ik begrijp mensen echt niet meer....

Omdat wij een open en vrij forum zijn en respect hebben voor ieders mening ... is speciaal dit subforum opgericht voor de mensen die het nut niet inzien van het HCM-testen.
Veel plezier ... heb respect voor ieders mening en blijf beleeft.

Gaynelle

Re: ik begrijp mensen echt niet meer....

Berichtdoor Gaynelle » za 28 jun 2014, 23:37

Proberen wat van de prijs af te krijgen snap ik wel. Als ik een wasmachine koop pingel ik er ook altijd wat vanaf of bij een verzekering, telecom aanbieder etc. Maar dat is een onpersoonlijke transactie met een grote onderneming. En die hebben zulke marges dat ze er niet om wakker liggen.

Bij een huisdier ligt zoiets wel anders zou je denken. Hoe je je als koper opstelt krijg je toch ook terug. Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dan mag je heel blij zijn als je lang van je dier mag genieten zonder ziektes e.d. Het zal vooral onwetendheid en onverschilligheid zijn dat er meer komt kijken bij een huisdier dan de prijs. Sneu voor de dieren, dat zeker.

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » zo 29 jun 2014, 14:38

Proberen wat van de prijs af te krijgen snap ik wel. Als ik een wasmachine koop pingel ik er ook altijd wat vanaf of bij een verzekering, telecom aanbieder etc. Maar dat is een onpersoonlijke transactie met een grote onderneming. En die hebben zulke marges dat ze er niet om wakker liggen.
dit begrijp ik nu echt niet. ik heb nog nooit gevraagd bij de aankoop van een wasmachine of er wat van de prijs gaat. denk dat dit in belgie niet gedaan word in een gewone winkel merry_sm merry_sm
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 29 jun 2014, 16:30

Ik snap het wél.
Wat gaynelle beschrijft gebeurt zo vaak.
Sommige mensen maken er gewoon een sport van en zijn er ook héél goed in!!!
Maar net wat ze zegt, zaken als witgoed en verzekeringen ect hebben inderdaad grote winstmarges.....daar lijd een organisatie niks mee.
Wordt eigenlijk misschien al ingecalculeerd.

Persoonlijk ben ik er niet goed in, maar ik ken legio mensen die dat dus standaard bij dat soort zaken doen.
Ook mensen die het gevraagde bedrag gemákkelijk kunnen betalen.
Maar inderdaad, als het dieren betreft wordt het vaak een ander verhaal.
Helemaal als je begrijpt hoe die zaken in elkaar steken.

Het zou best kunnen hoor dat het in België een niet bekend verschijnsel is.
Maar bij ons in Nederland wordt het bijna met de paplepel in gegeven.
Mijn buddy probeert mij ook te overtuigen om het pingelen eens eigen te maken.
Maar we lachen altijd samen om de mislukte pogingen.....
Hij weet ondertussen wel hoe ik in elkaar steek.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 29 jun 2014, 18:02

Hoi Nina
wat top van jou man dat hij verder kijkt dan zijn neus lang is ,fijn dat jij ook een nestje gefokt hebt ,en hebt gezien wat het kost ,veel mensen hebben daar geen erg in,
Inderdaad hou je van het ene nestje geld over (wat je dan gauw in voer en/of katten spullen stopt ,
en aan het andere nestje verlies je weer veel geld ,kijk maar eens wat een DA kost ,haal maar eens een tree ADHills en 1 tree doe je echt niet lang mee ,

Raaf ik ben net zo'n sukkel als jij ,ik bied uit respect voor een dier NOOIT af op de prijs ,een dier is geen ding maar een levend wezen ,
Bij andere dingen durf ik het niet af te dingen Joop gelukkig altijd wel ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 29 jun 2014, 20:38

Hoi Wil,

Bij dieren doe ik het ook niet.
Wanneer het herplaatsers betreft waarvoor een bizar bedrag gevraagd wordt laat ik het meestal aan iemand anders over om over de prijs te praten.
Ik heb ooit in een hondenhotel gewerkt waar er een nieuw tehuis gezocht werd voor een 5 jaar oude Duitse herder, Flip.
Ik was altijd al dól op die hond en kon hem op dat moment bij mij zelf plaatsen.
Daar wou de familie toch nog de pup prijs voor hebben omdat de hond hen cadeau gedaan was door de kinderen.
Toen heb ik mijn baas laten bemiddelen met de vraag wat hun meer waard was.
De kinderen hun geld terug of de hond een goed huis.
Uiteindelijk waren ze met 100 gulden tevreden......maar als ze nee hadden gezegd had ik afgezien van de hond, hoe jammer ik dat dan ook vond.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

ninaV

Berichtdoor ninaV » zo 29 jun 2014, 21:46

eigenlijk zou iedereen als je een beetje logisch nadenkt wel moeten weten dat je kitten of pup niet met 100euro groot brengt maar was wel geschrokken hoeveel alles bijeen kostte. Ze waren net een maand en ik wist al dat we er niets gingen aan overhouden... Idd hadden we er wel wat aan overgehouden kreeg zij een nieuwe mand. Ze heeft ze natuurlijk gekregen, maar het zou leuker geweest zijn moest ze erin gewild hebben ohmy_sm ohmy_sm
Als ik iets nieuw koop ga ik ook nooit vragen om iets van de prijs af te doen, maar als het 2de hands is wel hoor.
Hij weet het uit ervaring dat je moet opletten met het aankopen van een dier. Zij hebben ook de nodige problemen gehad met hun nesten en zijn hierdoor ook gestopt.

