Niesziekte kitten

Omdat wij een open en vrij forum zijn en respect hebben voor ieders mening ... is speciaal dit subforum opgericht voor de mensen die het nut niet inzien van het HCM-testen.
Veel plezier ... heb respect voor ieders mening en blijf beleeft.

Diaantje

Re: Niesziekte kitten

Berichtdoor Diaantje » do 26 mei 2016, 08:12

Vannacht kreeg ik weer een mail van Han en dagmar rodijk.ze heeft het te horen gekregen dat ik het openbaar heb gemaakt.
Ze hebben volgends mij het idee dat ik een heel slecht mens ben.ze stuurde mij de onderstaande mail.ik vraag me wel af waar haar afkeer tegen dierenartsen vandaan komt.want alles wat een dierenarts zegt of doet is niet goed.op de uitslag van de swab is te zien dat de bacterie moet werken op deze ab.ze verwacht niet dat ik de mail plaats maar ik heb toch niks te verliezen en ben oprecht .

Reactie Forum
R
Rodijk
aan mij
4 uur geledenDetails
Diana,

We zagen dat je op het forum van Wil Olfers het hele verhaal van Shine openbaar hebt gemaakt maar helaas werd het helemaal uit zijn verband getrokken, we werden er slecht gemaakt zonder dat we ons kunnen verweren want we worden op dit forum niet meer toegelaten.

Je bent dus bij een andere dierenarts geweest en hebt daar voor 10 dagen Synulox gekregen maar wat we in haar medisch dossier kunnen zien heeft Shine al 2 keer Amoxibactin gehad en dat is dezelfde werkstof als Synulox, bij Synulox is alleen nog Clavulaanzuur toegevoegd. Dat heeft dus ook niet geholpen.

Buiten dat hebt je ook nog Novacam gekregen, als je de bijsluiter leest van Novacam dan zie je dat dit een middel is ter verlichting van ontstekingen en pijn bij chronische aandoeningen van het bewegingsapparaat. We betwijfelen ten zeerste of dit hier wel aan de orde is. Ook heeft Novacam heel veel bijwerkingen.

Bovendien is Novacam slecht voor katten en al helemaal voor kittens, wij hadden jou Tolfedine gestuurd, dat is een pijnstiller en ontstekingsremmer die bij katten veel effectiever is en minder bijwerkingen heeft.

We hopen het beste voor Shine maar we vrezen, dat met deze behandeling die te kort en overigens WEER te laag gedoseerd is geen of weinig verbetering te verwachten is.

Zo als we al eerder zeiden zal een tijdje rust zonder antibiotica misschien wonderen doen.

We vinden het spijtig dat nu op dit forum onze naam slecht gemaakt word (wat overigens strafbaar is). We zijn er zeker van, dat we in de 32 jaar dat we fokken heel veel kopers gelukkig gemaakt hebben maar je hebt nu eenmaal als fokker met allerlei verschillende kopers te maken en die zijn niet allemaal even makkelijk.

Het was nooit onze bedoeling om het contact te verbreken maar we vinden het niet leuk dat er meteen met een advocaat gedreigd word terwijl dit allemaal ook op een normale manier opgelost had kunnen worden.

We zouden het op prijs stellen als je dit mailtje ook op het forum zou willen plaatsen, dat zou dan netjes zijn maar we vrezen dat dat niet zal gebeuren!

Vriendelijke groeten,

Han en Dagmar Rodijk

Sandenburg 1

4385 GC Vlissingen

tel. 0118470914

www.handaro.nl

Beantwoorden
Doorsturen
Nieuwe reactie in onderwerp - "Niesziekte kitten"
IGisteren
info (3)
Hallo Diaantje, Je ontvangt dit bericht omdat je op een onderwerp bent geabonneerd, "Niesziekte

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » do 26 mei 2016, 10:02

Ze kunnen zich ook afvragen waarom ze hier niet meer welkom zijn?? En meid je staat in je recht om te vragen over je beestje. 2 weten meer dan 1

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » do 26 mei 2016, 10:26

Pipo had wel wat anders zoals ik eerder al heb geschreven, maar zijn dosis was ook hoger dan normaal en langer dan normaal, dit deden ze om de stofwisseling van een sphynx bij mijn d.a, wat ik weet van "horen zeggen" vanuit de praktijk is dat ze bij ons wat langer een kuur geven en ook hoger gedoseerd.. Bij de sphynx. Nu weet ik niet hoe het bij deze aandoening zit, maar denk gezien het bij Pipo wel mede om de de stofwisseling was dat de dosis wat hoger was en langer werd gekuurd dat dit in de meeste gevallen dan ook wel zo zal zijn dat het van belang is..

