Wij kijken toch weer naar een hondje uit

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
Eranthe

Re: Wij kijken toch weer naar een hondje uit

Berichtdoor Eranthe » di 27 aug 2013, 12:52

Ah, leuk... een zwart tijger langhaar dwergje. Ik heb ze zelf ook gefokt. Je ziet ze wel hoor, maar niet zoveel als de black & tan en de rode varianten. Wat ziet ze er ontzettend lief uit Ann. Heel veel plezier met de kleine en een mooie naam hoor.

@Riddle: Tijger staat eigenlijk voor het Merle gen wat één van de ouderdieren draagt en zichtbaar heeft doorgegeven aan de pup. Je ziet het bijvoorbeeld ook bij Shelties, Schotse Collies en Border Collies. Het is dus niet iets nieuws onder de teckels. Het komt al heel lang voor, maar omdat er een aantal keurmeesters onderling hebben afgesproken om deze honden minder goed te beoordelen op shows hopen ze de tijger teckel minder populair te krijgen. Klinkklare onzin natuurlijk, want het zijn prachtige dieren, zeker als fokkers gedegen te werk gaat met deze kleur (dus geen merle x merle kruisen, hetgeen verboden is).

@Wil: deze kleur houdt ze. Naarmate het haar wat langer wordt dan zie je de vlekken zwart niet zo duidelijk als nu bij kort haar.
Groetjes, Karen
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » di 27 aug 2013, 13:35

Ik vind ze in ieder geval prachtig!
En Eranthe, bedankt voor de uitleg, Merle ken ik wel, maar ik had géén idee dat dit ook bij Teckels voor komt.
En Merle niet kruisen met Merle, waarom niet?Krijg je dan erfelijke ziekten of zo?
Ann

Eranthe

Berichtdoor Eranthe » di 27 aug 2013, 13:40

Merle x Merle gaat bij de celdeling vaak al fout. Gaat het goed en worden er uiteindelijk pups geboren dan zijn deze overwegend wit van kleur, veelal doof en/of blind en/of gedrag gestoord. Uitzonderingen daargelaten, maar om geen enkel risico te nemen is deze kruising (terecht) verboden.
Groetjes, Karen
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » di 27 aug 2013, 14:22

Klopt je ziet ze weinig en de 1 vindt ze mooi en de ander lelijk net als onze nakies ohmy_sm

hier een paar voorbeelden als ze groter zijn dan zie je de kleur beter
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo zo hebben jullie een beetje een idee hoe Dali gaat worden een toverbal smile7_sm
en dan langhaar

wat toevallig Eranthe dat je ze ook gefokt hebt !!!!
oh als ik een nestje wil kan ik bij jou vragen voor de kleur van de reu ;)
laat Ron het maar niet horen

Ze is lief en vrij makkelijk met zindelijkheid maar als ze ons uit het oog verliest dan is het gepiep en huilen zou dat toch al verlatingsangst zijn want dan gaan we aan de homeopathie of bach denk ik
en ze kan zo lekker eten maar blijft zo slank huh_sm

Voorlopig is Prince haar speelmaatje
en Floyd die denkt wat is dat is dat een hond zo die stippen en kleuren wacko_sm
Had een fijne pluche mand gekocht voor ze zodat ze er alle 3 in konden en wat denken jullie
Floris en Bowie liggen er kamerbreed heel de dag in te meuren laugh_sm

Ze is echt zachtaardig en die puppenlucht en dan die kusjes zo teder ja we zijn beiden verliefd op haar en Ron vertelt het aan iedereen die is er nog trotser op dan ik geloof ik wie had dat verwacht cheerleader_sm

