Mijn cavia's

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
cora

Mijn cavia's

Berichtdoor cora » ma 02 jul 2012, 21:16

Na een lange tijd geen huisdieren was het weer mogelijk om beestjes in huis te nemen. Het begon 6,5 jaar geleden met cavia Kareltje en langzamerhand breidde mijn beestenboel zich uit.
Naast de caafjes die bij mij wonen komen in de vakantie logeetjes en vang ik af en toe 1 of 2 caafjes op.

Afbeelding
Dit is Song ongeveer 1,5 jaar geleden, nog volop een Einstein kapsel wat bij het ras lunkarya hoort. Song is nu 6 jaar oud en wordt een echt bejaard dametje. Ze heeft een tijdje alleen haar op haar bips en kop gehad en nu is haar velletje op de romp weer bedekt met 1 cm lange haartjes. Door haar kaalheid en eigenzinnigheid om niet op de snugglesafe te gaan verloor ze veel gewicht en ik dacht even dat ik binnenkort afscheid moest nemen. Nu met het warme weer is ze weer in haar hum en ik hoop dat het haar lang genoeg wordt om Song warm te houden.

Afbeelding
Flanna is het nieuwe vriendinnetje van Song. Song bleef alleen achter toen precies 1 week na elkaar haar kooigenooitjes overleden. Flanna is een jong hupsend dametje van 7 maanden dat rekening houdt met de ouderdom van Song. Zij heeft een heerlijk raar haar kapsel en dat in combinatie met het rood / wit maakte dat ik voor haar viel.

cora

Re: Mijn cavia's

Berichtdoor cora » ma 02 jul 2012, 21:17

Afbeelding
Silly is het andere bejaarde dametje dat bij mij woont, zij is 5 jaar. Toen ze 2 maanden was werd ze zwanger en werd met 4 maanden mams van 3 ukkies. Toen ze 5 maanden was kwam zij bij mij wonen als een heel smal hoog caafje. De zwangerschap en het zogen had veel van haar lijf gevraagd. Deze schade heeft ze snel ingehaald en zij is nu mijn vetzakje. Vorig jaar had ze ineens verlamde achterpootjes en heeft ze een tijdje alleen gezeten. Haar achterpootjes doen het weer prima, maar toen ze weer terug ging in de groep waar ze woonde merkte ik dat ze alleen gelukkiger was. Zij woont nu alleen.

Afbeelding
Mac Finley is bijna 3 jaar. Luieren in zijn knuffelmuts is naast eten zijn favoriete hobby. Hij kwam als ukkie van 4 weken bij mij en is een stevige beer geworden. Hij is geen knuffelaar, maar houdt wel van aandacht. Als ik hem oppak schreeuwt hij de boel bij elkaar en dat heeft hem de bijnaam speenvarkentje opgeleverd.

Afbeelding
Saxi kwam bij mij met een groei achterstand. Het nestje waar hij uit kwam en nog een nestje kwamen in een periode dat een fokster in de problemen kwam. Ik heb haar helpen minderen en Saxi kwam als vriendje voor Mac Finley. Na een tijdje niet aankomen kreeg hij nog een groeispurt en nu is hij een niet zo lang, maar wel breed caafje. Net als Mac Finley is hij niet zo'n knuffelaar, maar hij vind het heerlijk om te luieren in een knuffelmuts. Saxi is nu 3,5 jaar oud.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 02 jul 2012, 21:18

Wat een leuke cavia's.
Ik heb ze ook gehad maar nu alleen nog maar konijnen.
Mooie kleur die chocolade achtige.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 02 jul 2012, 22:24

Leuk dat ze allemaal een eigen karaktertje hebben! Grappig kapsel van je oude dametje!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 03 jul 2012, 19:08

Hoi Hoi
Wat zijn ze giga schattig om te zien Wat fijn dat je hier tegen kan .je hebt ook de naakte Cavia een vriendin van mij fokt die .
Song vind ik heel leuk ,lekker eigenwijs oud dametje Raar he dat ze dan niet op de snuggle gaat ,je zou toch denken dat ze weten wat goed voor ze is
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 03 jul 2012, 19:47

Cavia's vind ik zulke leuke beestjes cheerleader_sm en Flanna vind ik geweldig! Heb er vroeger eentje gehad die heette borstel, ik heb er erg leuke herinneringen aan. Je hebt een mooie verzameling cavia's.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

SiL

Berichtdoor SiL » wo 04 jul 2012, 14:29

Wat een leuke cavia's heb je!! Ik vind vooral Song een leukerd!!
Groetjes SiL
Afbeelding

cora

Berichtdoor cora » ma 09 jul 2012, 15:28

Dank jullie wel.
Ik ben gek op raar haar cavia's dus qua uiterlijk zijn Song en Flanna favoriet.
Blote cavia's vind ik niet zo leuk, het voelt zo raar aan met knuffelen. Wat wel heel leuk is bij een zwangere blote cavia dat je de ukkies ziet schoppen .

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 10 jul 2012, 08:42

Wat klinkt dat leuk, raar haar cavia's.
Naakte vind ik wel heel grappig ook om te zien.
Ik heb ze nog nooit live mogen ervaren.
Groetjes Clem
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » di 10 jul 2012, 22:00

Oh joepie caafjes
een tijd geleden hoor dat ik die had
tja Cora Kareltje een bekende naam aan jou gerelateerd
en wat hebben ze het goed bij je
en wat mogen de opvangertjes ook blij zijn dat jij weer altijd in de bres springt

geniet nog lekker van ze Cora

liefs an

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”