Mijn Don Sphynx bijt

Vanille

Mijn Don Sphynx bijt

Berichtdoor Vanille » do 05 mei 2011, 17:59

Hallo allemaal,
Ik had deze vraag ook op een ander forum geplaatst maar daar blijft het een beetje stilletjes.
Nu Kenny iets ouder wordt en inmiddels gecastreerd is, vind ik persoonlijk dat hij veel bijt. Alsof hij steeds klaarzit om te bijten als ik bij hem kom. Niet altijd even hard en soms lijkt het ook op spelen maar echt knuffelig vind ik hem niet en soms bijt en krabt hij echt hard. Hij doet dit ook bij mijn vriend en dochter dus ligt niet aan mij :P Hij is wel graag bij me en als ik omkijk zit hij altijd lief naar me te kijken en springt ook graag op schoot maar nooit echt voor lang. Herkent iemand dit? Moet ik me zorgen maken of is dit gewoon het karakter van mijn lieve schat?
Ik ben benieuwd naar jullie idee hierover.
Groetjes Petra
Laatst gewijzigd door Vanille op vr 06 mei 2011, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Mijn Don Sphynx

Berichtdoor Clemmetje » do 05 mei 2011, 18:08

Ik denk dat hij een vriendje/vriendinnetje mist om lekker mee te ravotten en het daarom bij jullie doet.
Maar volgens mij heb je dat probleem al opgelost.
Groetjes Clem
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » do 05 mei 2011, 18:20

Onze katten willen soms ook met ons vechten, met Heaven laten we dat toe omdat die weet waar haar grenzen liggen. Ze zal ons nooit pijn doen Fly daarentegen die meent het dus daar vechten we niet meer met
Hier een filmpje van het vechten met Heaven, trekt het daar op?
http://www.youtube.com/watch?v=HIduHz8-P90
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 05 mei 2011, 18:49

Hoi Petra
Ik heb geen verstand van de Don Sphynx ,ik weet ook niet of die net zo mens gericht is als onze Sphynxen .
Het kunnen liefdes beetjes wezen ,maar krabben hoort daar niet bij

Het zou ook kunnen ,dat hij het alleen leuk vind als hij zelf bij je komt ,,,succes
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Vanille

Berichtdoor Vanille » do 05 mei 2011, 19:06

Ik zie dat ik het woord ' bijt' vergeten ben bij de titel hihi
Nu ik dat filmpje zie lijkt het inderdaad erg op spelen, kan inderdaad heel goed dat hij zijn grenzen (nog) niet kent. Denk dat hij graag stoeit ook als ik hem enkel wil knuffelen. Ik ben heel benieuwd of het verandert zodra de kleine erbij is waar hij ook lekker mee kan stoeien. Hij duwt op dit moment mijn IPad opzij om zich lekker in mijn schoot te nestelen, ahwww :-)

geertje

Berichtdoor geertje » do 05 mei 2011, 19:11

Als hij wil 'vechten' en je pijn doet kan je even au roepen en dadelijk stoppen zodat hij doorheeft dat het stopt wanneer hij je pijn doet.
Wij amuseren ons echt wel hoor met Heaven als ze wil spelen, ze gaat soms echt klaarliggen om een robbertje te vechten en daar gaan we graag op in.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

asielkat

Re: Mijn Don Sphynx bijt

Berichtdoor asielkat » wo 11 mei 2011, 23:09

Ik zie het aan Proud haar oren
en jaja die kan er ook een potje van
lekker samen stoeien en bijten maar met beleid

maar ik kan je geen advies geven,
sorry

An

Ramses

Berichtdoor Ramses » do 12 mei 2011, 07:54

Orion speelt ook zoals in het filmpje van Heaven en als hij te wild is dan geef ik een klein gilletje dan neemt hij wat gas terug lach_sm
Afbeelding

Vanille

Berichtdoor Vanille » do 12 mei 2011, 09:19

Ik ben nu inderdaad bezig met het meteen stoppen als hij te fel bijt. Ook als ik hem aai en hij begint meteen te bijten (denk eigenlijk dat hij gewoon wil stoeien) aai ik gewoon door. Ik merk dat hij dan stopt met bijten en denkt "heej, volgens mij wil ze gewoon knuffelen".
meuh_sm

Pickles

Berichtdoor Pickles » do 12 mei 2011, 10:04

Onze Joris die kan ook fel bijten hoor, maar dan ben ik het die hem eerst uitdaag...ik ga hem dan kriebelen op zijn buik en aan zijn pootjes speels trekken en kletsen op zijn billen en dan slaat ie ook met zijn pootjes en bijt hij zelfs soms in mijn armen, maar laat gauw los hoor, ook al kan het soms wel eens aankomen, want ze zijn wel sterk hoor. Maar kwaad zit er echt niet in. Joris is wel eigenzinniger dan Pickles, als ie niet wil gepakt worden dan krabbelt ie ook, Pickles doet dat niet. Ze hebben allemaal hun eigen karakter hé.

Onderling kunnen die 2 ook fel bijten, ik denk inderdaad wel dat het echt spelen is hoor, het zal minderen met jouw als hij een vriendje heeft binnenkort, schrik niet want die kunnen fel doen tegen elkaar, hier is dat ook spelen hoor maar dan met grommen en kletsen en toch zijn het de beste maatjes hier en kunnen ze elkaar niet meer missen!

Veel succes met jullie maatje in juli! Zal vast wel lang duren, dat aftellen.

Terug naar “Don Sphynx”