worden Sphynx en don sphynx gekkruist?

papoe

worden Sphynx en don sphynx gekkruist?

Berichtdoor papoe » do 07 feb 2013, 18:43

Ik vind veel informatie over kruizingen van de don met allerlei rassen . Zien er soms vreselijk uit. ik ben al een tijdje op zoek naar een don dek kater . Maar die zijn niet dik gezaaid ze vragen veel geld .En ik zie ook bijna altijd de naam van de fokster van mijn Don shpinx. Dus grote kans op inteelt. Het lijkt me leuk een keer een nestje liefst met stam boom. Ik heb veel nestjes kittens gehad en 20 jaar geleden een paar keer een nestje balinezen gefokt. Was erg leuk maar ik heb er geld op toe moeten leggen hihihihih in die tijd gaven de meesten mensen niet zo veel geld uit voor een poesje wink3_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: worden Sphynx en don sphynx gekkruist?

Berichtdoor Wil » do 07 feb 2013, 19:44

Hoi Hoi
ik heb geen idee of ze deze kruisingen doen ,kan je er niks over vinden via Google ??
het is nu nog steeds hetzelfde met fokken ,als je het goed wil doen ,dan word je er zeker niet rijk van ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Dani

Berichtdoor Dani » do 07 feb 2013, 19:56

Hoi hoi,

Volgens mij is dat een "no go" om die met elkaar te kruisen. Ik weet er niet het fijne van maar het heeft volgens mij iets met de genenpool te maken. Een don sphynx komt uit Rusland met andere genen dan de sphynx die uit Canada komt en die zou je niet moeten willen kruisen. Welke afwijkingen er precies van komen weet ik niet maar wel dus dat die twee rassen gescheiden zouden moeten blijven. Misschien weet iemand van het forum er wel het fijne over.

Groetjes van Dani
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 07 feb 2013, 21:04

Groetjes Clem
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 08 feb 2013, 01:33

Er zijn aantal fokkers geweest vooral in Duitsland die een jaar of twee geleden deze 2 rassen gekruisd hebben.

Echter niemand zou je dit als advies geven A de naaktheid is door een andere gen tot stand gekomen. B het is een reddelijk ziekelijk ras, met veel genetische problemen. Sphynx heeft HCM Don en aanverwante rassen hebben entopyion´s oog problemen, lage afweer door inteelt, en veel andere problemen..

Ik zou niet boven op HCM nog andere problemen in willen fokken, mocht je Sphynx willen raskruizen daar zijn verschillende ras en niet ras katten die je volgens regels mag gebruiken wub_sm wub_sm wub_sm
Afbeelding

Terug naar “Don Sphynx”