liefs An

Eranthe

Berichtdoor Eranthe » di 27 aug 2013, 14:40

wat toevallig Eranthe dat je ze ook gefokt hebt !!!!
oh als ik een nestje wil kan ik bij jou vragen voor de kleur van de reu ;)
laat Ron het maar niet horen
Ik ben er al een tijdje uit hoor. Ik ben gestopt en volg het allemaal niet meer zo. Ik heb me meer toegelegd op rauw voeren en alles wat daarbij komt kijken en natuurlijk genieten van mijn teckels en katten ;-)
Ze is lief en vrij makkelijk met zindelijkheid maar als ze ons uit het oog verliest dan is het gepiep en huilen zou dat toch al verlatingsangst zijn want dan gaan we aan de homeopathie of bach denk ik
en ze kan zo lekker eten maar blijft zo slank huh_sm
Ik denk dat ze moet wennen. Let maar op, naarmate ze jullie en jullie ritme leert kennen neemt haar vertrouwen steeds meer toe. Je kunt korte oefeningen met haar doen door even de kamer uit te lopen en gelijk weer terug. Is ze stil dan beloon je haar onmiddellijk met iets lekkers of geef haar een voerballetje in de kamer waar ze even druk mee in de weer kan zijn op momenten dat jij even minder tijd voor haar hebt. Een Kong leent zich ook goed hiervoor.
Groetjes, Karen
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » di 27 aug 2013, 14:44

Dat is dus lastig met voer omdat Prince een echte voer eter is en Floyd een beetje
maar ik denk ook ze is hier maar net en is echt nog zo'n hummeltje
ze slaapt veel
ze had 2 hele drukke broertjes dus ze haalt de slaap in
maar echt zo verbaasd ben ik dit is de eerste waar ik snachts de wekker niet voor hoef te zetten
voor een tussendoorplas
ze slaapt uit tot 9 uur huh_sm
en met Bowie is ze aan het dollen echt leuk
Zazu moet erg wennen

Liefs An

moon1970

Berichtdoor moon1970 » di 27 aug 2013, 19:37

gefeliciteerd Wat een schatje is DalidaHeel mooi langhaar en tijgerprintje
Groetjes Monique en knuffel van Rani en Feetje....

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 27 aug 2013, 20:06

Hoi An
Ik vind Dali geweldig!!!!!! en de naam en hoe ze gaat worden Ik had zulke nog nooit gezien.
bofkont dat je er niet op tijd uit moet ,moest ik wel met Mojo ,

Had Dali vannacht ook doorgeslapen ? wat geweldig he zo'n klein prulletje in huis wat zul je genieten
Fijn dat de katten haar ook super vinden ;))

Karin kriebelt het nooit bij jou als je dan zo'n kleintje ziet ? We zijn ook blij met je hier omdat je zoveel over voer weet ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

asielkat

Berichtdoor asielkat » di 27 aug 2013, 20:19

Ja Wil ik durf het niet te zeggen maar weer uit kunnen slapen
en speelt als een gek met zichzelf en Bowie echt grappig
en je ziet haar vandaag weer dapperder worden in huis

heb alleen een pluche hondenmand gekocht doorsnede 70 cm voor de honden
en wat denk je die is ingepikt door Floris en Bowie en inmiddels zijn Panter en Poema ook ingestegen
Volgens mij moet ik er hond op plakken ohmy_sm

ik geniet en een goede afleiding ivm 12 september mijn afkeuring en dus na 2 jaar ziek uit dienst
mijn kop maalde en nu heb ik afleiding

ze heeft al wel Ron zijn draad van de muis net kapot gebeten en dus doet ie het niet morgen nieuwe kopen tja moet ie de snoertjes maar vastbinden met tyripe aan buro ik had gewaarschuwd en gek genoeg was ie niet boos dus hij is ook dol op haar gelukkig love3_sm

liefs An

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 27 aug 2013, 20:34

Hoi An
ja dit is echt afleiding ;))) natuurlijk word je niet echt boos op zo'n krummel
is onmogelijk toch
Ha Ha de katten zullen wel denken yeeee nieuwe mand ,moet ze er maar bij komen liggen ;)

BAH balen dat je de 12 al 2 jaar bij huis zit ,moet je voor een keuring heen ?? kan makkelijk zeggen niet malen ,maar dat doe je toch ,
sterkte meid
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”