Als ik destijds bijv korter en lager had gekuurd dan was in ons geval de chlamydia niet weg, daarnaast word er dan een resistentie geriskeerd, nu weet ik niet of de d.a dat destijds zei omdat pipo voor de Doxeral ook al andere antibioticum's had had gehad of dat dit (resistentie) ook bij een 1e kuur geldt als er te snel word gestopt met de kuur..

Voor ze wisten wat Pipo had heeft hij kuren van 21 dagen gehad, maar...(o.a synolux, nog 1 waarvan ik de naam niet meer weet en zitromax wat de d.a eigenlijk niet wou maar de fokker riep geef zitromax toen dacht de d.a.. hij zal wel weten wat hij zelf thuis heeft...)alles was het verkeerde antibioticum.. de Doxeral heeft hij destijds 4 weken gekregen.

Zie je al verbetering?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 26 mei 2016, 14:29

Raar verhaal, hoe kom je van iemand af tussen regels door, ruzie maken omdat je niet eens bent met de behandeling van de gezondheid ((((

@Debbythej jij fokt ook zie ik, wat leuk! Poes Madonna is nog een kitten?
Afbeelding

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » do 26 mei 2016, 16:19

@ Victor jah poes Madonna is nog jong ze is van 27 oktober vorig jaar [WINKING FACE]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 26 mei 2016, 20:23

Diaantje

Ik zou niet weten wat jij verkeerd gedaan hebt ,je bent met je kitten bij de DA geweest .
Je hebt hem behandeld ,je hebt een Swab laten nemen ,en steun gevraagd bij jou fokker waar je het katje vandaan hebt ,
Ik ga me rot duimen dat er nu verbetering gaat komen ,merk je al iets van de medicatie ?

1 van die mails was niet echt medelevend en aardig naar jou toe ,Dagmar er worden hier geen mensen van het forum afgegooid ,dus ga geen onzin vertellen AUB ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Diaantje

Berichtdoor Diaantje » do 26 mei 2016, 20:41

Diaantje

Ik zou niet weten wat jij verkeerd gedaan hebt ,je bent met je kitten bij de DA geweest .
Je hebt hem behandeld ,je hebt een Swab laten nemen ,en steun gevraagd bij jou fokker waar je het katje vandaan hebt ,
Ik ga me rot duimen dat er nu verbetering gaat komen ,merk je al iets van de medicatie ?

1 van die mails was niet echt medelevend en aardig naar jou toe ,Dagmar er worden hier geen mensen van het forum afgegooid ,dus ga geen onzin vertellen AUB ,
Het gaat vandaag eigenlijk heel goed met haar.ze heeft lekker gespeeld en gelukkig ook weer ondeugend geweest.hihi
Ik ga hopen dat het over gaat.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 26 mei 2016, 20:42

SUPER dit is geweldig nieuws !!!!!!!!!!!!!!!! ik duim dat het steeds beter met haar gaat nu ,top meid dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 26 mei 2016, 20:46

Allereerst kan Dagmar hier gewoon reageren als ze een account heeft of aanmaakt. Mocht dit inactief zijn kan ze het door laten heractiveren.
Dat ze meedenkt over de AB vind ik prima, doen we hier ook op het forum, maar als jij je DA volgt in zijn behandeling moet ze dat respecteren.
Ik hoop dat de kleine van zijn verkoudheid afkomt, maar ik weet uit ervaring dat het soms heel lastig is om ze er vanaf te krijgen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 29 mei 2016, 19:48

Hoi Diaantje
hoe gaat het met die kleine ,nog steeds aan de beterende hand ? dat zou geweldig wezen ,,we duimen !!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Waarom niet testen ?”