ik begrijp mensen echt niet meer....

Omdat wij een open en vrij forum zijn en respect hebben voor ieders mening ... is speciaal dit subforum opgericht voor de mensen die het nut niet inzien van het HCM-testen.
Veel plezier ... heb respect voor ieders mening en blijf beleeft.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: ik begrijp mensen echt niet meer....

Berichtdoor Wil » do 26 jun 2014, 20:40

Wat leuk Raaf dat je daar gestaan hebt ,hoop wel dat je het mega gezellig gehad hebt ,
ook wij moeten een stap terug doen ,mensen die dan een kitten willen denken niet verder na ( of willen niet verder nadenken )

daar profiteren dit soort fokkers van helaas ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 26 jun 2014, 21:01

Crisis heeft er inderdaad mee te maken dat mensen de hand op de knip houden

maar dat is niet de enige reden...mensen willen nu graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Het maakt de meeste mensen helemaal niks uit of ouders nou getest zijn of niet.......en of er een stamboom bij zit of niet dat kwartje wil maar niet vallen.

Je kunt het nog zo vaak zeggen....het komt gewoon niet aan.

Als fokker zijnde kan ik mij heel goed voorstellen dat er bij het ene nest geld bij gaat en bij het andere nest hou je over.

dit zal te maken hebben met een zorgeloze bevalling of niet, aantal kitten, poesjes of katers enz enz.

Van heel dichtbij maak ik het mee hoe het in de doggen fok gaat en daar zie je ook dat de ene pup gewoon voor 2000 euro weggaat en de ander voor 800. Nog gekker voor sommige pups bieden ze gewoon tegen elkaar op omdat de kleuren en de tekeningen helemaal goed zijn.....en dan heb ik het over bedragen van 5000 euro.

Kijk je in Duitsland en Belgie......daar kijken ze van de bedragen die hier als hoog ervaren worden helemaal niet gek op.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 26 jun 2014, 21:26

Hoi Wil,

Ik heb echt een hele leuke show gehad zondag.
Rustig dus qua exposanten en iets minder publiek, maar wel leuk publiek en een ontspannen sfeer.
En de best in show hé......ik vind dat altijd zo leuk om te kijken en mee te keuren.
Soms staan de haren recht overeind op mijn armen, puur van de emotie love3_sm
Helemaal grappig als je je dan bedenkt dat ik de meeste mensen mét katten juist helemaal niet ken daar.

Hoi Peggy

Dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten snap IK eigenlijk niet.
Lezen deze mensen zich dan niet in als ze een ras aan het overwegen zijn???

Gister kwam ik ook zo iets raars tegen bij www.tweedehandsnet.nl
Daar vraagt men "gewoon" om een gratis paard of pony "omdat ze niet zo veel geld te besteden hebben "???!!!
Hoe doen ze dat met de onderhoudskosten van zo een dier dan????
Dierenarts, voer, smid en stalling?????
Ik kan er met mijn verstand niet bij.
Ik ben ook wel eens stront jaloers als ik lees hoe gemakkelijk sommige forumleden zich een nieuwe Sphynx kitten kunnen permiteren...........en ik niet........ sad1_sm
Maar dat wil niet zeggen dat ik dan maar voor de goedkoop mogelijkste oplossing ga kiezen......alleen maar voor de héb!!
Ik geniet even later dan gelukkig weer net zo gemakkelijk van jullie verhalen en foto's van de kittens én van mijn eigen harige viertal dat ik wél heb!!!!
Crisis.......absoluut, maar ik denk dat we ook in een maatschappij leven waarin iedereen alles maar Moet!!! kunnen hebben.

Het is allang bekend dat mensen zich liever zwaar in de schulden steken dan een kleinere tv of auto te hebben dan de buren.
Dat iemand dat zichzelf aan doet is zijn probleem......als dieren daarvan de dupe worden is dat een heel andere zaak.
Is dat gedrag dan ook voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten of is dat weer een andere afwijking???
Ben ik eigenlijk wel eens benieuwd naar. ph34r_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

ninaV

Berichtdoor ninaV » vr 27 jun 2014, 23:15

Hey, ik als liefhebber, kan uit eigen ervaring zeggen dat je inderdaad kijkt naar prijs van een kitten.
Mijn eerste gedacht was ook waarom zou ik 850 euro betalen voor een kitten als ik kan krijgen voor 400?? Die even lief en even mooi is... Het is hier een hele discussie geweest hoor... tot het moment dat mijn fantastische man die een echte computerfreak is me even met neus op de feiten gedrukt heeft. Enkele sites getoond heeft met mensen die slechte ervaringen en dan valt je euro wel snel hoor.Idd ik kon een kitten krijgen voor 400, MAAR dan had ik mss een kitten gehad dat al meer bij de dierenarts had kunnen zitten dan thuis, een hartziekte of weet ik veel wat had gehad... Niet dat het altijd slecht afloopt.
Ik heb 2 jaar al mijn centen van mijn verjaardag, nieuwjaar,... opzij gezet omdat ik een sphynx wou. Iedereen verklaard mij zot dat ik 'daar' mijn geld in steek , hoeveel keer dat ik al niet het antwoord gekregen heb:" zoveel voor kat" maar mijn antwoord staat klaar hoor: "ja idd zoveel voor een kat, maar jij hebt een hond zeker? Hoeveel heb jij betaald?en een stamboom? En hebben bij jou hond testen gedaan hcm,...bij mijn kat dus wel. Ik ben zeker dat hij een gezonde achtergrond heeft." En dan piepen ze al heel anders hoor.
Ik heb bjina alles wat ik weet van katten op dit forum geleerd en kan enkel zeggen GELUKKIG zijn er nog zo'n fantastische fokkers als jullie dat er alles aan doen om deze poezenrasse zo gezond mogelijk te krijgen

