Niesziekte kitten

Omdat wij een open en vrij forum zijn en respect hebben voor ieders mening ... is speciaal dit subforum opgericht voor de mensen die het nut niet inzien van het HCM-testen.
Veel plezier ... heb respect voor ieders mening en blijf beleeft.

Diaantje

Niesziekte kitten

Berichtdoor Diaantje » zo 22 mei 2016, 20:38

Goedendag allemaal.

Wij hebben een kitten van 5 maand in huis.wij hebben haar samen met haar zusje opgehaald toen ze 14 weken waren.toen we haar 3 dagen in huis hadden begon er 1 te niezen.het was groen snot en zijn toen gelijk naar de dierenarts gegaan.ze kreeg ab en het leek over te zijn.een paar dagen nadat de kuur was afgelopen begon het weer.nu heeft ze diverse kuren gehad en er is een swab afgenomen .ik heb contact gehad met de fokker en zei stuurde mij een hogere dosis ab en L lysine toe.daarmee moest het over gaan was haar ervaring.nu is de kuur bijna afgelopen maar het is nog niet over helaas .nog steeds dikke groene snot .bij de fokker houd het op vertelde ze en ik moet maar leren leven met een snotterige kat.en ook de dierenarts kan niks meer doen met ab.ik zou zo graag m'n kleine schatje beter willen zien.kan iemand mij misschien helpen.alle tips zijn welkom.

Alvast super bedankt

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Niesziekte kitten

Berichtdoor Wil » zo 22 mei 2016, 20:59

Hallo Diaantje
als eerste welkom hier op het forum
Meid wat vreselijk verdrietig dat dit je overkomt je hoop toch dat je 2 gezonde diertjes koopt en niet 2 die ziek zijn ,als ze al groene snot hadden komt dat bij de fokker vandaan dat ontwikkeld zich niet in 3 dagen,zit er ook bloed bij het snot ??

Het is wel een walgelijke opmerking van de fokker om te zeggen dat je ermee moet leren leven jij hebt hier niet om gevraagd toch jij dacht 2 gezonde kittens te kopen ,hoelang ben je al met de AB bezig ? welke heb je al gebruikt ?

Ten 2 de hoort de fokker jou gezonde dieren te verkopen ,dat is een wettelijke bepaling Katten honden enz valt onder wit goed in de wet,
Deze fokker hoort jou ook al de gemaakte kosten te vergoeden ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Dalila

Berichtdoor Dalila » zo 22 mei 2016, 21:29

Welkom op het forum en wat sneu dat je je kittens in deze conditie hebt gekregen.
Lekker kort door de bocht om te zeggen dat je het maar moet accepteren.
Veel sterkte en hoop dat je goede adviezen krijgt over wat je eventueel nog kunt doen!
Heb je overigens een foto ben wel benieuwd hoe ze uitzien
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » zo 22 mei 2016, 21:46

Wat erg voor jullie en het kitten! Hopelijk kan de dierenarts toch nog iets doen en het diertje er doorheen helpen. Anders heb je kans dat je met een chronisch niesziek katje blijft zitten. Die fokker trekt er zich blijkbaar niets van aan, mooi is dat hoor, pfff...Ik duim voor een goede afloop.
Ann

Diaantje

Berichtdoor Diaantje » zo 22 mei 2016, 22:08

Ze is begonnen met novadox 10 Mg .dat was haar eerste kuur.daarna doxoral 15 Mg.dit keek niet te werken.toen 3 x injectie amoxibactic.
De fokker vertelde mij toen dat de dosis hoger moest zijn en stuurde mij toen doxoral 75 Mg.daar krijgt ze een halve tablet per dag van.verder geef ik haar nu ook lysine .
De snot is groen gelig en af en toe heel iets bloed erbij.

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » zo 22 mei 2016, 23:46

Jeeetje meid vreselijk! En wat een slechte slechte fokker!

Hopelijk kan iemand je hier helpen!

Succes met je kindje

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » ma 23 mei 2016, 02:14

Vrees dat het een veel voorkomend probleem is bij de fokkers en houders van katten!

