Website!!

Enterprise

Website!!

Berichtdoor Enterprise » vr 08 jun 2012, 08:19

Hey Allemaal!,

Ik lees altijd mee op het forum. Ondertussen is mijn prachtige Donnetje gedekt en ben ik enorm verslaafd geraakt aan de Sphynxen!

Er zijn van allerlei plannen, maar om te beginnen, heb ik eerst een site in mekaar geknutseld!

www.DonSphynx.nl

Nu maar hopen dat alles wat ik in mijn hoofd heb doorgaat, ik zal jullie op de hoogte houden!!

Groetjes Gaby wacko_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Website!!

Berichtdoor Clemmetje » vr 08 jun 2012, 08:28

Wat leuk dat je Don gedekt is. Hebben we al eens een foto van haar voorbij zien komen?
En ik ga zo zeker een kijkje nemen op je site.
Wanneer weet je of ze opgepakt heeft?
Groetjes Clem
Afbeelding

Enterprise

Berichtdoor Enterprise » vr 08 jun 2012, 08:31

Jaaa ik heb al eens foto's van Avatar geplaatst :) en op de site staan er nog veel meer.

We zijn bijna 100% zeker dat ze drachtig is, maar als we volgende week nog twijfelen gaat ze even mee naar de kliniek.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 08 jun 2012, 08:34

Even snel gekeken en een leuke site hoor.
Even uit nieuwsgierigheid; hoe zit het met testen bij de Don Sphynx. Zijn er in dit ras erfelijke afwijkingen?
Groetjes Clem
Afbeelding

Enterprise

Berichtdoor Enterprise » vr 08 jun 2012, 08:43

Ik neem aan dat je het over HCM heb?

Ik ben ook maar een beginner (met het fokken van de Don Sphynx, wij hebben vroeger een kleine cattery met britjes gehad) Tot nu toe alle, alle fokkers, maar dan ook ECHT alle fokkers, die je er naar vraagt, spreken over Geen HCM.

Nou wilde ik mijn Knappe Avatar op de Sphynx kalender, die wordt gemaakt om de onderzoeken naar HCM te steunen en ze werdt geweigerd omdat er in Don Sphynx dus geen HCM voor zou komen. (heel jammer, want ik heb zulke mooie foto's van haar)

Dit was eigenlijk de druppel en heeft mij doen besluiten, niet te testen.

Groetjess

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 08 jun 2012, 08:56

Ik bedoel o.a. HCM. Er zouden natuurlijk nog meer erfelijke afwijkingen kunnen zijn.
HCM komt in alle rassen voor maar bij de een wat meer dan bij de andere.
Bij twijfel gewoon wel testen maar dat geldt ook voor PKD en eventuele andere erfelijke afwijkingen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 08 jun 2012, 08:58

Hoi Gaby
mooie site heb je ,wat geweldig spannend dat je poes misschien zwanger is ,dat zijn zulke geweldige dingen ,ook om mee te maken hoe de kleintjes groot worden ,

Er is een klein misverstand ALLE katten ras of geen ras zit HCM in HCM is NIET ras gebonden.Wij Sphynxfokkers praten er veel over ,waardoor het lijkt of dit ras het alleen heeft .
Zou het niet TOP wezen als je een van de eerste bent in jou ras (er zijn er wel meer hoor die testen /) die wel met geteste dieren gaat fokken ?

dat je ook tegen je kitten kopers kan zeggen ik heb alles eraan gedaan om gezonde kittens op de wereld te zetten .

De Bambino's zijn er ook nog maar net ,heb er maar hooguit 10 in de database staan ,maar 2 daarvan hebben HCM ;( Dan nog de Bambino waar we niks vanaf weten .de meeste houden hun mond er over .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Enterprise

Berichtdoor Enterprise » vr 08 jun 2012, 09:07

Ik kreeg van veel fokkers, die in het begin getwijfeld hebben over HCM in de katten, inderdaad ook hun katten laten testen.

Je hebt daar zeker een punt om ze alsnog te laten testen, zodat je een officieel bewijs heb. Het is iets om over na te denken!! Is het dan ook mogelijk om onze katten in jullie Database op te laten nemen?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 08 jun 2012, 09:09

Hoi Hoi
Zeker weten ,als jij wilt gaan testen wat ik GIGA top vind ,gaan we een plek voor jou katten maken dry_sm dry_sm dry_sm dry_sm
Dan ben je de eerste op de hele wereld en dat is geen grap ,die zijn katten in de database staan ,

Ik vind je een topper ;) het is echt giga belangrijk ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Enterprise

Berichtdoor Enterprise » vr 08 jun 2012, 09:15

Ik heb zojuist rondgekeken op het internet en lees verschillende dingen over de testen.. pfff dat ik dus wat ik bedoel IEDEREEN zegt iets anders.

Maargoed, uitgaan van: Testen en het officieel laten registreren.

Hoe gaat zo een test (ik zou dan beide willen laten scannen, PKD en HCM) in zijn werk?

Terug naar “Don Sphynx”