Mo(os) = boos

Dit subforum is speciaal voor onze kattengedragstherapeute Marthe.
Zij is afgestudeerd kattengedragstherapeute en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over kattengedrag voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over kattengedrag stellen.

zoefay

Mo(os) = boos

Berichtdoor zoefay » za 15 dec 2012, 16:44

Sinds ik het Chinese naakthondje(2 jaar) er bij heb is Mo(4 jaar) zwaar beledigd. Trekt zn koppie weg als ik hem aanhaal, maar als ik op de bank lig is hij irritant aanwezig (slaat me zelfs met nagels en al in mn gezicht) ''eist'' dat ik hem aanhaal, plast naast de kattenbak, loopt te blerren enz. Duidelijk in de stress dus. Hondje is super rustig (slaapt meer dan dat ze beweegt) en Mo loopt er ook zelf op af, maar hij heeft er duidelijk zwaar de pest in. Ik ga er van uit dat het wel went (het hondje is er nu 3 weken), maar voel me er wel een beetje rottig onder...

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Mo(os) = boos

Berichtdoor Clemmetje » za 15 dec 2012, 19:10

Dat is minder.
Hopelijk heeft Marthe tips voor je.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 16 dec 2012, 21:31

Vervelend dat het nog niet goed gaat tussen Mo en het hondje. Ik weet niet veel over hoe een introductie tussen kat en hond het beste aangepakt kan worden, dus heb het gewoon even op internet opgezocht. Ik kwam uiteindelijk op deze site terecht: http://www.allemaalkatten.nl/aanschaf/n ... M4f53ea-LI en daar staat dat je een introductie eigenlijk net zoals bij katten moet aanpakken. Dus veel insteken op geurtjes uitwisselen, zodat ze elkaar op die manier leren kennen.
Voor Mo is het zo te lezen denk ik verder belangrijk als je hem toch zoveel mogelijk aandacht blijft geven, en hem beloont voor goed gedrag tegen de hond. Verder voldoende eigen plekken geven, liefst plekken waar Mo lekker kan zitten/slapen en die buiten bereik van de hond zijn. Misschien is Mo nog een beetje bang voor de hond, en dan wil je wel dat hij de afstand kan nemen die voor hem prettig is.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 16 dec 2012, 21:41

Hoi Hoi
wat vreselijk balen is dit meid Ik hoop dat het snel bijtrekt en Mo zijn nieuwe vriend acepteerd ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

zoefay

Berichtdoor zoefay » wo 19 dec 2012, 17:22

Thnx !, het lijkt inderdaad elke dag iets beter te gaan. Ik heb Mo zijn kattenbak een prominente plek gegeven in de werkkast waar hij in staat en sindsdien plast hij er weer keurig in. Heb Mo geaaid en daarna Muffin zodat Mo zn geur ook een beetje op Muffin zit en dat lijkt hij prettig te vinden. Hij laat zich sinds twee dagen ook weer aanhalen maar dan echt heeeeeel overdreven.
Pure jaloezie dus.Hij is natuurlijk verwend ook he, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Wij bekijken het natuurlijk als mens en vinden het dan zielig...

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 19 dec 2012, 19:55

Hoi Hoi
kijk dit is goed nieuws ;) al gaat het iedere dag maar een beetje beter dan kom je er wel ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 20 dec 2012, 09:53

Fijn dat het beter gaat met Mo. sweet_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » vr 21 dec 2012, 12:30

Wat fijn dat er vooruitgang in zit!! cat_sm
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

zoefay

Berichtdoor zoefay » vr 21 dec 2012, 13:44

Ja dat is inderdaad heerlijk! Hoewel Muffin hier nog geen 4 weken woont kan ik me mijn leven zonder haar al niet meer voorstellen.
Toen ik Mo aanschafte was ik volledig in paniek, had nog nooit een kat gehad en wist niet of ik ''het kon'', maar toen hij met zijn magere lijfje uit het kratje kroop was ik meteen verkocht. Ik dacht; wij komen er wel! en Mo is ook de reden geweest dat ik weer zin in dingen kreeg na mijn scheiding.
Afgelopen juli stierf mijn vader en hoewel hij zeer oud is geworden (92), was het een afschuwelijke eindstrijd voor hem en ben ik een half jaar heel intensief bezig geweest met hem menswaardig te laten sterven, daarna voelde ik me weer net zo leeg als na mijn scheiding en toen heb ik dus Mufffin aangeschaft.
Zelfde verhaal; oei wat een verantwoordelijkheid...
Maar ik sloot me op en moest een reden hebben om weer structuur in mijn leven te krijgen en naar buiten te gaan.
Zowel Mo als Mufffin zien er nu kerngezond uit en zijn het beste geweest wat ik mijzelf heb kunnen geven; vriendjes voor het leven!
Gisteren lag ik op de bank tv te kijken en lagen ze vlak naast elkaar bovenop me!
Het is weer de moeite waard allemaal, we hebben elkaar gevonden vanuit een (ook voor hun) nare situatie, ik ben een rijk mens!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 21 dec 2012, 13:54

Wat mooi om te lezen dat Muffin en Mo zoveel voor je hebben gedaan en nog doen.
Dieren houden onvoorwaardelijk van je en zijn altijd eerlijk, blij je te zien.
Ik kan mij ook geen leven zonder voorstellen.

Nog gecondoleerd met het verlies van je vader.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Onze Kattengedragstherapeut”