 jun 2014, 08:42

ik denk eerlijk gezegd niet dat zulke fokkers een garantie zullen geven om een nieuw kitten uit te kiezen in zo een geval...
helaas beginnen goede fokkers momenteel al hun prijs te minderen en slaan ze één of ander over qua verzorging en dierenartskosten.
denk dat er niet veel fokkers nog zijn die mijn prijs vragen, helaas kan ik niet lager...

wat betreft dat het te makkelijk is... ja, ik kreeg gisteren ook het antwoord dat ze van "een erkende fokker" kwam. en dan? die erkenningsnummer in belgie is een klucht! iedereen kan eraan raken als je maar 75euro betaald...
en vanaf september zitten we dan nog eens met die verplichte vroegcastratie/sterlisatie dus vraag ik me af hoe ik dit ga moeten bekostigen en van mijn kittens af raken? ze bieden kittens aan voor 350-450euro. hoe kan je dan gaan testen, 2 vaccinaties geven, ontwormen, chippen, degelijk kwaliteitsvoer en dan nog eens gaan sterliseren voor vertrek?
sorry maar dit kan ik niet meer, kan moeilijk in elke nest per kitten gaan bijleggen...
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 25 jun 2014, 09:06

Nee, geld op een kitten gaan toeleggen kan ook niet en moet je zeker niet doen.
Maar ik snap wel jou argumenten en frustratie.
Voor mij is het relatief makkelijk.
Ik kijk op een veilige afstand toe en denk en hoop er het mijne van.

Het verklaard misschien ook een hoop dat je tegenwoordig veel herplaatsingen ziet van stoppende of inkrimpende fokkers.
Toch blijf ik hopen op een ommekeer in deze praktijken.

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » wo 25 jun 2014, 10:48

ikzelf herplaats er ook een paar maar dan alleen met de reden om minder nesten te hebben. wil voorlopig effe niks fokken eigenlijk en nadien zien we wel verder
als de tijd niet keert dan stop ik er gewoon volledig mee.
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » wo 25 jun 2014, 12:11

Ik moet heel eerlijk zeggen dat, als jij inderdaad 1000 euro vraagt voor een kitten, ik ook verder zou kijken. Ik vind je prijs nl nogal erg hoog.

Ik heb zelf een blauwe selkirk rex langhaar dame en zij heeft een stamboom, is 2x geënt voor aanschaf, beide ouders zijn hcm, pkd enz getest en er zit geen fokverbod op. Ik heb voor haar 650 euro betaald. Dat was voor mij ook echt het maximum en ik heb ook ervaren dat dit een hele gangbare prijs is bij Nederlandse fokkers. Er zijn er maar een paar bij die eruit springen qua hoge prijzen en die doen net alsof ze iets heel bijzonders in huis hebben en dan ga je kijken en schrik je je wezenloos hoe de katten gehouden worden.. Een lagere prijs betekent dus echt niet altijd dat je een slechte kat krijgt. Je kunt jezelf ook uit de markt prijzen..
Afbeelding

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » wo 25 jun 2014, 12:20

Ik moet heel eerlijk zeggen dat, als jij inderdaad 1000 euro vraagt voor een kitten, ik ook verder zou kijken. Ik vind je prijs nl nogal erg hoog.

Ik heb zelf een blauwe selkirk rex langhaar dame en zij heeft een stamboom, is 2x geënt voor aanschaf, beide ouders zijn hcm, pkd enz getest en er zit geen fokverbod op. Ik heb voor haar 650 euro betaald. Dat was voor mij ook echt het maximum en ik heb ook ervaren dat dit een hele gangbare prijs is bij Nederlandse fokkers. Er zijn er maar een paar bij die eruit springen qua hoge prijzen en die doen net alsof ze iets heel bijzonders in huis hebben en dan ga je kijken en schrik je je wezenloos hoe de katten gehouden worden.. Een lagere prijs betekent dus echt niet altijd dat je een slechte kat krijgt. Je kunt jezelf ook uit de markt prijzen..
ik vraag 650euro voor een liefhebberskat, tussen 850 en 1000euro naar fok. is te zien welke kleur en waar het voor is.
ik heb al die van mij zelf meer betaald dan dit voor fok.
ik wil niet dat er met elk kitten gefokt word, onder de 650 als liefhebbersprijs kan ik niet gaan want dan leg ik erop toe en dit geeft het grote probleem vaak.
fokkers die het kitten echt willen doen er niet moeilijk over, fokkers die maar aan rommelen wel. dus zo hou ik het onderscheid ertussen.
maar 650euro als liefhebber vind ik niet veel, betalen ze voor een brit wel met veel plezier waar er 100000 van rond lopen
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 25 jun 2014, 19:28

Hoi Barbara
ik weet wel dat fokkers die zo makkelijk over fokken denken niet degene zijn waar je moet wezen voor een kitten.
die zien nergens het belang van in testen niet chippen niet en gaan ook naar de goedkoopste dekkater ,wel of niet getest maakt niks uit als er maar kittens komen ;(

Zelf denk ik dat de kitten verkoop ook moeilijker word omdat de mensen steeds minder te besteden hebben ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 25 jun 2014, 19:49

Het is moeilijk om het tegen dit soort "fokkers" op te nemen als je het zo goed mogelijk wil doen dat is duidelijk.
Ik vrees dat je dit altijd wel zult blijven houden jammer genoeg.
Groetjes Clem
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 25 jun 2014, 21:11

Ik was afgelopen zondag op een Mundikatshow in Boxtel met een paar van mijn mozaiekjes en omdat ik al jaren achter elkaar daar sta ken je natuurlijk wat mensen.
Ik denk inderdaad dat Wil een punt heeft wat betreft de crises.
Je merkt gewoon dat er ook een leegloop is bij de mensen die hun dieren voorbrengen.
Maar ook de standwerkers klagen steen en been.
Waar de grote aankopen eerst niet waren aan te slepen is dat nu mondjes maat.
Ik zie het ook.
Waar schalen eerst met een paar tegelijk werden besteld zijn het nu de tweedehands kattenbeeldjes die ik in de verkoop heb, waarmee ik mijn kosten er uit kan halen.
Ik had het er vandaag nog met Eric over.
Pa en ma instrueren nu bij voorbaat hun kids..........er wordt niks!!!!! gekocht sad1_sm en sjorren hun kind bij mijn stand vandaan.
Toen ik met mijn moeder destijds shows bezocht was dát altijd de afsluiter van de dag. love3_sm en al ging het maar om een dingetje van niks, dan was de dag compleet.

Terug naar “Waarom niet testen ?”