Ik ben radeloos, heb dringend advies nodig

Dit subforum is speciaal voor onze kattengedragstherapeute Marthe.
Zij is afgestudeerd kattengedragstherapeute en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over kattengedrag voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over kattengedrag stellen.

Raaf
Contacteer:

Re: Ik ben radeloos, heb dringend advies nodig

Berichtdoor Raaf » za 20 dec 2014, 20:45

Hoihoi, wat een wending van het verhaal......wat een raar volk loopt er toch rond op deze aardkloot.

Ik snap je gevoel héél goed, en dat is eigenlijk het lullige van dit verhaal.
De baas van tandje heeft er niet alleen zijn eigen kat mee, maar ook de mensen Tandje wél een goed leven gunnen.
Dat is zo wrang........jullie voelen je te kort geschoten over het feit dat jullie waar de feitelijke eigenaar niet de verantwoording voor neemt los te moeten laten.

En toch.....soms ís het niet anders.
Vijf katten op zo een "kleine "ruimte is gewoon niet te doen, zeker niet als de groep zich nog niet gesetteld heeft.
En mogelijk zal die zich ook niet settelen, nu niet en over een half jaar ook niet.

Wees blij dat door jou toedoen iemand hopelijk eens gestraft wordt voor de laks manier waarom hij met zijn dier is omgesprongen, dat is 1
Verder heb jij door tandje in huis te nemen voorkomen dat het van kwaad tot erger zou gaan, dat is 2
En neem jij de verantwoording die de eigenaar nog niet in zijn kleine teen heeft zitten en dat is een hele belangrijke 3

Ik denk dat het goed is als je tandje dinsdag mee geeft aan de dierenpolitie, dan hoef je die zware weg niet ook nog eens af te leggen.
Laat ze eventueel contact met jou opnemen over het wel en wee van tandjes, zo zou het heel leuk zijn als je te horen zou krijgen dat dankzij jou inzet tandjes écht zijn plek gevonden heeft.
En het hele grote voordeel is dat het een kat blijkt te zijn die het vertrouwen in de mens nog niet verloren heeft.....
Heel veel sterkte meid.....je bent een kanjer, en met Tandje komt het vást goed fingers_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 20 dec 2014, 20:55

Het is heel lastig. Ik heb op een kleiner oppervlak met meer katten geleefd dus het gaat wel.
Succes met je keuze want hij is moeilijk.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 20 dec 2014, 21:03

Het is inderdaad een moeilijke keuze: verstand vs. gevoel.. Ik denk dat de ruimte niet per se een "dealbreaker" hoeft te zijn. Misschien heb ik het al eerder gezegd, maar een kleine grondoppervlakte kun je voor katten vergroten door in de hoogte te werken. Daarmee vergroot je hun leefruimte en zal het samenwonen gemakkelijker verlopen.
Veel sterkte met het maken van een keuze!

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » za 20 dec 2014, 21:24

Moeilijk, wat een dilemma zal dit voor je zijn. Misschien kun je aan de dierenpolitie voorstellen om Tandje op jou naam te zetten en zelf een fin huisje voor hem te zoeken mocht er geen verbetering bij jou thuis in zijn gedrag zijn. Maar dan heb je in ieder geval nog wat meer tijd om hem de kans te geven zich aan te passen.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid in je beslissing.
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 27 dec 2014, 17:26

Hoe gaat het er nu mee? Is er een oplossing voor Tandje in zicht? En trek jij het nog een beetje?

Judith

Berichtdoor Judith » zo 28 dec 2014, 12:32

Hi ladies,
Even een update.
De dinsdag voor kerst zou de politie Tandje komen ophalen, of op onze naam zetten. nIETS gehoord, niemand gezien, zo vreemd. Ik gebeld en gesust, geen reactie tot op heden...
Ik heb ondertussen nog een bericht op Facebook geplaatst ennnnn een oud collega wil Tandje graag hebben! Super blij mee! Zij hebben wel een andere kat, Noorse Boskat, die lief en zachtaardig schijnt te zijn, ik wil de gok maar wagen. Met de afspraak dat als het niet gaat, hij terug mag komen.
Ondertussen houd ik Tandje apart Vd rest, dat ga goed. Samen is nog steeds geen optie, hij is dan doodsbang.

