mijn oude jongen

Dit subforum is speciaal voor onze kattengedragstherapeute Marthe.
Zij is afgestudeerd kattengedragstherapeute en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over kattengedrag voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over kattengedrag stellen.

Ramses

mijn oude jongen

Berichtdoor Ramses » za 23 jun 2012, 06:17

Hoi Marthe ,
Het gaat over onze Ramses die binnenkort 9 jaar gaat worden , ik zie veranderingen in zijn gedrag niet negatief maar ik wil het begrijpen .

Als ik de strijk over de stoelen en op de tafel leg bij de Pfff klus gaat onze Ramses met zijn kin er over smeren soms ook zijn kop en lichaam over rollen nu op zich niet erg maar als ik het niet optijd zie mag ik de was opnieuw doen wacko_sm .

10 dagen lang was de dochter maar halve dagen opschool voor de examens nu gisteren was het de laatste en dan gaan de meiden opzwier in de namiddag nu onze Ramses heeft hier een miauw concert gegeven aan mijn voeten dan naar boven aan de kamer van de dochter en als ze thuis kwam ging hij gewoon op de venster bank gaan liggen in de zon en negeerde hij de dochter voor een paar uur meneer was duidelijk boos crazy_sm .
dat belooft voor september na 2 maand vakantie amai wacko_sm

Is dit gebonden aan zijn leeftijd ??
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: mijn oude jongen

Berichtdoor Clemmetje » za 23 jun 2012, 07:12

Deed hij dit voorheen niet Chantal?
Van de was is niet fijn inderdaad.
Ik ben benieuwd naar de reactie van Marthe. ph34r_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » za 23 jun 2012, 08:36

Deed hij dit voorheen niet Chantal?
Van de was is niet fijn inderdaad.
Ik ben benieuwd naar de reactie van Marthe. ph34r_sm
Neen dat is nieuw raar hé scratch1_sm
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » za 23 jun 2012, 09:51

Orion heeft ook iets gek gedaan maar ja hij is een Miki hé lach_sm lach_sm

Donderdag ga ik naar de kapper ik kom thuis ga in de zetel zitten Orion komt aan mijn haren ruiken hij bekijkt mij even met een blik van pffff en bijt in mijn oor meneer was duidelijk niet blij met mijn haar snit lach_sm lach_sm lach_sm
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 23 jun 2012, 09:54

Wat voor kapsel had je dan??
Misschien dat hij reageerde op de producten die op/in je haar gedaan zijn.
Vroeger hadden we een hond die was altijd helemaal gek als je crèmespoeling gebruikt had.
Groetjes Clem
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » za 23 jun 2012, 15:34

Vroeger hadden we een hond die was altijd helemaal gek als je crèmespoeling gebruikt had.
Heb mijn haren herwassen en toen deed hij het niet meer zal de volgende maal direct mijn haren wassen na een knipbeurt mosking_sm
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 23 jun 2012, 15:55

Heb mijn haren herwassen en toen deed hij het niet meer zal de volgende maal direct mijn haren wassen na een knipbeurt mosking_sm
Of er bij de kapsalon niets meer in laten doen. waving_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 24 jun 2012, 22:41

Als katten ergens kopjes aan geven, is het eigenlijk meestal om hun geur af te geven. Ik kan me voorstellen dat schone kleding voor hem niet zo lekker ruikt, en hij zijn geur daarop af wil geven. Maar waarom hij dat dan nu precies is gaan doen? Legde je je strijkgoed altijd al over de stoel, of is dat ook iets van de laatste tijd? Of heb je een ander wasmiddel / wasverzachter gekocht waar hij op reageert?

En wat betreft de reactie op je dochters afwezigheid, kan het misschien simpel zijn dat ze hem in die halve dagen veel meer aandacht dan normaal geeft, en dat hij daarop reageerde toen dat wegviel. Je ziet dergelijk gedrag ook vrij vaak nadat vrouwen bevallen zijn. Tijdens hun verlof zijn ze vaak veel thuis, krijgt de kat veel meer aandacht dan normaal. Als de baby er eenmaal is, gaat vrijwel alle aandacht daar naar uit. Dan zie je ook vaak dat katten ongewenst gedrag gaan vertonen, zoals overmatig miauwen, onzindelijkheid, agressie etc, wat dan door eigenaren (geheel onterecht!) als jaloezie op de baby wordt afgeschoven. Dus misschien dat de reactie van Ramses een klein voorbeeld is van zoiets?

Ramses

Berichtdoor Ramses » ma 25 jun 2012, 06:53

Als katten ergens kopjes aan geven, is het eigenlijk meestal om hun geur af te geven. Ik kan me voorstellen dat schone kleding voor hem niet zo lekker ruikt, en hij zijn geur daarop af wil geven. Maar waarom hij dat dan nu precies is gaan doen? Legde je je strijkgoed altijd al over de stoel, of is dat ook iets van de laatste tijd? Of heb je een ander wasmiddel / wasverzachter gekocht waar hij op reageert?

En wat betreft de reactie op je dochters afwezigheid, kan het misschien simpel zijn dat ze hem in die halve dagen veel meer aandacht dan normaal geeft, en dat hij daarop reageerde toen dat wegviel. Je ziet dergelijk gedrag ook vrij vaak nadat vrouwen bevallen zijn. Tijdens hun verlof zijn ze vaak veel thuis, krijgt de kat veel meer aandacht dan normaal. Als de baby er eenmaal is, gaat vrijwel alle aandacht daar naar uit. Dan zie je ook vaak dat katten ongewenst gedrag gaan vertonen, zoals overmatig miauwen, onzindelijkheid, agressie etc, wat dan door eigenaren (geheel onterecht!) als jaloezie op de baby wordt afgeschoven. Dus misschien dat de reactie van Ramses een klein voorbeeld is van zoiets?
Hoi Marthe bedankt voor je antwoord ,

Wij gebruiken al jaren het zelfde was product(van de geboorte van Femke door allergie) ook voor de dekens van de jongens , en ja als ik ga strijken hang ik de broeken over de stoel en al het plooiwerk op de tafel tot ik gedaan heb en alles naar boven mag . maar plots gaat hij over al zijn geur gaan smeren , als ik terug denk is hij begonnen met de turnkleren van Femke hij haalde zelfs de spullen uit de zak maar ja deze waren nog niet herwassen wat ik strijk wel hé

Het is de eerste maal dat hij zo lang en veel gaat miauwen dus ben benieuwd Femke gaat een nachtje uitslapen wat Ramses gaat doen als Femke hier halve dagen was zat ze veel langer in haar kamer voor het studeren dus zag hij haar eigenlijk wat minder . what_sm what_sm
We merken ook zijn knuffel gehalte plots veel groter is hij eist iedereen op en we denken dat dit van ouderdom is meneer wil meer rust en knuffel gezelschap dus krijgt meneer extra's op alle vlakken .
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 25 jun 2012, 21:13

Hoi Hoi Chantal
Haha hij is jaloers ,wat zal hij Femke vreselijk gaan missen en ja dan nog meer aandacht van jou op gaan eisen

Als hier iemand een bepaald luchtje opheeft doen ze ook idioot ,of bijten of iemand zijn haar helemaal uitpluizen lach_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Onze Kattengedragstherapeut”