Kruis AUB geen Don met een gewone Sphynx

inba

Re: Kruis AUB geen Don met een gewone Sphynx

Berichtdoor inba » vr 08 feb 2013, 10:19

Maar niemand weet dus eigenlijk wat het is?Wat ik begrepen de dat de Don sphynx gewoon een mutatie is een keer gevonden in Rusland.Eigelijk een gewone HTK kat toch?Ik
Klopt, dus eigenlijk net zoals de eerste sphynx in Canada.

papoe

Berichtdoor papoe » vr 08 feb 2013, 20:24

Klopt in wintschoten zit een savannah fokker Thimba mijn F4 komt daar vandaan.Even voor de duidelijkheid ik houd geen Servals hoor.De fokker in wintschoten heeft wel Servals die ze kruizen met Savannahs. zij hebben de mogelijk heden om een ze houden maar een serval hoe lief ook en door mensen groot gebracht kan je niet in huis houden Ze moeten een buiten verblijf hebben waar ze hun gebied kunnen afzetten anders sprietsen ze heel je huis af. Je mag wel een Serval houden maar je moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Ruime binnen en buiten ruimten.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 08 feb 2013, 20:29

Hoi Papoe
dat dacht ik ook al ,wij hebben vriende die werken in de diertuin in Assen ,die vertelde ons dat .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

papoe

Berichtdoor papoe » zo 10 feb 2013, 21:38

Een zwangerschap van een Serval duurt 72 dagen en van een kat 63 dagen .Dus vaak worden de jongen te vroeg geboren en overlijden.Vandaar dat de F1 generatie onbetaalbaar is.Een paar jaar geleden vroegen ze nog 5000 euro maar ik zie nu prijzen staan die oplopen naar 17.500 euro en zelfs 20.000 EURO volgens mijn kan niemand dat betalen.Ik zelf heb een F3 en een F4 generatie

Alexandra

Berichtdoor Alexandra » di 05 jan 2016, 18:32

Ik weet dat het een oud topic is maar weet iemand inmiddels al wel wat of dit is??
is het idd een afwijking waardoor je dus beter niet kunt gaan beginnen aan kruisen sphynx x don sphynx . ??
Of zoals Viktor zei .. huidproblemen, melproblemen, steriel etc etc

grts Alexandra
Cattery Lichtstad Eindhoven, van links naar rechts: Ziggy, Lilly, Skinny, Missy
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 05 jan 2016, 19:36

Hoi Alexandra
nee ik heb geen idee ? het is inderdaad lang geleden ,,er zitten wel Don Fokkers in nederland ,vraag die is of ze wel een kruizing doen met de gewone Sphynx dacht het niet Nathalie sphynxwear ,van Sphynxlovers wilde het ook doen ,die heeft al meer uitgezocht hierover ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » di 05 apr 2016, 15:05

Zat mijn berichten na te kijken wat ik ooit allemaal schreef, kan jullie mededelen dat twee grotere Don catterys over de kop zijn aan Fip, Fip is imunprobleem en ontstaat vaak in grote getallen bij de raskat het liefs hoge inteelt en show kwaliteit.. daarnaast unie Gent heeft een jaar of twee geleden een Fip onderzoek gepubliceerd dat je voor fip te krijgen herpes en calici moet hebben huilen_sm huilen_sm ik had Sia variaties en wilde wat raskruizen, daarom bijgehouden dry_sm
Afbeelding

Terug naar “Don Sphynx”