Sphynx Cattery Bakeneko

Zo nu en dan wordt hier een cattery in de kijker gezet.
Wij nodigen hiervoor catteries uit die testen op HCM.
U kunt de HCM testen van deze catteries uiteraard in onze HCM database terugvinden.

Babsiej

Re: Sphynx Cattery Bakeneko

Berichtdoor Babsiej » di 17 jul 2012, 19:22

Er staat zeker nog een nestje op de planning, alleen even afwachten wat moeder natuur nog voor ons in petto heeft lach_sm

De rest dank jullie wel !
Leuk, wie en wat?
Ik hoop dat Maya dit jaar nog wat mooie beebjes voor me op het programma heeft lach_sm

@ SiL ik heb nog wel wat foto's ja, zal er van het weekend even voor gaan zitten en ze je mailen !

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 17 jul 2012, 19:25

Leuke voorstelling en ook leuk om je rexjes eens in beeld te zien, die komen niet zo vaak voorbij tail_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

dodo

Berichtdoor dodo » wo 18 jul 2012, 23:30

Leuke voorstelling Babara,

Ben natuurlijk helemaal niet bevooroordeeld met 2 geweldige Bakeneko's hier in huis... blum4_sm
Heb niet veel ervaring met fokkers maar Barbara is heerlijk transparant over alles wat ze in de cattery en met de katten doet. Dat vond ik erg fijn!
Superleuk om nog wat foto's van de zusjes te zien.
Is een van de kittens bij Beppie ook Nemesis? Leuk om haar ook zo klein te zien.
Hoop dat Maya je snel mag verblijden met een leuk nestje!!
Groetjes,
Joyce

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » do 19 jul 2012, 07:48

leuke voorstelling!
Ik had pluisje nog niet gezien en vind hem/haar schitterend!
Afbeelding

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » zo 29 jul 2012, 15:52

Hoi Barbara,
bedankt voor je voorstelling! Ben heel blij dat jullie doel HCM-vrije lijnen bekomen is.. nog veel werk maar ik ben dan ook overtuigd dat we dit kunnen halen :-) had nog een vraagje: je test ook je katten op wormeieren, giardia, en tritrichomonas foetus, heb ik gelezen, hoe laat je dat doen? Gewoon bij de dierenarts? Ik hoor dit meer en meer dat dit gebeurt.. is het gemakkelijk uit te voeren? Doe je dit 1 keer of jaarlijks? Veel succes met de cattery en ben ook benieuwd naar je geplande nestjes.
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » zo 29 jul 2012, 19:20

Hoi Barbara,
bedankt voor je voorstelling! Ben heel blij dat jullie doel HCM-vrije lijnen bekomen is.. nog veel werk maar ik ben dan ook overtuigd dat we dit kunnen halen :-) had nog een vraagje: je test ook je katten op wormeieren, giardia, en tritrichomonas foetus, heb ik gelezen, hoe laat je dat doen? Gewoon bij de dierenarts? Ik hoor dit meer en meer dat dit gebeurt.. is het gemakkelijk uit te voeren? Doe je dit 1 keer of jaarlijks? Veel succes met de cattery en ben ook benieuwd naar je geplande nestjes.
Hoi,

Ik verzamel 1x per jaar ongeveer van alle kattenbakken poepjes bij elkaar van 3 dagen, dit heet een zogenaamd mengstaal. Dit breng ik naar de dierenarts en deze stuurt het op naar het laboratorium. Daar onderzoeken ze dit.
Poezen die ik naar de kater wil brengen doe ik hetzelfde alleen van 1 poes die ik 3 dagen apart zet. Daar vang ik ook ontlasting van op van 3 dagen en dit wordt ook in het laboratorium onderzocht. Op zich vrij makkelijk uit te voeren dus.

Geplande nestjes... Maya is inmiddels gedekt alleen weten we nog niet of ze zwanger is, dat duurt nog eventjes. clapping_sm

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » zo 29 jul 2012, 20:25

Hoi,

Ik verzamel 1x per jaar ongeveer van alle kattenbakken poepjes bij elkaar van 3 dagen, dit heet een zogenaamd mengstaal. Dit breng ik naar de dierenarts en deze stuurt het op naar het laboratorium. Daar onderzoeken ze dit.
Poezen die ik naar de kater wil brengen doe ik hetzelfde alleen van 1 poes die ik 3 dagen apart zet. Daar vang ik ook ontlasting van op van 3 dagen en dit wordt ook in het laboratorium onderzocht. Op zich vrij makkelijk uit te voeren dus.

Geplande nestjes... Maya is inmiddels gedekt alleen weten we nog niet of ze zwanger is, dat duurt nog eventjes. clapping_sm
Hey Barbara, dus als je van één kat het wil weten 3 dagen apart houden en 3 dagen opvangen en naar labo sturen, ja dat is nog vrij gemakkelijk dacht dat het moeilijker was. Ik ga dat ook eens laten onderzoeken en aan onze dierenarts vragen! Bedankt voor de uitleg :-) we duimen alvast voor Maya, altijd spannend dat afwachten tot de roze tepels te zien zijn ;-)
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 29 jul 2012, 20:39

Spannend Bar. Hopelijk heb je binnenkort goed nieuws.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 29 jul 2012, 20:46

Spannend Bar hopelijk binnenkort roze tietjes dan.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 29 jul 2012, 20:58

Spannend Bar!! Duimen draaien voor een mooie zwangerschap en nog mooiere kittens!!
Afbeelding

Terug naar “Cattery in de Kijker”