Heel veel succes, ik zou misschien proberen met Ehinace, en Idexx pcr testen via DA om exact te weten wat je meiden bijzich dragen is ong 100 euro en geeft volledig beeld en inzich in hun virale besmetting!

Daarnaast zou ik het met naam en toenaam vermelden bij wie, is de fokker en daarmee geef je de waarschuwing af! Why not? Fokker heeft ook geen boodschap aan jou?!
Afbeelding

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » ma 23 mei 2016, 08:52

Welkom op het forum.

Wat ontzettend erg dat je kitten ziek is. Je kan je er "radeloos" door voelen.

Ik heb 3 en half jaar geleden ook meegemaakt dat mijn 1e kitten ook ziek was...dit was met Pipo.. dat ik hem ophaalden en een dag later was hij dood ziek... echt erg ziek hij bleef hangen in een nies had de oogjes gezwollen en vuil.

Pipo had geen "tijd" om kitten te zijn..

Pipo heeft de ene kuur na de andere gehad, ik vertrouwde op de kundigheid van de dierenarts natuurlijk, en het leek steeds tijdens een kuur (hij kreeg steeds een andere antibiotica) beter te gaan tot de kuur klaar was en dan begon het weer opnieuw [CRYING FACE]

Na 3 lange kuren van 21 dagen had ik er echt genoeg van, ze hebben toen heel secuur swabs afgenomen van de voorste luchtwegen, maar ook van zijn oogvocht en vanuit zijn neusje. (Het is erg belangrijk dat degene die de swab afneemt dit goed doet anders kun je een valse Negatieve uitslag krijgen op een bacterie/virus)

Wat bleek toen Pipo had Chlamydia en micoplasma.. alle 3 de antibioticum's die Pipo al had gehad werkte niet tegen Chlamydia..
Toen heeft Pipo een hoge dosis Doxeral gekregen dit 4 weken lang.. Dit moest lang en hoog gedoseerd anders lijkt de chlamydia weg.. maar eigenlijk "slaapt" die in het systeem.. en komt het terug!

Na die 4 weken was Pipo eindelijk beter. Zonder swab had ik niet geweten wat de oorzaak was van zijn nies en oogjes.

Doordat ik Pipo zo ziek heb gezien ben ik nu wel erg angstig voor allerlei virussen/bacteriën, ik heb niet graag bezoek van mensen die bijv een kat hebben die buiten loopt..

Voor de zekerheid heb ik bij Pipo nadat hij beter was ook nogmaals een swab af laten nemen en alle uitslagen waren gelukkig Negatief[SMILING FACE WITH SMILING EYES] dus echt genezen.

Wellicht is voor jou kitten ook een gerichte behandeling als je de "oorzaak" weet.. Ik zou de oorzaak laten onderzoeken. Ik hoop dat je dan het kleintje beter kan krijgen...

Ik duim

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Diaantje

Berichtdoor Diaantje » ma 23 mei 2016, 11:01

ik heb nog even contact gehad met de dierenarts en de dossiers opgevraagd.Vooral wat er nu uit de swab is gekomen.Het resultaat is staphylococcus felis.Het schijnt niet vaak op katten voor te komen.In het lijstje van ab die zouden moeten werken staat wel doxoral bij.Ze gebruikt dit nu maar slaat niet aan.kent iemand dit?

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » ma 23 mei 2016, 11:25

Ik weet hier niet veel van wel dat het een onderdeel is van mrsa en dat dit wss lastig te behandelen is met antibiotica, heeft de d.a nog iets over besmettelijkheid gezegd van dier naar mens? Felis staat voor kat, er zijn verschillende groepen van deze bacterie. Bij mensen is het lastig te behandelen vandaar dat ik denk dat dit bij de kat ook zo is dan.. Ben benieuwd naar eventuele reacties van mensen die hier wellicht meer van weten..

Ik hoop dat je kleintje snel opknapt

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Terug naar “Waarom niet testen ?”