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » di 01 jul 2014, 00:02

dit begrijp ik nu echt niet. ik heb nog nooit gevraagd bij de aankoop van een wasmachine of er wat van de prijs gaat. denk dat dit in belgie niet gedaan word in een gewone winkel merry_sm merry_sm
In Nederland zit afdingen deels in de cultuur het is normaal op markten e.d. maar in winkels niet echt. Toch kan het vaak wel en het scheelt je zo een paar honderd euro bij grote aankopen. Dat soort dingen moet je wel leren, ik deed het eerst ook nooit. Maar als je trouw bent aan je aanbieder betaal je standaard teveel, daar kwam ik pas achter toen ik voor dit soort bedrijven ging werken en te zien kreeg hoe producten financieel in elkaar zitten.

Wil je slaat precies de spijker op z'n kop over niet afdingen op een dier uit respect. Als iemand iets doet uit liefde of dat nu dieren fokken is of iets totaal anders als handgemaakte kleding maakt dan betaal je daarvoor uit respect. Natuurlijk zijn daarin ook excessen en vragen mensen absurde bedragen zoals wat Raaf als voorbeeld gaf. Wel fijn dat die mensen redelijk genoeg waren om een goed huis voor hun hond te kiezen. Ik denk dat je dieren ook meer met emotie koopt dan met ratio, je wordt verliefd en dan maken de kosten vaak niet meer zoveel uit.

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 01 jul 2014, 12:17

Ik woon in NL en ding ook niet af in de winkel tenzij iets kapot is ofzo. Toen ik zelf in een winkel stond vond ik het ook irritant als mensen probeerden af te dingen. De prijs is de prijs, als ik korting erop ga geven dan moet ik eerst overal extra geld bijtellen want uiteindelijk moet de opbrengst hetzelfde zijn. En dan degene die het hardst piept korting geven en iemand die er niet om vraagt niet? Lijkt me drie keer niks.

Wat Nina en de rest zegt over goedkoop is duurkoop bij katten is helemaal waar. George was gratis af te halen. Je wil niet weten hoeveel hij sindsdien aan medische kosten heeft meegebracht, dan hebben we het echt over duizenden euro's. Meerdere maandsalarissen, vakantiegeld, enzovoort. Geen moment spijt hoor, hij is het helemaal waard en ook een zieke kat verdient goede zorg. Maar ik was er niet bepaald op voorbereid en de volgende keer heb ik wel twee keer nagedacht want het spaargeld is nu op. Nog een kat die ziek zou worden zou gewoon niet te bekostigen zijn. Nog afgezien van de emotionele pijn van kat en mens.

Dus... bezint eer ge begint.

Overigens is het maar goed dat ik niet wist wat er ging komen met George zijn gezondheid, want dan zou ik hem nooit geadopteerd hebben. Maar nu zou ik hem nooit meer willen missen want hij is de liefste kat van de heeeeeeeele wereld!

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » di 01 jul 2014, 15:01

logisch ook, george zit al in je hart! I zou hem ook niet kunnen afstaan dan....

wat betreft afdingen... als ik iets wil en het is een toonzaalmodel vraag ik het wel. Omdat ik weet dat je toonzaalmodellen (bij laatste stuks kan je deze krijgen) verkocht worden aan verminderde prijs. Maar zeker niet op dieren...

Hierboven las ik ook ergens dat de prijzen in belgie duurder liggen voor katten dan nederland. dit geld meestal voor liefhebberskatten want voor fok weet ik dat er veel fokkers met dubbele maten werken. voor buitenland is het duurder dan in nederland zelf. Ik vraag steeds hetzelfde voor fok tenzij zoals sarah me had gevraagd om 1nestje voor het sphynx ras te verbeteren. dan vraag ik zeker geen hoofdprijs ervoor.
ik heb het ook zelf voor gehad met kat die ik in nederland gekocht heb en nadien hoor je dat een nederlandse fokker uit dezelfde nest pak goedkoper heeft gekocht. dit vind ik pas hypocriet zijn...

Ons ifita herplaats ik momenteel voor 350euro steriel. Ze is van 7/03/2013 dus net 1jaar en herhalingsvaccinatie.
ook geef ik dezelfde garantie als met een kitten, waaronder ook op FIP.
mensen vinden dit duur voor een herplaatser maar ik totaal niet...
Afbeelding

Terug naar “Waarom niet testen ?”