Ik ben radeloos, heb dringend advies nodig

Dit subforum is speciaal voor onze kattengedragstherapeute Marthe.
Zij is afgestudeerd kattengedragstherapeute en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over kattengedrag voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over kattengedrag stellen.

Judith

Re: Ik ben radeloos, heb dringend advies nodig

Berichtdoor Judith » ma 01 dec 2014, 21:26

Hoi!
Wa een lieve woorden van jullie, doet me goed! Veel mensen om me heen begrijpen het niet.

Eerste advies direct opgevolgd en Tandje (tsja zo noemden we m vanaf dag een omdat hij uitstekende Dracula tandjes heeft) apart gehouden in de slaapkamer. Normaliter slaapt iedereen bij ons op bed, en nu mag dat dus niet meer. Vooral ons sphynxje heeft het er moeilijk mee en aangezien hij het makkelijkst en meest tolerant is naar Tandje, mag hij snachts ook bij ons slapen. En dat gaat goed!
Smorgens als ik weg ga, haal ik ons sphynxje uit de slaapkamer en pak ik hem lekker in een fleece in op de bank. tandje blijft alleen in de slaapkamer, uiteraard met frisse lucht, verwarming, eten drinken en kattenbak.
Als ik thuiskom savonds ligt hij lekker in bed te slapen en knuffelen we. Hij is vrij ontspannen en niet bang voor gemiauw of gekrab aan de deur. De deur blijft verder dicht.
Ik verwacht morgen de middeltjes van Manoe, ik denk dat ik Tandje een dag of 4/5 spul ga geven en dan de hordeur ga gebruiken die ik nog heb van eerdere introductie.
Of zou dat te snel zijn?

Overigens nog steeds nietsssss van de fijne politie mevrouw gehoord...

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 01 dec 2014, 21:40

Fijn dat het rustig gaat momenteel met tandjes.
En ik denk dat je zeker over een paar dagen eens mag kijken hoe het gaat met die hordeur.
Je merkt denk ik gauw genoeg of de tijd er rijp voor is, en als je het niet vertrouwd gewoon even terug schakelen.
Als het een beetje makkelijk te monteren deur is kan je hem er gewoon eens inhangen als je even tijd hebt voor de katten, als je weg moet kan je altijd de situatie weer veranderen zodat alles en iedereen gegarandeerd veilig zit.

Ik hou bij een introductie mijn katten ook gescheiden, maar zo gauw de nieuwkomer mij vertrouwd laat ik in mijn bijzijn de deur wel eens open zodat de oude garde kan komen snuffelen.
De nieuwkomer hou ik altijd binnen handbereik op de bank.
Gaat eigenlijk altijd goed, wonderbaarlijk genoeg toppie_sm wub_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 01 dec 2014, 21:46

Hoi Judith
wat super meid dat het zo goed gaat YEEEEEE al zijn ze dan nog gescheiden ,wel lekker dat het sphynxje wel bj tandjes kan ,tja daar is het ook een sphynx voor he ;)) maar dat is tandjes niet constant alleen ,

Ik hoop ook dat je de spullen van Manoe snel binnen hebt ,hier heeft het toen wonderen verricht ,duim dat dat bij jou ook zo gaat ,en neem je tijd SUCCES!!!!!
je zal ook wel nooit meer iets van ze horen ;((
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 01 dec 2014, 22:27

Dat klinkt toch al een stuk beter Judith.
Fijn dat hij weer wat ontspannen is en dat je met hulp al een eind bent gekomen.
Ik duim dat het helemaal goed gaat komen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 01 dec 2014, 23:28

Wat fijn om te lezen dat de rust al meer wedergekeerd is nu je ze gescheiden hebt gehouden. Het zou ook nog best goed kunnen zijn dat je sphynx af en toe wel bij Tandje kan, dan kan die als een mooie 'bemiddelaar' spelen, en indirect geurtjes uitwisselen.

Het zou kunnen dat je ze over 4-5 dagen met elkaar weer kunt kennismaken, je merkt snel of ze er aan toe zijn of niet. Blijf je ook geurtjes uitwisselen?

marisser

Berichtdoor marisser » di 02 dec 2014, 00:00

Ook ik ben blij te lezen dat het zo goed gaat!!
Wat zul je opgelucht zijn dat ze het zo goed doen en dat je sphynx er wel al bij kan.
Nu over een paar dagen nog een keer met de andere proberen ik duim voor je!!

elle

Berichtdoor elle » di 02 dec 2014, 09:44

hoi

Ik wilde eigenlijk alleen maar even zeggen dat ik het supertof van je vind dat je dit doet voor deze kleine !
Kan je geen advies geven omdat ik het simpelweg ook gewoon niet zou weten wat te doen. Maar gelukkig zitten er hier op dit forum een paar kanjers die dat wel kunnen.
Echt petje af Judith, grandioos ! dry_sm dry_sm
Ik ga ook meeduimen dat alles helemaal goed komt fingers_sm
Groetjes,
Elle

Judith

Berichtdoor Judith » di 02 dec 2014, 21:04

Wat fijn om te lezen dat de rust al meer wedergekeerd is nu je ze gescheiden hebt gehouden. Het zou ook nog best goed kunnen zijn dat je sphynx af en toe wel bij Tandje kan, dan kan die als een mooie 'bemiddelaar' spelen, en indirect geurtjes uitwisselen.

Het zou kunnen dat je ze over 4-5 dagen met elkaar weer kunt kennismaken, je merkt snel of ze er aan toe zijn of niet. Blijf je ook geurtjes uitwisselen?
Gister wilde iedereen dolgraag de slaapkamer in, dus ik heb tandje opgetild en iedereen die vrijwillig de slaapkamer inging, even stiekem opgesloten. Tandje dus los in de woonkamer, even gekroeld op de bank en toen ging hij snel weer voor de slaapkamer deur zitten miauwen; maaaaaahaaaaam laat me er nou iiiihiiiin. OK! Iedereen er weer uit en de grote geur wisseltruc geschiedde.

Korreltjes van Manoe ontvangen, morgen even spul halen om te doseren en dan gaan we morgen van start met de homeopathie. Ben heeeel benieuwd.

Marthe bedoel je dat ik ons sphynxje overdag ook bij m moet zetten?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 03 dec 2014, 20:10

Hoi Hoi
YESSS helemaal super ;))) wat een team zit er hier op het forum he ;)) gedrags- therapeut Homeopaat en wij zitten er om te duimen ;)))
zet hem op !!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 03 dec 2014, 21:26

Gister wilde iedereen dolgraag de slaapkamer in, dus ik heb tandje opgetild en iedereen die vrijwillig de slaapkamer inging, even stiekem opgesloten. Tandje dus los in de woonkamer, even gekroeld op de bank en toen ging hij snel weer voor de slaapkamer deur zitten miauwen; maaaaaahaaaaam laat me er nou iiiihiiiin. OK! Iedereen er weer uit en de grote geur wisseltruc geschiedde.

Korreltjes van Manoe ontvangen, morgen even spul halen om te doseren en dan gaan we morgen van start met de homeopathie. Ben heeeel benieuwd.

Marthe bedoel je dat ik ons sphynxje overdag ook bij m moet zetten?
Super dat het zo goed gaat!!!
Helemaal top.
Nog even en je kan echt van alle katten tegelijk genieten.
Ik heb er vertrouwen in toppie_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Terug naar “Onze Kattengedragstherapeut”