Zin en Onzin HCM test Gen testen

Omdat wij een open en vrij forum zijn en respect hebben voor ieders mening ... is speciaal dit subforum opgericht voor de mensen die het nut niet inzien van het HCM-testen.
Veel plezier ... heb respect voor ieders mening en blijf beleeft.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Zin en Onzin HCM test Gen testen

Berichtdoor Wil » ma 22 dec 2014, 15:02

Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Re: Zin en Onzin HCM test Gen testen

Berichtdoor Audrey » ma 22 dec 2014, 19:24

Dankjewel Wil voor dit duidelijke artikel. Ook namens George (HCM of misschien toch een andere CM) en namens Snape (die van de zomer voor het eerst getest gaat worden). Allebei testen we ze alleen met de echo methode. Gen testen heb je ook niks aan om het verloop van de ziekte bij te houden. Nog een voordeel van die echo methode is dat je als er hartproblemen zijn op de echo kan zien of die erger geworden zijn of niet. En dan de behandeling aanpassen. Met gen testen kan dat niet.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 22 dec 2014, 19:45

Hoi Audrey
Klopt ,Zo kun je ook in de gaten houden hoe het verloop is ,
Ik ben blij dat het nu zwart op wit staat zo duidelijk dat DNA testen voor HCM geen bal zeggen ,
Daar verschuilen tegenwoordig een hoop fokkers zich achter ;(

Volgend jaar Snape ,spannend he
Groetjes Wil
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 22 dec 2014, 19:51

Volgend jaar Snape ,spannend he
Echt wel. Er zitten zo weinig testen in zijn stamboom in de database dat de baasjes met me eens zijn dat het geen gek idee is om hem toch ff te laten checken. Voor onze gemoedsrust en ter info voor de baasjes van de familieleden van Snape.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 22 dec 2014, 20:07

Super he Audrey dat ze het oke vinden dat hij getest word ,wilde maar meer particulieren dat doen zou geweldig wezen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 22 dec 2014, 21:14

Ik ben zo blij dat ik George heb laten testen toen hij kwam, en van de zomer weer toen het zo slecht met hem ging. Doordat ik de test 2 jaar geleden ook had gedaan kon ik die vergelijken met de test van afgelopen augustus en zien hoe erg George zijn hart achteruit gegaan is. Helaas is diabetes slecht voor het hart, en omdat George dan ook nog een aangeboren hartziekte erbij heeft is het dubbel pech. Oja, en doordat George de test-uitslag van de test bij zich had die Wil 8 jaar geleden gedaan heeft wist ik dus dat ik zijn hart in de gaten moet houden.

Vanwege de slechte uitslag zijn we toen met de medicijnen begonnen en of het daaraan ligt of niet zeker weten doe je het nooit. Maar sinds George aan de fortekor is gaat het zo enorm veel beter met hem. Hij speelt zelfs weer een beetje! Niet heel veel natuurlijk maar toch, vergeleken met een paar maanden terug toen hij zich zo terug trok is het een heel groot verschil. En daar worden we natuurlijk heel gelukkig van. Als de kat blij is dan is baasje ook blij laugh_sm

Dussss...... ook al is testen eng, het heeft George zijn leven echt verbeterd dry_sm

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 23 dec 2014, 16:59

Mooi en nu dit artikel op marktplaats gooien.
Dit is top! Zwart op wit! En hopelijk lezen heel veel mensen en vooral ook fokkers dit!!!!!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 23 dec 2014, 21:16

Hoi Audrey
Zeker weten dat het helpt de medicijnen ,dat is ook grote klasse helemaal als hij nog gaat spelen ook ,ik hoop dat George gewoon nog heel lang bij je mag wezen ;))

Veel particulieren willen het niet weten en daar is ook wat voor te zeggen ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 23 dec 2014, 21:19

Hoi Fa
ik had het al op facebook ,en daar ook gevraagd om te delen ,ik weet niet eigenlijk of Rob dat leuk vind als hij op MP komt te staan ;) is wel een goed idee ,
Ik blijf de testen doen bij van Hearingen maar alleen voor de bloedgroepen en PKD ,wie weet ooit ,,,,,maar hecht er dus ook geen waarde aan ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » wo 24 dec 2014, 03:28

Top denk niet dat Rob het erg vindt het is in het welzijn van het dier en dat staat bij hem voorop!
Ik zal morgen ook eens deken als ik het bericht zie op Facebook.
Zo belangrijk.

En doe ik ook bij van Haerlingen. Behalve kleur DNA dat gaat naar Davis' in Amerika.

Maar vindt dit zo'n belangrijk stuk en dit moet gewoon iedereen lezen ook kitten kopers dat ze zelf wijzer worden en uitsluitend een kat kopen waarvan de ouder dieren en mogelijk grootouders HCM echo getest zijn. En recent! Top!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Waarom niet testen ?”