Ervaring hamsters en katten?

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
tifah

Re: Ervaring hamsters en katten?

Berichtdoor tifah » za 14 dec 2013, 19:40

We hebben een een zeeaquarium staan en ze vind dat allemaal mooi maar mijn dochter heeft liever diertjes die ze kan vastnemen,ik heb haar verteld dat ze de hondjes en de poezen maar meer moet vastnemen haha.
In de slaapkamer komen geen diertjes bij ons

Lieve

Berichtdoor Lieve » za 14 dec 2013, 19:53

Hier geen ervaring met hamstertjes en ratjes in combinatie met hondjes en poesjes,
maar wel met hamstertje en ratjes.
Hamsters vond ik nogal bijtgraag en sjachie, en inderdaad enorm nachtdiertjes,
eentje, Pablo, had ik eigenlijk Houdini moeten noemen, die ontsnapte steeds uit zijn hokje.
Dan ging hij op zoek naar bv een los tegen de muur staande plafondplaat,
en die versnipperde hij tot een fantastisch groot hol merry_sm
Mijn ratje Ludwig (Loetje) was zo tam als een hondje, liep me achterna en zat aldoor in m'n nek, ook buiten.
Het allerbelangrijkste is dat je, wat het ook wordt, hem/haar weghaalt bij een goed adres, waar ze vooral ook goed handtam gemaakt zijn.
Ratjes zijn in mijn ervaring supersociaal, en vinden het ook leuk al er met ze gespeeld wordt.
En die staart, ach, die kun je met een beetje humor zien, de reacties van omstanders als ze opeens een rattestaart in je nek zien zijn kostelijk merry_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 14 dec 2013, 20:48

Hoi Marijke
vroeger had ik ook 2 muizen die nam ik ook in mijn nek mee naar buiten ,maar nu zou ik ze toch echt niet meer willen hebben ;)
Vind het inderdaad heel gaaf om te zien als ze zo in je nek zitten Ze zijn ook heel erg pienter en JA giga slim .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Mica

Berichtdoor Mica » ma 27 jan 2014, 22:42

Ik had vroeger een hamster.. en ook een kat. Tot de kat dwars door de tralies heen de hamster te pakken kreeg... Dat was heel erg sneu :(

Ik heb later een aantal ratjes gehad. Geen ander knaagdier is in mijn ogen zo sociaal en slim. Toen ik een poosje stage liep bij een dierengroothandel stak ik zonder problemen mijn hand in een hok vol ratjes. Alleen nieuwsgierig gesnuffel en likjes. Nooit in een hok hamsters... Want dan was ik mijn vingers niet zeker wacko_sm

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » ma 27 jan 2014, 22:46

Hoi Debbie
het is een giga grote gok ,het kitten wat Doontje geplaatst heeft heeft daar ook de Hamster opgegeten ,Of je moet een plek hebben waar je katten ZEKER niet komen ,
Dat was ook het eerste waar ik aan moest denken!
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 28 jan 2014, 19:04

Hier ooit eens een oppas cavia gehad. Het arme beest werd direct belaagd en aan allebei de kanten van het hok zat binnen no time een kat met zijn poot door de tralies te hengelen, het caviaatje zat doodsbang precies in het midden. Gelukkig was ik erbij, de cavia heeft de vakantie veilig doorgebracht in eenzame opsluiting dus tja.. blush_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

tifah

Berichtdoor tifah » di 28 jan 2014, 19:07

Ik heb haar verteld det het niet lukt met de katten en ze begrijpt het wel. Dus dat is goed he

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 28 jan 2014, 21:23

HA HA Mar
dus die komt niet meer met vakantie bij jou ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

Daantje

Berichtdoor Daantje » wo 29 jan 2014, 12:09

Ik heb ook slechte ervaringen met de combi van hamster en kat.
Punt 1, ik zou nooit meer hamsters nemen want wat hiervoor al geschreven is, hamster zijn chaggie, bijten je en het zijn echte kutmormels die je de hele nacht wakker houden met hun pogingen om te ontsnappen. Want wat ik heb geleerd van mijn hamsters is dat hun enige doel in hun leven is: ontsnappen uit het mooie paradijs waar ik ze in hield.
Met alle gevolgen van dien.
Een hamster is waarschijnlijk overleden van de stress van telkens weer die kat voor zn huis. Eentje is ontsnapt en door een kat gepakt, eentje is ontsnapt en van de trap gevallen, ik zag m nog net onder een stalkast kruipen waar ie waarschijnlijk nog steeds zit of overleden is door de val. Nee voor mij nooit geen hamsters meer.

Wat bij ons wel heel goed ging was een konijn. Heel grappig, onze ene poes was zelfs bang voor het konijn, die dat mooi uitbuitte door de hele dag achter haar aan te rennen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 29 jan 2014, 21:30

Ha Ha Daan
nou je sprak vol overgave over de liefde tussen jullie ;)
denk dat katten ook te veel prooi vangers zijn om deze dieren in huis te houden ,

Leuk een konijn dat hebben er wel meer he
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”