Opnieuw proberen een vriendje te zoeken voor Klaaz?

Dit subforum is speciaal voor onze kattengedragstherapeute Marthe.
Zij is afgestudeerd kattengedragstherapeute en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over kattengedrag voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over kattengedrag stellen.

Fritz

Opnieuw proberen een vriendje te zoeken voor Klaaz?

Berichtdoor Fritz » do 17 apr 2014, 20:37

Hoi! Ik ben hier al een lange tijd niet geweest, met Klaaz gaat het heel goed, we zijn inmiddels verhuisd en hij vermaakt zich hier uitstekend, vooral in de tuin :D
Vorig jaar hebben we geprobeerd een vriendje voor hem te koppelen, maar dat is niet gelukt, zie hier: phpBB3/viewtopic.php?f=193&t=6418

Toch blijft het aan mij knagen, kan ik misschien toch een vriendje voor hem vinden die meer bij hem past? We hebben de ruimte, Klaaz is speels en vrolijk, maar kan ik het risico nog eens lopen? Wat vinden jullie???
Ik mis je liever, dan dat ik je nooit had gekend...

manoe76
Contacteer:

Re: Opnieuw proberen een vriendje te zoeken voor Klaaz?

Berichtdoor manoe76 » do 17 apr 2014, 21:38

Oh jeetje Fritz, wat een dilema... Ik kan me zo goed voorstellen dat je een maatje zoekt voor Klaaz, maar ook terughoudend bent gezien de laatste ervaring... Toen Rico overleed wilde ik graag een maatje voor Casper omdat hij kon stoeien met Rico en dat miste. Ik heb drie pogingen gedaan die alle drie niet juist waren. Toen ben ik kittens gaan opvangen en kwam Jessy op ons pad. Dat gaat super nu! Ik zeg niet dat je kittens moet gaan opvangen, maar wel dat er soms wat op je pad komt dat gewoon zo moet zijn. Misschien zal dat voor jou en Klaaz ook zo zijn. Ik hoop het voor jullie.
Afbeelding

Loezz

Berichtdoor Loezz » do 17 apr 2014, 21:54

Hoi! Klaaz ken ik inmiddels van bokt....:)

Ik hoop dat er ooit een maatje voor Klaaz op jullie pad komt....

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 17 apr 2014, 21:59

Lastige keuze inderdaad.
Net wat Manoe zegt misschien komt er vanzelf wat op je pad maar aan de andere kant kan een kitten best heel goed gaan.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 17 apr 2014, 22:50

Lastige keuze inderdaad.
Net wat Manoe zegt misschien komt er vanzelf wat op je pad maar aan de andere kant kan een kitten best heel goed gaan.
Ben ik wel met je eens Clem, al kan het kitten soms wel het verschil maken. Roxy moest niks hebben van mijn opvang kittens. Maar Jessy was net dat kitten dat wat rustiger was en wat zij dus makkelijker kon accepteren. Een kitten als Lucas was m niet geworden (anders was hij echt gebleven!!!)
Afbeelding

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » vr 18 apr 2014, 16:40

Als ik het zo lees is een dominante kat met hem een hele slechte match, je zou het best opnieuw kunnen proberen maar ik zou dan heel goed nadenken wat voor karakter je in huis haalt. De meeste katten reageren wel goed op kittens, maar zelf dan zou ik gaan voor eentje die niet dominant is.

Fuzzy had bijvoorbeeld juist een hekel aan kittens omdat die haar ruimte niet respecteren. Zij heeft sociaal gedrag geleerd van een goedgemanierde ex-zwerfkater die alles op haar tempo deed.

riddle

Berichtdoor riddle » vr 18 apr 2014, 18:55

Als je er echt voor kiest om er nog eentje bij te nemen, kan ik je alleen maar aanraden om voor een TRAGE introductie te gaan.
En ideaal zou zijn als je het nieuwe poesje op proef zou mogen nemen.
Succes met wat je ook beslist.
Ann

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 18 apr 2014, 19:01

Hoi Hoi
Ik kan me voorstellen dat je het heel fijn zou vinden een vriendje voor Klaaz,
zelf zou ik voor een kitten gaan ,die geven vaak de minste problemen bij oudere katten ,

succes!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 22 apr 2014, 16:27

Hebben jullie Mooz dan uiteindelijk herplaatst? Ik lees daarover niks terug in het oude topic. Of leven ze nu samen in 1 huis, maar 'naast elkaar'?
Ik denk dat het is wat in eerdere berichten al vermeld staat. Wat ik me herinner van het topic over Klaaz en Mooz is dat vooral het gedrag van Mooz problemen gaf. Dus in principe zou Klaaz denk ik prima samen met een andere kat samen moeten kunnen leven. Dat het de eerste keer niet gelopen is zoals je had gehoopt, hoeft geen voorspellende waarde te zijn. Met kittens gaat het vaak het snelst goed, maar ook een rustige volwassen kat (met iets minder sterk karakter dan Mooz) zou moeten kunnen. Nadeel van een kitten is dat het karakter natuurlijk nog in wording is, terwijl dit bij een volwassen kat al meer stabiel is. Kittens die ik voor het asiel opgevangen heb, ontpopten zich bij nieuwe eigenaren soms ook anders dan hoe ik ze kende.
We kunnen je wel allemaal adviezen geven, maar jij moet uiteindelijk zelf een keuze maken waar je je prettig bij voelt.

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » di 22 apr 2014, 22:36

Hoi hoi.
Kan mij voorstellen dat dit een lastig besluit is.. En idd, zoals Marthe ook al benoemde.. we kunnen je wel adviezen geven, maar
uiteindelijk moet je zelf de keuze maken :)
Ik heb het ook meegemaakt dat ik het eng vond om een nieuw vriendje te vinden voor mijn Don-sphynx Revi.
De eerste ontmoeting met een 3e kat was namelijk echt niet leuk voor de nieuwe kat en voor Revi ook niet.
De andere was wel een herplaatser.
Uiteindelijk kwam het goed, omdat mijn vriend en ik uit elkaar gingen en de herplaatser Max is bij mijn ex gebleven met onze 3e sphynx en dat
gaat perfect nu :)
Revi ging met mij mee en heb toch besloten om een vriendje voor hem aan te schaffen en dat ging vanaf dag 1 super super goed!
Inmiddels zijn ze bijna alweer 1 jaar samen en nog steeds gaat het super met ze.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)
Wel spannend, ben benieuwd wat je gaat doen. succes dry_sm

Terug naar “Onze Kattengedragstherapeut”