kat aan slaapkamerdeur

Dit subforum is speciaal voor onze kattengedragstherapeute Marthe.
Zij is afgestudeerd kattengedragstherapeute en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over kattengedrag voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over kattengedrag stellen.

monique236

Re: kat aan slaapkamerdeur

Berichtdoor monique236 » wo 03 okt 2012, 11:56

gelukkig is fred geen schrikachtige kater, hij blijft nu van de overloop af en verder gaat ie gewoon normaal zn gangetje. dwz dus dat er deze week al weer 1 fotolijstje is gesneuveld en 1 kaarsen hanger hahaha.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » wo 03 okt 2012, 15:12

gelukkig is fred geen schrikachtige kater, hij blijft nu van de overloop af en verder gaat ie gewoon normaal zn gangetje. dwz dus dat er deze week al weer 1 fotolijstje is gesneuveld en 1 kaarsen hanger hahaha.
Ik denk ook niet dat zon spray een kat gelijk een schrikachtige kat maakt... maar met een stofzuiger, zoals ik hierboven las, lijkt me wel een vreemde methode... en wel echt bangmakend.

Ik heb Smigeltje ook weleens gecorrigeerd met een plantenspuit... (omdat hij aan mn planten zat ;) Had ik eens als tip gekregen) Daar wordt hij echt niet meteen een angsthaas van. Het is alweer een poos terug en nu als ik mn planten bespuit, komt ie er gewoon bijstaan.

Maar heb je nu de spray weggehaald en blijft hij dan ook weg. Dan zou ik zeggen: mission accomplished. :)

Btw, Smigel komt nog weleens an de deur als we uitslapen tot 9 uur. We (ofwel mijn man) zijn niet van die uitslapers, maar als we na een gaar avondje liggen komt ie ons wakker mauwen opplaats. Dan doen we de deur open en mag ie erbij komen ;) Maar nu het kouder wordt en langer donker, is hij ook geen vroege vogel meer ;)) De lamme hond vindt het dan veeel te lekker in zijn bonte vacht!

Hm, fotolijstjes die sneuvelen, hoe herkenbaar hihi
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 03 okt 2012, 19:02

Hoi Hoi
de plantenspuit kennen ze hier allemaal ,Ik hoef hem maar omhoog te houden en weg zijn ze (meestal)
het is voornamelijk dat we normaal kunnen eten ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » do 04 okt 2012, 08:25

Hoi Hoi
de plantenspuit kennen ze hier allemaal ,Ik hoef hem maar omhoog te houden en weg zijn ze (meestal)
het is voornamelijk dat we normaal kunnen eten ,
zeer simpel,maar wel effectief... hehe, ja ik geloof dat je niet meer rustig kan eten als als die poezels op tafel springen. Ik heb er soms al last van met 1 :P
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » do 04 okt 2012, 10:09

Wat heb ik toch brave kerels blush5_sm
Geen plantenspuit staan en eigenlijk doen ze niets verkeerds.
Ze laten ons lekker slapen, zij slapen in de huiskamer.
Ze slopen niets en komen niet op het aanrecht.
Voel me echt bevoorrecht met van die geweldige kerels alhoewel het ook ondeugden zijn hoor.
Wel echte sphynxen die veel spelen en erg aanhankelijk zijn happydance_sm
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

monique236

Berichtdoor monique236 » do 04 okt 2012, 10:50

hoi, denk niet dat ik de spuitbus al weg kan laten, hoorde vanmorgen dat ie toch weer afging dus fred heeft het nog eens geprobeerd, hahaha toch een volhouder hoor.
hij ziet er zo lief uit op de foto, zou niet zeggen dat ie zo hard kan mauwen onder aan de trap om me te roepen hahahaha
Bijlagen
003.JPG
003.JPG (80.48 KiB) 246 keer bekeken
002.JPG
002.JPG (69.05 KiB) 246 keer bekeken
001.JPG
001.JPG (70.95 KiB) 246 keer bekeken