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 28 jun 2014, 09:11

Hoi Nina,

Ik kan me jou eerdere overwegingen bést voorstellen maar wat een mazzel heb jij met zo een kerel die nog even verder kijkt dan zijn neus lang is!!!!
Helaas moet je je niet blind staren op een kitten uit goed geteste ouderlijnen.
Ook zo een kitten kán overgevoelig blijken voor zaken zodat je alsnog wat vaker bij een dierenarts zit dan gewenst.
100 % álles uitsluiten gaat gewoon niet.
Wat je wél weet is dat voor jou kitten kosten nog moeite zijn gespaard om het met de beste wil van de wereld een zo goed mogelijke kans op een vrij en blij leven te geven.

Ik ben eens heel benieuwd wanneer jullie je nieuwe huisgenoot aan ons kunnen gaan showen!!!! wub_sm
Maar het is in ieder geval al een super vooruitzicht dát deze komt en dat jullie goed beslagen het ijs op zijn gestapt voor deze spannende zoektocht!!!! toppie_sm toppie_sm

ninaV

Berichtdoor ninaV » za 28 jun 2014, 13:44

Hey Raaf

er kan altijd is misgaan, die zekerheid heb je nooit. Dat kleine kitten is ondertussen al bijna 2 jaar wink3_sm . En uitgegroeid tot een mooie kei lieve kater. wub_sm wub_sm
Sarandy's chief galen of heel eenvoudig Yoda genoemd
Bijlagen
3453_511357812222408_136201775_n.jpg
3453_511357812222408_136201775_n.jpg (19.98 KiB) 214 keer bekeken
P1100197.JPG
P1100197.JPG (91.45 KiB) 214 keer bekeken

ninaV

Berichtdoor ninaV » za 28 jun 2014, 14:00

hey
het is wel zo dat de meeste er maar net zoveel verstand van hebben als mij...(niet veel dus) En ik denk dat daar een groot deel van het probleem ligt. Wij hebben een jaar of 5 geleden een eenmalig nest gehad met onze chihuahua. Van in begin alles netjes opgeschreven welke kosten we hadden: dierenarts, eten,.. jullie weten de kosten beter dan mij.. Ik dacht toen ik eraan begon dat we er iets van zouden over houden. was dat mis. Een vriend van mij zei ook waarom vragen jullie zoveel? ik dacht "veel?" ik denk dat ze weggegaan zijn voor 400 of 450 euro. DAt is iemand dat ik vertrouw en heb hem toen de rekeningen getoond.. Hij schrok ervan hoeveel geld daar inkruipt. Hij heeft wel eentje gekocht bij ons.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 28 jun 2014, 18:27

@ nina..................
Nou......dat is een hele hoop kat voor dat geld wub_sm !!!!!!!

Jou fok ervaring met jullie hondjes kan ik me ook goed voorstellen.
Het begint gewoon al geld te kosten vanaf het moment dat je alleen maar aan een nestje dénkt!!

Och, eigenlijk is het ook overal het zelfde.
Ik maak bijvoorbeeld dierenportretten in glas en alles wat je aan materiaal investeert moet je er eigenlijk ook uit zien te halen.......en je gewerkte uren natuurlijk.
Ook dat vereist heel wat doorzettingsvermogen en overtuigingskracht om mensen zover te krijgen willen ze dat in zien!!

Ik denk wel eens dat "het handelen "in je bloed moet zitten.
Sommige mensen maken van een dubbeltje in no time 1000 euro en de sukkelaars, waaronder ik mezelf ook tel, zijn héél blij als ze voor dat dubbeltje 8 ct krijgen.

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » za 28 jun 2014, 21:02

onlangs vroeg iemand aan mij waarom ik dit deed als ik er niet op verdiende.... elke hobby kost geld.
mijn vriend zijn hobby is zeevissen en hij heeft een boot. hij neemt mensen mee om te vissen tegen lage prijzen maar als je eens bekijkt wat een jaarlijkse ligplaats en onderhoud kost... kost heel veel geld jaarlijks.
wij zijn ook bezig een webshop op te starten voor visgerief. Hierop is dit ook echter zo een probleem. Mensen mailen of bellen en deinzen voor niks terug. we zijn goedkoper dan een gewone winkel omdat dit in bijberoep word gedaan en dan willen ze nog alles gratis of aan heel kleine prijsjes. mensen zijn echt blij en trots op hun zelf als ze 5euro van de prijs krijgen, ik vind het gewoon degoutant en irritant... krijg echt wat van zulke mensen.

wat je zegt klopt inderdaad. veel mensen weten het belang niet van de testen en ja... niet iedereen heeft zo een slimme man als jij!
Afbeelding

ninaV

Berichtdoor ninaV » za 28 jun 2014, 22:09

Inderdaad hij is echt fantastisch mijn man. Hij komt voort uit een familie die veel fokte vooral met honden dus hij weet waar hij over praat mss is dat mijn geluk geweest.en hij kan geen dierenleed zien.het ouj niet dexeerste keer zijn dat hij hond langs de baan oppakt en de hele straat mee afgaat om te kijken waar hij woont... wub_sm wub_sm
Idd elke hobby kost geld.vissen kan je dexlink eens doorsturen mijn schoonbroeris nogal een ferventvvisser ohmy_sm

Terug naar “Waarom niet testen ?”