karakter Don Sphynx

Jorienepien

karakter Don Sphynx

Berichtdoor Jorienepien » vr 27 jan 2017, 01:03

Hoi allemaal!
Ik ben nieuw hier op dit forum, oriënterend naar het Don Sphynx ras en hoop hier wat meer te leren.
Mijn vriend is stiekem een beetje gek op het ras geworden, hij vindt het een stoere leuke kat, vrij nieuw ras -zeker op shows- en is er erg nieuwsgierig naar hoe dit ras in werkelijkheid is. Zo zouden we ook graag eens bij een cattery op bezoek gaan, om ze in het echt te zien en meer over te horen/leren.
Zelf hebben we al twee Heilige Birmanen en een Turkse Angora. Hierom ben ik mede erg benieuwd naar jullie ervaringen met Don Sphynxen, hun karakter en of jullie een idee hebben of dat leuk samen zou gaan met de SBI en TUA die we al hebben.
Wat heeft jullie doen besluiten voor een Don Sphynx te gaan? Waardoor zijn jullie zo verliefd op het ras? En fokken jullie ook, of alleen liefhebber/DS eigenaar?
Veel vragen, maar ben gewoon erg benieuwd en nieuwsgierig om meer te horen en te lezen over dit leuke ras!
Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: karakter Don Sphynx

Berichtdoor Wil » vr 27 jan 2017, 21:05

Hoi Hoi,
er zit hier bij mijn weten geen Don fokker op het forum ,,wel liefhebbers
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Aukje79

Berichtdoor Aukje79 » vr 27 jan 2017, 21:18

Ik heb zelf geen Don Sphynxen maar heb er ooit wel een te logeren gehad. Er is eigenlijk geen verschil met de Canadese Sphynx qua karakter. Net zo prettig gestoord en plakkerig. Qua uiterlijk zijn ze iets anders. Hebben vaak wel snorharen en kunnen soms een vacht hebben. Persoonlijk vind ik een Canadese Sphynx mooier.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 27 jan 2017, 22:17

Welkom op het forum.
Leuk dat je voor een Don Sphynx wil gaan.
Er zitten hier wel een paar liefhebbers die een Don hebben. Wie weet kunnen zij je een goede fokker aanbevelen.
Ze kunnen zeker hun ervaringen delen over dit ras.
We hebben sowieso een speciaal hoekje voor de Don: https://www.sphynxrexbreeders.nl/Forum/ ... m.php?f=17
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Don Sphynx”