Kat en honden samen?

Dit subforum is speciaal voor onze kattengedragstherapeute Marthe.
Zij is afgestudeerd kattengedragstherapeute en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over kattengedrag voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over kattengedrag stellen.

Joe-zi

Kat en honden samen?

Berichtdoor Joe-zi » za 19 mei 2012, 07:53

Ik heb nog maar sinds gister een sphynx,hij heeft al kennis kunnen maken met de honden vanop verre afstand.gister heb ik geprobeerd 1 van de honden aan hem voor te stellen maar hij begon te blazen,das een natuurlijk reactie van een kat denk ik.hoe kan ik hun het best aan elkaar voorstellen en aan elkaar laten wennen?moet ik hem straffen als hij blaast of hoe pak ik dit het beste aan?de hond doet gewoon normaal tegen hem,heel blij,wie kan mij goede raad geven hoe ik dit het beste aanpak zodat ze beste vriendjes worden?alvast bedankt voor de reactie die zullen komen

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Kat en honden samen?

Berichtdoor Wil » za 19 mei 2012, 08:35

Hi Hoi
leuk dat je nu een Sphynx hebt gefekiciteerd Denk dat je het gewoon tijd moet gunnen en niks forceren ,ook je kat niet straffen neem aan dat jou hond katten niks doet ,laat ze dan gewoon gaan als jou kat doorheeft dat de hond niks doet is het oke
of pak een speeltje en leid haar daar mee af hengel met een muis eraan of zoiets ,succes
Hoe oud is jou Sphynx een kitten ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 19 mei 2012, 08:42

Allereerst gefeliceteerd met je sphynxje! Is het een kitten of al een volwassen kat?
Hoe je ze aan elkaar moet voorstellen ligt een beetje aan hoe ze op elkaar reageren. Het blazen zou ik niet straffen, want het is een normale reactie, zijn/haar manier om te zeggen dat hij het spannend vind en dat de hond niet te dichtbij moet komen. Doen katten onderling ook als ze elkaar niet kennen. Zijn je honden wel katten gewend?
Als ze verder niks doen dan een beetje blazen moet je het gewoon tijd geven. Heb je je sphynx apart? dan kan je bijv. dekentjes ruilen zodat ze wennen aan de geur van elkaar.
Als ze echt achter elkaar aangaan als ze elkaar zien, dan zou je het wat voorzichtiger aan moeten pakken, maar dat hoor ik niet in je verhaal. Maar je zou dan bijv. kunnen werken met een bench zodat ze elkaar wel zien, maar elkaar niet op kunnen jagen. Kat bijv in een reismand op tafel, dan zit hij hoog en kunnen de honden niet te dichtbij komen, maar kan hij ze wel bekijken en ruiken.
Maar zoals ik al zei, het ligt een beetje aan hoe ze op elkaar reageren. Maar vaak komt het wel goed door het gewoon een beetje tijd te geven.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Kat en honden samen?

Berichtdoor Clemmetje » za 19 mei 2012, 09:12

Ik zou het ook de tijd geven. Dit hoort er gewoon bij. Wel als je zelf weg gaat ze niet samen in één ruimte laten.
Groetjes Clem
Afbeelding

Joe-zi

Kat en honden samen?

Berichtdoor Joe-zi » za 19 mei 2012, 10:29

Ik heb een kitten,hij is nu 13weken.ik heb een kamer voor hem appart gemaakt,das ook beter dan horen en ruiken ze elkaar maar staan ze niet direct oog in oog met elkaar.heb deze nacht een deken waar de honden heb op gelegen bij hem gelegd,zal dit maar iedere dag doen en geleidelijk aan elkaar laten kennismaken.hij haalde wel eventjes uit naar onze hond maar ze bleef er kalm onder,wou hem alleen van dichter bij bekijken.katten zijn ze niet gewoon,enkel toen ze pup waren zijn ze al eens in contact gekomen met een sphynx,onze fokker heeft er ook.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 19 mei 2012, 22:20

Het heeft gewoon tijd nodig en zolang ze allebei geen negatieve ervaringen opdoen zul je zien dat het best snel goed gaat.
En wanneer kunnen wij foto's verwachten.? whistle_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Joe-zi

Kat en honden samen?

Berichtdoor Joe-zi » zo 27 mei 2012, 20:52

Ik weet niet hoe ik foto's hier op moet zetten....

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 27 mei 2012, 21:00

Je moet ze eerst op een site zetten als photobucket o.i.d. en dan de img code copieren en hier plakken. Had hetzelfde probleem toen ik hier net kwam....
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 27 mei 2012, 21:16

Hoe gaat het nu samen?
Groetjes Clem
Afbeelding

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » di 29 mei 2012, 09:59

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst lol_sm
Hier heeft Boes de eerste 2 daagjes ook tegen de honden lopen blazen.
Onze honden waren niet echt katten in eigen huis gewent en nog geen week later lag alles lekker samen.
Dat heeft even zijn tijd nodig. Het vindt meestal zijn eigen weg.
Alleen de honden niet achter de kat aan laten jagen/rennen, dat geeft natuurlijk stress voor de kat.
Hopelijk zijn ze snel aan elkaar gewent en ligt het gezellig samen te slapen en spelen.
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Terug naar “Onze Kattengedragstherapeut”