Ervaring hamsters en katten?

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
tifah

Ervaring hamsters en katten?

Berichtdoor tifah » do 12 dec 2013, 20:58

Heeft er iemand hier ervaring met een hamster en een kat samen in huis?
Mijn dochtertje wil dolgraag een halstertje,nu ik vind da ook wel allemaal heel leuk en mooi,maar ik heb bang dat het beestje zich niet gaat goed voelen als daar misschien een kat rondloopt?

Ik hoor graag jullie mening hierover

marisser

Re: Ervaring hamsters en katten?

Berichtdoor marisser » vr 13 dec 2013, 11:14

Hallotje

Ik heb katten ratten en hamsters gehad en dat was geen goede kombi,
Hamster ging elke keer binnen 2 weken dood 2x geprobeerd maar echt niet leuk.
Hamsters zijn in de natuur bang voor ratten en katten dus de mijne gingen dood van angst.

Als de hamster op een plek staat waar hij niet elke keer wordt gestoord door de katten dan kan het wel.

Groetjes maris

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 13 dec 2013, 21:02

Hier geen ervaring met hamsters maar wel met ratten en konijnen.
Dat ging op zich goed maar ik zou ze niet zomaar vrij bij elkaar laten en als ik het verhaal van Maris zo lees zou ik het misschien helemaal niet doen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 13 dec 2013, 21:10

Hoi Debbie
het is een giga grote gok ,het kitten wat Doontje geplaatst heeft heeft daar ook de Hamster opgegeten ,Of je moet een plek hebben waar je katten ZEKER niet komen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » vr 13 dec 2013, 21:26

Haha ik moest dus ook aan het zelfde denken toen ik het las. ' dacht direct moet je Doontje vragen' katten zijn vindingrijk en klein gedierte zoals muis, rat, hamster, gerbril enz behoren in de natuur tot de prooidieren van een kat. Dus ook al zit de kooi van de hamster hermetisch op slot de kat zal altijd zijn kans afwachten of een poging wagen. Daar in tegen vindt ik het zielig voor de hamster want die ruikt ban verre al de geur van de kat en dus zijn vijand.
Je zegt je dochter dat zou altijd inhouden dat de hamster op haar kamer moet staan en de poes geen toegang heeft.
Echter betreft het hier een kind en een ongelukje zit in een klein hoekje!
En zelfs een kitten eet een hamster op laat staan een volwassen kat. Vaak sterker en vindingrijker als een kitten om de hamster te pakken te krijgen.!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 13 dec 2013, 22:50

ik heb russische dwerghamsters gehad en degoe's. Beiden niet echt handig met honden en katten. De russische dwerghamsters kunnen absoluut niet tegen stress en nou bleven ze hier wel leven maar waren ze heel opgefokt.

degoe's ging ook niet daar visten zowel honden als katten de staart tussen de tralies door.

Hoe goed je het ook afschermt ze vinden altijd wel een onverwachts ogenblik........

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 13 dec 2013, 22:59

Ik denk dat een hamster misschien niet zo'n goed idee is inderdaad. Tenzij je echt kan garanderen dat de katten niet in de buurt van de hamster kan komen, maar ja, met kinderen is dat lastig he... Ik had als kind altijd hamsters en ratjes bij mijn vader en bij mijn moeder hadden we een hond en een kat. Mijn woestijnratje moest een keer bij mijn moeder logeren en die lachte de kat bijna letterlijk uit! Dus misschien een ratje? Overigens zijn hamsters wel schattig, maar helemaal niet zo leuk voor kinderen. Ze slapen overdag en leven 's nachts. En echt tam zijn de meeste ook niet. Als je ze uit hun slaap oppakt (wat nogal eens gebeurt omdat ze slapen als de kinderen met ze willen spelen) dan kunnen ze bijten omdat ze schrikken.
Afbeelding

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » za 14 dec 2013, 09:06

Ben het helemaal met bovenstaande reacties eens. Ik heb ook jarenlang muizen en hamsters gehad, maar hamsters zijn eigenlijk niet zulke leuke huisdieren inderdaad. Vooral dwerghamsters willen nog wel eens bijten. Muizen zijn wel erg lief, vond ik, maar ook daarbij geldt natuurlijk het vele slapen zoals Manoe ook zegt. Heb geen ervaring met katten samen, maar cavia's ging hier wel prima samen met de kat. Ik kon ze zelfs met elkaar alleen laten (in hun hok natuurlijk). De cavia's beten letterlijk van zich af als er een pootje naar binnen kwam.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

tifah

Berichtdoor tifah » za 14 dec 2013, 15:02

Oke,bedankt allemaal voor de reacties.
Ik heb al aan mijn dochtertje verteld dat een hamster niet lukt omwille van onze hondjes en poezen.Natuurlijk vind ze dit jammer.
EEn rat vind ik geen optie,ik vind dat een vies en lelijk beest dat ook hard kan bijten en een cavia binnen in huis vind ik ook geen optie want deze beestjes hun hokken ruiken vind ik,haha

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 14 dec 2013, 18:19

Oke toch is een rat het meest gekozen huisdier geweest van 2012.
Ze zijn mega lief en sociaal. En niet vies haha. Ze zijn proper en stinken minder. Vrouwtje dan. Althans minder dan muis, cavia of konijn op de slaap kamer.
Misschien vindt ze visjes of gekleurde appel slakken leuk in een gesloten aquarium.
Appelslakken heb je in alle kleuren en zijn mega leuk om Naar te kijken met hun kleine mondjes die het aquarium schoon maken ivm alg!
Wie weet is dat wat voor haar?
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”