Stampertje & Bunny

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
Bridget

Stampertje & Bunny

Berichtdoor Bridget » zo 06 okt 2013, 12:55

Al een tijdje wilde ik best wel terug een konijntje...maar steeds dacht ik: nee gaat niet goed komen met de katjes. Maar het was toch weer sterker dan mijzelf en gisteren heb ik dan 2 konijntjes gekocht!
Eerst was de bedoeling van 1tje te nemen, maar alleen is ook maar alleen he, dus koos ik er nog 1tje bij!
Volgens de verkoopster zouden het 2 mannetjes zijn, dus ik hoop dat het juist is...anders heb ik wel een probleempje.

Dit is Stampertje:

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Bunny:

Afbeelding

Afbeelding

En de katjes...die denken dat ze een TV cadeau gekregen hebben, ik hoop dat de katjes de konijntjes snel gaan aanvaarden als nieuw huisdier en niet steeds gaan hun lippen blijven aflikken wanneer ze de konijntjes bekijken!
Afbeelding

Yaella

Re: Stampertje & Bunny

Berichtdoor Yaella » zo 06 okt 2013, 13:09

Lief die ukkies en ja altijd afwachten of het gaat klikken. Hopelijk omdat het jong is hebben de baby's geen schrik van katten en zien de katten geen gevaar in hen. Want mijn konijn heeft vroeger mijn poes zo'n optater gegeven met zijn achterpoten dat hij direct respect had voor mr. Konijn. Maar die was dan ook heel groot.
Toen hij klein was heeft mijn poes hem wel in zijn nek vel gepakt om ermee te slepen.
Echter een paar maanden probeerde ze het weer en belande tegen het keuken kastje.
Sindsdien waren het geen vriendjes maar lieten elkaar wel met rust als hij hobbelde door de kamer. Maar levend tv is toch nog het aller mooiste. Succes met deze ukkies
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Bridget

Berichtdoor Bridget » zo 06 okt 2013, 13:22

De konijntjes reageren niet op de katten, dat is denk ik toch wel al goed, ik denk dat de katten anders nog meer moeite zouden doen.
Tja het zal gewoon kordaat optreden worden zeker tegen de katten, zodat ze weten dat ze aan de konijntjes niet mogen aankomen, nuja ze zitten wel in hun kooi maar ik zou toch graag willen dat ik ze in de toekomst bij mij op de zetel kan nemen zonder steeds de katten te moeten straffen, want uiteindelijk is het moeilijk om de katten te straffen voor iets wat hun "natuur" is...
Maar hoewel geen enkele van mijn katten buiten komt merk ik nu toch wel dat ze jachtinstinct toch niet verloren zijn.
Ik denk (en hoop) eens ze aan de konijntjes gewoon zijn, dat ze er geen aandacht meer aan zullen geven.
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 06 okt 2013, 13:30

Goed dat je twee konijnen nam. Konijnen zijn groepsdieren en anders gauw eenzaam.

Bridget

Berichtdoor Bridget » zo 06 okt 2013, 13:55

Goed dat je twee konijnen nam. Konijnen zijn groepsdieren en anders gauw eenzaam.
Oei da belooft dan van de info die de dierenwinkel mij gaf! Toen ik eerst van plan was om ééntje te nemen zeiden ze mij dat een konijn perfect alleen kon leven!
Hopelijk heb ik dan geen koppeltje!
Ale ik ben toch van plan om morgen de DA te laten komen om ze na te kijken dan zal ik direkt zeker weten of ze nu degelijk beiden mannetjes zijn.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 06 okt 2013, 14:17

Leuk dat je twee konijntjes erbij hebt. Konijnen moet je zeker niet alleen houden. Ze zijn schattig om te zien.
Mijn eerste twee konijntjes kocht ik ook bij de dierenwinkel en mij werd verteld dat het twee mannetjes waren.
Maanden later begon het ene konijn het andere konijn aan te vallen en moest ik ze scheiden.
Ik dacht ik laat de aanvaller helpen en had een afspraak gemaakt bij de DA voor castratie.
Daar bleek dat hij een zij was.
Het geslacht van konijnen bepalen is voor een leek niet gemakkelijk.
En of twee mannetjes bij elkaar kunnen is afwachten.
Ik heb enkel man-vrouw koppels die goed gaan.
Veel plezier in ieder geval met ze.
Groetjes Clem
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » zo 06 okt 2013, 18:33

Schatjes laugh_sm

Als kind had ik ze ook de witte met rode oogjes smile7_sm
Afbeelding

Bridget

Berichtdoor Bridget » zo 06 okt 2013, 20:04

Als kind had ik ze ook de witte met rode oogjes smile7_sm
Zo een witje met rode oogjes heb ik ook nog gehad, nam ik overal mee naartoe!
Mama & papa waren toen juist gescheiden en wanneer ik in de weekends naar papa ging nam ik mijn konijntje steeds mee. Daar kon ik alles mee doen, hopelijk krijg ik deze even tam...
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 06 okt 2013, 20:11

Hoi Briget
wat zijn ze vreselijk schattig om te zien ,heel veel plezier met deze 2 konijntjes ;)) maar dat gaat jou kennende zeker lukken
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

SiL

Berichtdoor SiL » zo 06 okt 2013, 21:15

Aaaah wat een scheetjes!! Zo'n zwart witte heb ik ook gehad. Vind ze nog steeds erg mooi!
Groetjes SiL
Afbeelding

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”