Dus ik tel af voor een nieuwe start voor hem. Durf m niet te herplaatsen zonder OK van politie, officieel heb ik hem gestolen... Wat vinden jullie?

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 28 dec 2014, 12:40

Dank voor de update.

Oh wat zou dat fijn zijn als Tandje kan gaan wonen bij iemand die je kent. Dat je nog hoort hoe het met hem is en dat je af en toe op bezoek kan gaan.

Wat dat zogenaamde kat-stelen van jou betreft: pffffffff!!!!!!!!!!!!!

Wat een slappe sukkels zeg die politie, ex-"eigenaar" enzovoort. Wat mij betreft hebben ze al hun rechten en claims verspeeld. Hoe het juridisch precies zou zitten weet ik niet maar ik ben wel zo goed als zeker dat ze als je Tandje herplaatst hebt ook niks meer gaan doen. Als ze nu al geen moeite doen dan gaan ze al helemaal niet procederen of vervolgen of dat soort ellende.

Dus mijn inschatting is de kans is heel groot dat je ze verder kan negeren en doorgaan met doen wat het beste is voor Tandje. Die trouwens enorme mazzel heeft dat hij jou is tegengekomen dry_sm

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » zo 28 dec 2014, 12:48

Wat zou het heerlijk zijn voor Tandje als hij bij je oud-collega wel kan aarden met de aanwezige kat. Zou denk ik voor jou ook een stuk geruster zijn. Dat de politie niks heeft laten horen is gewoon niet OK. Dat vind ik wat dat betreft wat nalatig van hun en dan vind ik dat jij het recht hebt om Tandje te houden of te herplaatsen. Ze hadden iets van zich moeten laten horen. Ik ga heelhard duimen dat Tandje het naar zijn zin gaat krijgen en de rust gaat vinden die hij zo ontzettend verdiend dry_sm Je bent een topper!
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 28 dec 2014, 12:55

Wat fijn dat je een plekje hebt gevonden voor Tandje!! Ik hoop heel erg dat hij daar zijn plekje vind en het goed kan vinden met de andere kat.
Wat de politie betreft: echt belachelijk!! Schandalig dat ze hun afspraak (waar je al zo lang op zit te wachten) niet nakomen!
Wat betreft het wel of niet mogen herplaatsen: ik ben het eens met de hierboven staande uitspraken dat die "eigenaar" zijn rechten allang verspild heeft. Maar helaas is de wet hier anders in. Voor de wet is een kat een ding, dus een voorwerp wat van iemand is. Als je dat vind heeft de eigenaar een jaar de tijd om het terug te claimen. De kans is natuurlijk nihil dat dit gebeurd, maar misschien kan je dit uitleggen aan degene die Tandje een huisje wil bieden. Ik heb van de zomer een gevonden kitten opgevangen en na 2 weken herplaatst. Nieuwe eigenaren heb ik op de hoogte gebracht van de wettelijke regels, maar een eigenaar heeft zich nooit gemeld. Dus als die mensen ermee akkoord gaan zou ik hem gewoon plaatsen daar en niet gaan zitten wachten tot de politie een keer langskomt om het in orde te maken.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 28 dec 2014, 13:24

Hoi Hoi
wat meer dan schandalig dat ze niks hebben laten horen ,wat SUPER!!!!!! dat je een nieuw huisje voor tandjes gevonden hebt wat zal dat je goed doen ,

om een probleem van de baan te halen ,zeg dat Tandjes naar buiten is gegaan ,de eigenaar wil hem toch niet en de politie doet niks ,
de enige die hier iets gedaan heeft ben jij ,nu kun je een gouden mand voor hem regelen ,doe dat meid ,
voor jullie weer rust en Tand dry_sm dry_sm dry_sm dry_sm jes heeft een super huis dan.dankzij jou !!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Onze Kattengedragstherapeut”