Het koppelen, altijd spannend!

Dit subforum is speciaal voor onze kattengedragstherapeute Marthe.
Zij is afgestudeerd kattengedragstherapeute en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over kattengedrag voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over kattengedrag stellen.

riddle

Re: Het koppelen, altijd spannend!

Berichtdoor riddle » wo 22 mei 2013, 18:09

Hier zou ik zeker een gedragstherapeut bijhalen hoor.
Als Klaaz vermagerd is, dan zit hij heel érg in de stress!
Zonder hulp gaat dit mis, dus alsjeblief, grijp in voor het te laat is!
Ann

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 22 mei 2013, 18:38

Ik denk dat Manoe je beter kan adviseren maar bij rivaliserende buitenkaters geven wij op advies aan allemaal

Chamomilla D200 en Lachesis D12 als 1 malige dosis voor beide katers. Voor de onderdanige kater ook opium D30.

voor het markeren Ustilago maydis D200, 3x wekenlijk 1 dosis, 4 weken lang

Ik moet zeggen dat dit bij ons met de buitenkaters goed geholpen heeft.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 22 mei 2013, 21:19

Hoi Hoi
Meid wat balen dat het nog steeds niet goed gaat. wel giga top dat je niet zomaar opgeeft,
Ik hoop dat je hulp kunt vinden hier ,soms heeft het tijd nodig ,en ook jij hebt een gewezen dekkater dat is vaak even iets moeilijker
Succes!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Fritz

Berichtdoor Fritz » do 23 mei 2013, 10:09

Het is ook zo lastig, want gistermiddag was Klaaz ineens weer mans, beetje Mooz tikjes geven enzo. Maar dan ineens schrikt ie weer en ligt ie een minuut lang op zijn rug te krijsen. Vannacht is wel goed gegaan, toen hebben ze zonder morren weer op dezelfde kamer geslapen.
Mooz daarnaast is zo´n happy cat. Die is zo blij, zo vrolijk. Hij loopt vaak bokkend en gierend door de kamer te spelen met van alles. Hij is geweldig!
Ik mis je liever, dan dat ik je nooit had gekend...

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 23 mei 2013, 11:21

Dit soort dingen zijn ook lastig.
Ik zou toch hulp inroepen via de homeopathische en/of gedragsdeskundige weg.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 23 mei 2013, 12:45

Joh, wat balen dat het toch nog zo wisselend gaat. Ik heb nu alleen niet de tijd om uitgebreid te reageren. Wat ik me uit eerdere filmpjes herinner is dat Klaaz toen bang was voor Mooz, en zich ook in een hoek gedreven voelde. Misschien heb ik het toen ook al gezegd, maar probeer anders eens om meer hoogte in de leefruimtes van de katten aan te brengen. Bijv. klimpaal, of mogelijkheden creeëren waarmee de katten op bijv. hoge kasten kunnen komen. Verder ook verstopplekken, waarmee ze elkaar kunnen vermijden.
Eventueel zou je wat rustgevends kunnen overwegen voor Klaaz, als hij telkens zo heftig reageert op Mooz. Ik heb zelf wel goede ervaring met Telizen, een smakelijk voedingssupplement die een positieve werking op angst kan hebben. Mijn katten hebben er met oud en nieuw goed op gereageerd, het haalt net de heftigheid van de reactie weg. Echter, als je denkt dat het meer stress is, zou je Zylkène kunnen overwegen. Zelfde idee als Telizen, alleen dan voor (chronische) stress. Wel zorgelijk dat Klaaz is afgevallen.. Zie je verder nog andere gedragsmatige veranderingen bij hem? Bijv veranderingen in slaappatroon?

Fritz

Berichtdoor Fritz » do 23 mei 2013, 13:18

Bedankt voor je reactie Marthe. Inmiddels heeft Klaaz de mogelijkheid om de hoogte in te gaan en er zijn genoeg hoekjes waar hij zich kan verstoppen. Gelukkig heeft mijn schoonmoeder ze behoorlijk gevoerd in de vakantie dus hij is weer wat aangekomen, maar daarvoor was hij wel eng dun.
Een homeopathisch middel kan ik wel eens proberen ja. Ik merk verder geen gedragsverandering, behalve dat hij aar ons ook wat nukkiger is.
Ik mis je liever, dan dat ik je nooit had gekend...

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 23 mei 2013, 17:00

Ik zal later nog even het hele topic rustig doorlezen en filmpje bekijken om te zien of ik wat kan adviseren qua homeopathie. Ik ben zelf niet van de standaard middeltjes voor standaard kwaaltjes (om het zo maar even te zeggen). Ik pas echt klassieke homeopathie toe wat inhoudt dat je echt naar het hele dier kijkt en niet alleen naar de klacht. Ik ben nu aan het werk, maar ik zal er later even naar kijken voor je.
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 24 mei 2013, 16:39

Hoi Jolien,

Ik heb nog even het topic doorgelezen en de filmpjes bekeken. Als je een homeopathische behandeling zou willen proberen zou ik toch ervoor kiezen om Klaaz te behandelen. Dit omdat (zoals ik het lees) hij met zijn angstige gedrag de agressie van Mooz uitlokt. Dit is eigenlijk wat er tussen Casper en Roxy ook even speelde en toen heb ik op aanraden van Marthe Casper behandeld, wat erg positief effect had. Hij ging gewoon weer heel zelfverzekerd bij Roxy liggen en er was niks aan de hand.
Ik zou denken aan het middel Stramonium, omdat die erg angstig en onzeker is en bang is om aangevallen te worden. Als je dit zou willen proberen moet je het maar laten weten, dan kan ik je verdere uitleg geven.
Afbeelding

Terug naar “Onze Kattengedragstherapeut”