Selkirk rex cattery Nisha's Wonderland

Zo nu en dan wordt hier een cattery in de kijker gezet.
Wij nodigen hiervoor catteries uit die testen op HCM.
U kunt de HCM testen van deze catteries uiteraard in onze HCM database terugvinden.

nisha's wonderland
Contacteer:

Selkirk rex cattery Nisha's Wonderland

Berichtdoor nisha's wonderland » wo 09 mei 2012, 22:48

Selkirk Rex Cattery:
Nisha's Wonderland

Hoi!!! Eerst en vooral ons even voorstellen, wij zijn Serge en Barbara en wij hebben al een 12-tal jaar katten maar een paar jaar geleden heeft een lieve krullenbol ons leven totaal op zijn kop gezet! Xian is een black smoke langhaar en we hadden dus nog nooit van dit ras gehoord. Wij, dus snel even googelen en zo kwamen we meer te weten over Selkirk Rex.

Afbeelding

Omdat we aan deze lieve, rustige en vooral aanhankelijke krullenbol ons hartje helemaal verloren waren, besloten we om er nog eentje bij te halen. Helaas was Nisha ziek (FIP) en hebben we deze lieve schat moeten laten inslapen... Dit heeft ons veel hartzeer bezorgd en Xian was zijn maatje kwijt, dus gingen we op zoek naar een vriendje voor hem.

Afbeelding

Zo zagen we Vulcan, een creme&white langhaartje op het internet en besloten we om eens te gaan kijken!
Vulcan bleef in de cattery en zijn zusje kwam mee naar huis. Canisia is een mooie tortie en ze was alles wat Nisha en Xian niet was! Eigenwijs en ze vind haar zelf zo prachtig! Nu bleef Vulcan toch in onze gedachten hangen, zodat we een week later broer en zus terug vereenigden...
We besloten om een showtje mee te doen, net zoals we met Xian hadden gedaan en daar begonnen we uiteindelijk met het gedacht te spelen om een cattery op te starten. We zouden het beter doen... Niet zoals met Nisha maar alles perfect!
De zoektocht naar een naam voor de cattery was niet zo moeilijk, het werd in nagedachtenis voor onze lieve Nisha.

Afbeelding

Afbeelding

Nu een cattery opstarten en één poes hebben vonden we een beetje dom dus gingen we verder op zoek... Aangezien Serge altijd al een witte kat wou, gingen we voor wit. Deze keer een korthaartje... Akira kwam er net aan wanneer Canisia haar eerste keer op dekking ging.

Afbeelding

Canisia haar eerste nestje werd geboren op 05/08/2010. Net op dat ogenblik kregen we een mailtje dat Yaïza geboren was, een lilac krulletje waar we al 2jaar voor op de wachtlijst stonden. Uiteraard was ze ook welkom!

Afbeelding

Maar toch vonden we het plaatje nog niet compleet en nog voor Yaïza het nest mocht verlaten, kwam Alice er. Alice is een prachtige silver shaded, die van harte welkom was en onze droom compleet maakte! Al was Alice een beetje ziek en was ze mishandelt bij de fokker en doodsbang, toch sloten we haar in ons hart. Zij is dan ook nu nog steeds mijn zorgenkindje, al is ze intussen kerngezond verklaart. Alice is intussen na haar eerste nestje volledig open gebloeit.

Afbeelding

Helaas is het steeds een zoektocht naar een geschikte kater te vinden voor een dekking en onze 2 jongens zijn inmiddels castraten dus is Tigo er net bijgekomen. Tigo is een homozygoot chocolat selkirk rex-je. Homozygoot wilt zeggen dat hij steeds het krullen-gen doorgeeft in de toekomst. Zoals steeds ook een ander kleurtje die erbij kwam.
Tigo voelt zich hier de koning te rijk want hij loopt de hele dag in huis rond tussen zijn prinsessen.

Afbeelding

Uit ons 2de nestje zat een prachtig selkirk straightje, die dan uiteraard ook bij ons is gebleven. Belicia is een creme/witte poes die enorm haar mannetje kan staan en vanuit dit standpunt gezien was ze dan ook ideaal om bij ons te blijven. Haar bijnaampje is Belle, omdat ze ook weet dat ze mooi is.