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » do 04 okt 2012, 13:35

hoi, denk niet dat ik de spuitbus al weg kan laten, hoorde vanmorgen dat ie toch weer afging dus fred heeft het nog eens geprobeerd, hahaha toch een volhouder hoor.
hij ziet er zo lief uit op de foto, zou niet zeggen dat ie zo hard kan mauwen onder aan de trap om me te roepen hahahaha
Fred is gaaf ja! ook die avatarfoto in combi met zijn naam ;))!! Lekker bekkie,en om op te vreten. Niet van het soort om boos op te worden en verwachten dat ie je ook zo vreselijk kan irriteren :) En cornish rexen lijken qua vorm op sphynxen. Eerlijk gezegd ben ik door een cornish rex verliefd geworden op het dunne, magere, grote oren, nieuwsgierige soort... Er stond ooit een cornish rex in zo'n meidenblad. Ik had niks met katten (die waren zo op zichzelf en als het even niet zinde kreeg je een uithaal), alleen met honden, maar toen ik die cornish rex zag en die vrouw vertelde over hem... bij alles helpt hij mee...Toen was ik verliefd. Ik heb ongeveer alle filmpjes op youtube gezien en alles erover gelezen en het werd alleen nog leuker! De tijdschriftfoto met de cornish rex heb ik in mn kamer gehangen (dat wordt mijn kat). Ik moest alleen JAREN wachten, want van thuis mocht ik hem niet en mijn man wilde er eerst ook niks van weten. Nu kletst-ie anders hoor. Hij is hartstikke gek met Smigeltje, speelt veel met hem en Smigel is gek op hem. Als hij een avond niet er is, gaat ie zielig rondlopen bij de deur en mauwt: dan zeg ik, hallo, ik ben er toch? Is dat niet genoeg? Gelukkig doet hij dat dan niet heel de avond, anders voel ik me ook zo overbodig :( maar ik ben echt zijn zorg, knuffel, half speelmaatje. Mijn man is een volledig speelmaatje: een soort van speelkat. Als mijn man uit zijn werk komt en de sleutel in de deur doet dan maakt het niet uit hoe diep Smigeltje slaapt, hij vliegt naar de deur, begint hard te mauwen en rent naar de kast waar al zijn speelhengels liggen en gaat net zo lang mauwen en wijzen naarzijn speeltjes tot mijn man zwicht en gaat spelen :) als mijn man later uit werk komt dan gewoon, begint Smigel zielig op de gang te mauwen en dan sus ik hem: jaja, het mannetje komt zo ;) rounds_sm

Maar Fred is een welechte volhouder zeg! Op zich ook wel weer grappig. Al is dat harde mauwen niet fijn als je wil slapen. Ik hoop dat de spray blijft werken en dat hij straks niet stoer is en er niet meer bang voor is :(
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

monique236

Berichtdoor monique236 » do 04 okt 2012, 15:18

hoi, ik dacht dat smigeltje een sphynx was maar als ik het goed begrijp is het ook een cornish rex? heb je foto's van hem?

ben vorig jaar ook helemaal verliefd op ze geworden, nadat ik mijn oudste kat van 21 had moet laten inslapen ben ik op op internet gaan zoeken. eigenlijk wou ik al altijd een siamees maar toen kwam ik op internet de cornish rex tegen en ik was verkocht. het toeval wou ook nog dat er een paar km van mij af een fokster zat. zo heb ik fred uitgezocht, toch nog een beetje siamees want fred is een sirex dus ook mooie blauwe ogen.

en na een paar weken kwam er een mailtje van de fokster dat fred zn zusje er ook nog steeds was, zij had wel door hoe leuk ik ze vond.

dus nadat ik mn man lief had aangekeken, kwam lola er bij. achteraf het beste wat ik had kunnen doen. ze zijn zo leuk met zn 2en.
superlief en aanhankelijk. en soms dus een beetje vervelend hahaha

gr.monique

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 04 okt 2012, 18:42

Hoi Hoi
leuke foto's van Fred hij ziet er echt niet ondeugend uit smile7_sm smile7_sm smile7_sm
Hij gaat het vast nog wel een paar x proberen kijken of jullie het zijn vergeten ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » vr 05 okt 2012, 10:14

hoi, ik dacht dat smigeltje een sphynx was maar als ik het goed begrijp is het ook een cornish rex? heb je foto's van hem?

ben vorig jaar ook helemaal verliefd op ze geworden, nadat ik mijn oudste kat van 21 had moet laten inslapen ben ik op op internet gaan zoeken. eigenlijk wou ik al altijd een siamees maar toen kwam ik op internet de cornish rex tegen en ik was verkocht. het toeval wou ook nog dat er een paar km van mij af een fokster zat. zo heb ik fred uitgezocht, toch nog een beetje siamees want fred is een sirex dus ook mooie blauwe ogen.

en na een paar weken kwam er een mailtje van de fokster dat fred zn zusje er ook nog steeds was, zij had wel door hoe leuk ik ze vond.

dus nadat ik mn man lief had aangekeken, kwam lola er bij. achteraf het beste wat ik had kunnen doen. ze zijn zo leuk met zn 2en.
superlief en aanhankelijk. en soms dus een beetje vervelend hahaha

gr.monique
O wat geweldig dat je broer en zus hebt! :) Smigeltje is idd een sphynx, maar door de cornisg rex ben ik uiteindelijk bij een sphynx terecht gekomen.Ik twijfelde nog tussen een cornish en een sphynx, uiteindelijk vond ik dat naakte wel bijzonder :) Maar ik vind alle rex rassen leuk, als het een driehoekkop heeft, mager is en grote schuine ogen en te grote oren. Sommige vinden het lelijk, maar ik vind ze heel knap!! en koddig!!

Groetjes Sharon
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Terug naar “Onze Kattengedragstherapeut”