Sphynx Cattery Laila Tov

Zo nu en dan wordt hier een cattery in de kijker gezet.
Wij nodigen hiervoor catteries uit die testen op HCM.
U kunt de HCM testen van deze catteries uiteraard in onze HCM database terugvinden.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Sphynx Cattery Laila Tov

Berichtdoor Wil » do 13 sep 2012, 18:32

Hoi Viktor
niet samen he zo goed ben ik niet in kleuren smile7_sm smile7_sm smile7_sm Volgens mij zijn ze rood wat ik zie ,
Ik ga als het mooi weer is weer met ze naar buiten oke ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » do 13 sep 2012, 23:10

Wat een leuke presentatie, Viktor!!
Ik kan alleen maar zeggen dat we twee geweldige kerels van je hebben love2_sm
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 14 sep 2012, 01:09

Dank je wel Stella dat is gebleken dry_sm wacko_sm

Ben ook super blij met het nestje geweest dat stel met 6 naakte daar zitten Boester en Boes ook tussen dat is een foto van paar dagen oud ))

Viktor waving_sm
Afbeelding

miranda11

Berichtdoor miranda11 » wo 08 jun 2016, 10:54

Hoi Viktor,
Mooie presentatie over jou cattery. Waar staat Tov voor? Ik heb de foto's gezien toen ze nog heel klein waren. En het filmpje van mama. Wat lig ze er lief bij. Echt om verliefd op te worden. Ik kijk nu al uit naar de dag dat ik hem in m'n armen kan nemen. Groetjes, Miranda

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 08 jun 2016, 19:06

Ha Ha Miranda het is voor jou nog maar even ,sommige kittenkopers wachten 13 weken ; ohmy_sm ik hoop dat de tijd vliegt!!!!!!!!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

miranda11

Berichtdoor miranda11 » wo 08 jun 2016, 22:03

Klopt, Ik mocht Pinky en Brain ophalen toen ze 14 weken oud waren. Vandaar dat ik blij ben met de advertentie van Victor. Ik was bang dat ik onze Brain lang alleen moest laten. Hij is nu aanhankelijker dan anders. Dus ik hoop dat de ontmoeting goed gaat tussen die 2.
Heb je nog een tip hoe ik ze het beste aan elkaar kan voorstellen? Of kan dat gewoon gelijk in een ruimte samen?

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 09 jun 2016, 07:28

Heb je nog een tip hoe ik ze het beste aan elkaar kan voorstellen? Of kan dat gewoon gelijk in een ruimte samen?
Voor kittens schijnt het anders te zijn. Maar ik heb altijd volwassen herplaatsters en dat doe ik zoals ze het mij ooit bij het asiel hebben uitgelegd. Dat heeft tot nu toe altijd gewerkt.
Elke kat in een aparte kamer, als ze elkaar kunnen zien door het glas in de deur is prima maar dat hoeft niet. En dan om en om afwisselen dat de ene kat in de ene ruimte zit en de andere kat in de andere ruimte. Bijvoorbeeld overdag de ene in de woonkamer en de andere in de slaapkamer, en dan andersom. Als er dan eentje 's nachts gaat huilen omdat die niet alleen wil zijn dan slaapt er een mens op de bank om die kat gezelschap te houden. Steeds eten geven elk aan een kant van de deur of het hekje, dat ze niet bijelkaar kunnen maar wel elkaar kunnen ruiken en/of zien en weten dat de andere kat er is. Dat ze dan zoiets prettigs als eten gaan associeren met de geur van de andere kat.
Zoals gezegd, heeft hier tot nu toe altijd prima gewerkt. Ik doe een introductie liever rustig aan dan het risico nemen dat ze gelijk ruzie krijgen en je dat weer op moet lossen.
Met kittens schijnt het dus anders te liggen, maar daar weet ik niks van want ik heb nog nooit kittens gehad.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 09 jun 2016, 19:28

Top tip van jou Audrey

Met kittens zet ik ze altijd gelijk in de groep dit adviseer ik ook de kitten kopers ,ze blazen dan wel wat maar een volwassen kat doet een kitten niet gauw iets ,Je kan voordat je die kleine ophaalt eerst jou kat wassen en de kleine als ze binnen met een doekje met dezelfde schampo of wat je gebruikt zodat ze hetzelfde ruiken dat scheelt ook vaak ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

miranda11

Berichtdoor miranda11 » do 09 jun 2016, 21:40

Bedankt voor de tip Wil.
Is het verstandig om feliway verdamper in huis te halen?
Ik ben zo benieuwd hoe die twee op elkaar gaan reageren.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 09 jun 2016, 21:53

Feliway verdamper zou ik in eerste instantie niet doen. Het is relatief duur en bevat kunstmatige feromonen, waarmee je nooit de feromonen van een kat kunt evenaren. Daarbij heeft elke kat zij unieke eigen feromonen lucht, waardoor feliway in 50% van de gevallen werkt. Als je zorgt dat je de introductie rustig laat plaatsvinden, komt het ongetwijfeld goed. De stappen van audrey zijn goed, maar ik zou er nog wat aan willen toevoegen: actief geuren uitwisselen. Zie bijv. onderstaande deze informatie: (Overigens gebruik ik zelf nooit doekjes, maar gewoon m'n handen om geurtjes uit te wisselen: eerst de ene kat, dan de andere kat aaien)

Terug naar “Cattery in de Kijker”