Niesziekte kitten

Omdat wij een open en vrij forum zijn en respect hebben voor ieders mening ... is speciaal dit subforum opgericht voor de mensen die het nut niet inzien van het HCM-testen.
Veel plezier ... heb respect voor ieders mening en blijf beleeft.

Diaantje

Re: Niesziekte kitten

Berichtdoor Diaantje » di 24 mei 2016, 16:33

Weet niets van hun, maar weet wel persoonlijk van een andere fokker met strepto en ik heb het ook twee x opgelopen gehad bij de kat!

Het gaat erom dat de diertjes beter worden! Strepoto zit eigenlijk bij veeel katten en leeft en wekt zichzelf op, mijn zorg is meer dat groene want dat wijst op andere dingen... En mocht enkel strepoto dat geven, want ik mij best moelijk kan voorstellen dan is hun immunsysteem niet de alle beste, jammer genoeg zie je dat bij rasdieren wel mega veel voorkomen.. Gaten in het immunsysteem!
Waar denk jij aan als je aan dat groene denk dan?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 24 mei 2016, 19:41

Heel jammer dat de toon van de mails van de fokker totaal omgeslagen is.
Ze hadden beter de eer aan zichzelf kunnen houden en het zo netjes mogelijk proberen op te lossen i.p.v. zo te reageren.
Zegt genoeg over hen.
Belangrijkste is inderdaad om de kleine van het snot af te krijgen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 24 mei 2016, 20:14

Heel jammer dat Dagmar zo reageert op jou ,
het is normaal dat als jou kitten ziek is je daarmee naar de DA gaat ,niks mis mee als je dat niet gedaan had had je dat nu als verwijt naar je hoofd geslingerd geworden ,dus goed doe je het dan eigenlijk nooit ;(

als een kitten al op dag 3 groen snot heeft het daar bij Dagmar ook al last gehad,
De enting die hij gehad heeft is een goede die bijna nooit een ent reactie geeft ,

Jou nu gaan verwijten dat je gewerkt hebt slaat nergens op dat wist ze ook dat ze de kittens verkocht ,
Daar worden ze ook niet ziek van ,, Ja er staan hier al meer dingen van Dagmar op het forum ,,

En een kitten terug brengen ,,,fokkers weten dat je dat toch niet doet omdat je al stapel gek op die kleine bent ,

Het is wel zo dat een fokker een degelijk product moet leveren ,dus trap daar niet in
Ik hoop dat ze heel snel opknapt ,heb jij Lymucil in huis ? ik hoop dat ik het goed schrijf dat stinkt net zo erg als stinkbommen ,daar los je het snot mee op in het neusje zodat dat niet vast gaat zitten ,

als dat opdroogt kan het epitheel weefsel kapot gaan in de neus ,we gaan ons helemaal rot duimen voor die kleine en voor jou , dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Diaantje

Berichtdoor Diaantje » di 24 mei 2016, 21:25

Ik wil iedereen bedanken voor de lieve opbeurende woorden .dat doet mij erg goed.ik ben vandaag bij een andere kliniek geweest om even een nieuwe frisse blik op de situatie te krijgen .ik heb synulox en novacam mee gekregen .de da had goede hoop op genezing.het is een kuur van10 dagen.
Ik ga super hard duimen dat het goed komt met m'n kleine meisje.

Ik heb het contact met dagmar verbroken en ga het zeker verder uitzoeken.ik laat het er zeker niet bij zitten.wat kan je je verschrikkelijk vergissen in mensen.ik ben er gewoon naar van.alleen maar van alles verwijten en zelf doen ze alles goed.typisch narcistisch gedrag.
Ik ga jullie op de hoogte houden hoe het gaat met shine

Dalila

Berichtdoor Dalila » di 24 mei 2016, 21:34

Ik hoop dat ze goed reageerd op de nieuwe medicatie en ze snel zal opknappen clover_sm
Afbeelding

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » di 24 mei 2016, 21:36

Meid misschien kan Audrey je hierbij helpen... Ze heeft al veel mensen geholpen want ik vind het niet meer dan normaal dat je je 'onkosten ' terug krijgt.

Hoop dat de nieuwe medicatie aanslaat voor je meisje

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » wo 25 mei 2016, 00:25

Ik heb dieren die Herpes hadden direct gesloten, hoeveel de kosten ook ervoor waren en ook al zag je aan de buiten kant niets, zoals twee jaar gelden had ik mijn fokpoesje Lotje verloren (uit de fok gehaald) mooie lieve poes van 4 en een aangekochte Siamees dekkater die Herpes had. Precies omdat het vaak tot dit soort dingen leid bij kittens. Calici eerder behandeld soms met succes soms niet.

Dus ik denk persoonlijk dat het een niesziekte besmetting is en hoooooooooooooooooooooooooooooop voor je dat ze geen dragers zijn! Voor de rest hoop ik dat ze gauw beter is en dat jullie vooral ervan genieten. Dit is katten probleem en ook niet gebruikelijk onder fokkers te testen etc..

Zou zoveeeel dieren leed schelen als men dit PCR verplicht stelde samen met HCM. Kan je betrouwbaar kattenlijnen opbouwen zonder al teveel dierenleed..

Alle beste!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 25 mei 2016, 20:16

Hoi Diaantje
Het doet altijd zeer als je verwacht dat een fokker achter je staat ,en dat blijkt dan niet zo te wezen,
Het is wel vaak zo dat als ze iets heftig's hebben de medicatie hoger is dan bij andere katten ,

Is haar neusje nu open ? en eet ze wel goed ?
wij gaan ons rot duimen voor jullie
Groetjes Wil
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 25 mei 2016, 20:18

Viktor je hebt gelijk
veel cattery's hebben niesziekte problemen en ze komen daar ook nooit van af ,ook omdat er gewoon door gefokt word met de diertjes ,als ze nu eerst kijken wat ze in huis hebben ,dan gericht gaan behandelen ,er zijn al Cattery's waar de katten standaard op de AB staan,;(
Groetjes Wil
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » wo 25 mei 2016, 22:40

Is een mega drama, en ik heb nou wil ik niet reclame daarvoor mijzelf zitten maken, na Lotje niesziekte vrij, al vanaf 2012 heeft 4 jaar gekost en elke x op uitdekking testen etc waardoor ik nu ook al niet meer test! Dus het kan wel! Ja is errrrg belangrijk op zn minst goede selectie te doen minimaal, met wat je fokt, daarnaast zou leuk zijn bij klachten te testen...
Afbeelding

Terug naar “Waarom niet testen ?”