Afbeelding

Omdat de genepol van de selkirk rex nog zo klein is, hebben we sinds kort besloten om de lijn te verbreden door een persje erbij te halen. Granizada zal in de toekomst enkel krulle-kittens hebben aangezien onze kater homozygoot is. Zij is een persje met een niet al te platte snoet, hier hebben we dan ook bewust voor gekozen.
Volgens Tica en cfa standaard mag een selkirk rex nog tot 2015 ingekruist worden met brits korthaar, brits langhaar, pers en exotic.

Afbeelding

Voorlopig houden we het hierbij, onze poezen en katers verdienen al de aandacht die ze nodig hebben. Al onze poezen en ook onze kater leven in huis en krijgen al de gezondheidszorg die ze nodig hebben. Maar zeg uiteraard nooi, nooit en wie weet stellen we binnenkort weer een nieuwtje voor. We zijn ons hart verloren aan dit ras en eerlijk, bij het schrijven van dit bericht liggen ze allemaal heerlijk te slapen

Uiteraard zullen wij af en toe een leuk nestje ter beschikking hebben. Vandaar dat ik jullie ook even wil laten mee genieten van onze voorgaande nestjes.
Al onze ouderdieren worden jaarlijks getest op HCM, PKD, Fiv en Felv, we hebben trouwens gezegd dat we het beter wilden doen dan met Nisha, dus houden we ons ook aan ons woord

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buiten deze lieverds hebben we natuurlijk ook nog 3 huiskatjes, die ook eens in de aandacht mogen staan, aangezien ze erbij horen. ook zij worden jaarlijks getest op Fiv en Felv. Ze zijn uiteraard steriel alledrie.
Bij deze stel ik jullie voor aan Felix (13jaar), Cujo (9jaar) en Zihna ( 6jaar)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bezoek gerust onze website en als je onze poezels leuk vind, is een berichtje in de gastenboek altijd leuk om te lezen: http://www.nishaswonderland.be
GROETJES VAN SERGE, BARBARA EN ONZE SCHATJES!!!

ps: We voelen ons enorm vereerd dat we deze maand in de kijker mogen staan, dus heel erg bedankt voor deze kans!
Afbeelding

tijgerhofjes

Re: Selkirk rex cattery Nisha's Wonderland

Berichtdoor tijgerhofjes » do 10 mei 2012, 08:59

Hoi Barbara, je hebt een mooi stel bij elkaar ive_rose_sm
Dat mag zeker een keer in de spotlights staan
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 10 mei 2012, 09:09

Wat een mooie voorstelling van jullie cattery.
Inderdaad een mooi stel katten en volgens mij zijn jullie op de juiste manier bezig.
Groetjes Clem
Afbeelding

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » do 10 mei 2012, 17:12

dank je wel voor de complimenten...
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 10 mei 2012, 17:16

Wat een prachtige voorstelling Barbara! Hele mooie katten heb je, vind ze echt prachtig!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 10 mei 2012, 19:47

Hoi Barabara
wat een geweldige foto's ik vind Tigo een giga geweldige kat wat een uiterlijk hij lijkt wel een leeuw ,zal wel een hartje van een liefheersbeestje hebben natuurlijk whistle_sm
De andere katten zijn ook geweldig om te zien ,

Hoe ben jij bij de Selkirk terecht gekomen ,denk dat het ook niet een makkelijk ras is om te fokken ,zoveel zijn er niet of zit ik er giga naast .Zijn de Selkirk makkelijke moeder ? bevallen ze ook soepel .

Je bent de special van de maand dus ik mag alles vragen ;) zijn ze makkelijk in een groep of staan ze op hun strepen ,dat wij de Siams nog hadden die hadden ondeling veel meer ruzie dan de Sphynxen
Nest grote is dat gewoon de 1 krijgt er 5 de andere 2 ?

TOP TOP dat je ook je dieren laat testen ,

De foto met al die kleintjes op een rij is ook super zeker vastgeplakt ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » vr 11 mei 2012, 05:22

Hoi Barabara
wat een geweldige foto's ik vind Tigo een giga geweldige kat wat een uiterlijk hij lijkt wel een leeuw ,zal wel een hartje van een liefheersbeestje hebben natuurlijk whistle_sm
De andere katten zijn ook geweldig om te zien ,

Hoe ben jij bij de Selkirk terecht gekomen ,denk dat het ook niet een makkelijk ras is om te fokken ,zoveel zijn er niet of zit ik er giga naast .Zijn de Selkirk makkelijke moeder ? bevallen ze ook soepel .

