onze twee rakkers

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
Yaella

Re: onze twee rakkers

Berichtdoor Yaella » do 06 mar 2014, 02:10

Dat deel ik ook die mening.
Ik heb gewerkt met zwaar mishandelde honden. Dus waar peuken op uit gedrukt werden. Continu geschopt waren. Opgesloten waren sterk vermagerd enz. Het verbaasd me nog steeds ondanks dat ik er vele heb geholpen door in huis te nemen dat ze toch weer het vertrouwen in je handen leggen. Je zou denken dat win je nooit meer. En toch ook al kost dat echt maanden en zeeën van tijd en geduld openen ze toch weer de deur van vertrouwen en kunnen lief hebben. Vaak houden ze gedrags problemen over en soms ook niet. En klopt hun dankbaarheid is groot en dat laten ze echt merken. Ik prijs mensen zoals jij de hemel in die zo'n dier met problematieke achtergrond toch in huis nemen en het aan durven. Het is het zo waard. En als je eenmaal hun vertrouwen weer heb stijgen ze met liefde geven boven de test uit. Van die ik heb op gevangen. Heb ik alleen een chiwhawha niet kunnen herplaatsen. Die bleef iedereen ondersteboven op vreten. Hij is vorig jaar overleden op 16 jarige leeftijd bij mijn ex.
De angst die Sky heeft zal naar mate hij langer bij jullie is weg ebben en misschien niet helemaal. Maar wordt wel minder. In ieder geval is zijn boek van angst nooit dicht. Maar hij zal ervaren met de tijd dat liefde de overhand neemt van angst. Maar sommige herinneringen kunnen zo nu en dan weer op laaien als hij met een dergelijke situatie in aanraking komt waar zijn angst mee te maken heeft gehad in het verleden. Zo kun je misschien toch de link leggen wat hij ongeveer heeft mee gemaakt zodat je die cirkel kunt door breken mocht zijn angst toch af en toe nog vers aanwezig zijn.
Vaak gaat het ook goed in de omgeving plus soortgenoten en eigen mensen. Want dat is veilig.
Ik vindt het giga knap van jullie want juist dat soort honden verdiend een tweede kans.
Dus heel veel geluk met je drietal. Lekker van genieten!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”