Je bent de special van de maand dus ik mag alles vragen ;) zijn ze makkelijk in een groep of staan ze op hun strepen ,dat wij de Siams nog hadden die hadden ondeling veel meer ruzie dan de Sphynxen
Nest grote is dat gewoon de 1 krijgt er 5 de andere 2 ?

TOP TOP dat je ook je dieren laat testen ,

De foto met al die kleintjes op een rij is ook super zeker vastgeplakt ;)
natuurlijk mag je alles vragen...
hoe ik bij selkirk ben gekomen, Xian zat in een dierenwinkel, net naast mijn werk en soms ging ik daar tijdens mijn pauze heen om snoepjes of speelgoed te halen voor de katjes en toen zag ik hem daar... Het was liefde op het eerste gezicht... Ikke dus direct naar serge gebeld en gezegd dat hij na zijn werk MOEST gaan kijken en ja hoor, net als ik ook verkocht.

Ook zouden we geen ras dat bekend is willen fokken, heb graag iets uitzonderlijk, wat je niet veel ziet. lach_sm lach_sm

Nee, er zij niet zoveel selkirk rex fokkers al zijn er veel brittenfokkers die er eentje nemen omdat ze het toch mogen inkruisen maar helaas hoe meer we naar 2015 gaan, hoe meer ermee stoppen. Onbekend is onbemind! Het voordeel is wel dat alle fokkers heel goed overeen komen met elkaar. Heb op fb een groep opgericht voor nederlands en belgische fokkers en het zijn er weinig.
In belgie zijn wij trouwens de enige die enkel en alleen selkirk rex hebben, zonder een ander ras erbij.

Wat betreft goede moeders, goede bevallingen. dat is erg afhankelijk. met canisia heb ik niks, die doet alleszelf, 2grote nesten. Akira duurde heel lang en maar 2kittens (uiteraard tigo zijn eerst papa-daad). alice was heel beschermend naar haar kitten toe, zelf nu nog en djalissa is 11weken.
Yaiza bekijkt ze met moeite en loopt al terug krols....
wat ik wel merk is dat een selkirk nooit vroeger als 11maand een eerste keer krols komt lach_sm lach_sm dus dat is goed meegenomen

ze zijn heel gemakkelijk in omgang met andere katten en andere mensen. vechtpartijen gebeuren meestal als er eentje zwanger of krols is maar dat is het ook. en het duurt nooit lang. Ze zijn heel rustig in huis ook. Buiten mijn stofzuiger, merk ik soms niet eens dat we 12 katten hebben lopen in huis.
Is het nu van te verwend zijn of niet maar ze zijn speelgoed heel snel beu tenzij je zelf meespeelt.
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » vr 11 mei 2012, 05:48

Wat een pracht voorstelling van al je sloebers
1voor 1 zien ze er prachtig uit als er bij jou een nestje is dan hebben de toekomstige ouders mega geluk met jou alles is piek fijn in orde i.v.m testen ive_rose_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 11 mei 2012, 12:17

Hoi Hoi
Aparte rassen is ook leuk
Wat jammer dat er weer een hoop stoppen met dit ras vind ze er zelf geweldig uitzien ;)

Dus de bevallingen en aantal kittens is hetzelfde als bij andere rassen en niet rassen
Je bent wel een giga bofferd ,dat ze zo laat krols worden dat is zalig Ben zelf al een x aantal katten voor de fok kwijt geraakt aan baarmoeder ontsteking omdat onze poesjes vaal al met 4 1/2 maand krols zijn ,

Fijn dat hun niet zo op hun strepen staan wat rangorde aan gaat ;)Kun jij ook makkelijk aan andere katten komen om je fok programma mee uit te breiden ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » vr 11 mei 2012, 13:32

Kun jij ook makkelijk aan andere katten komen om je fok programma mee uit te breiden ?
dit is net iets minder omdat veel fokkers nog niet testen op hcm en pkd. ze zeggen er is nog geen enkele selkirk rex geweest met hcm. maar ja, ze komen wel bij britten en perzen vandaan en zonder testen kan je het ook niet weten...

je moet dus heel goed zoeken voor een fokpoes. in nederland en belgie testen ze al meer maar ja, dan liggen de lijnen kort op elkaar.

ja ons persje loopt hier al vanop 7maanden krols, de pil wil ik niet geven voor een eerste nestje, dus hopelijk krijgt ze geen BMO want kan haar pas laten testen op 17/07... daarmee is een selkirk heel ideaal eigenlijk.
Afbeelding

Terug naar “Cattery in de Kijker”