Mijn minipaardjes

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
*bonnie*

Mijn minipaardjes

Berichtdoor *bonnie* » zo 04 mei 2014, 13:03

Nu ik toch bezig ben zal ik maar ineens al mijn diertjes voorstellen :)

Mijn eerste minipaardje was Milo, een hengstje die ik meteen heb laten ruinen zodat ik hem een vriendinnetje kon geven.

Afbeelding

Afbeelding

Tweede werd Amora, een echte prinses ... helaas bleek zij na een jaar zware artrose te hebben op haar linkerschouder. In eerste instantie was er hoop en werd ze geopereerd. Voor het eerst in Belgie werd er een schouderartrodese toegepast op een paardje en met succes. Na enkele maanden bleek echter dat al haar gewrichten er wat op achteruit gingen (wat vrij onverwacht was want ze was nog maar 3 jaar) en door menselijk toedoen geraakte ze zwaar geblesseerd op haar rechterschouder. Op die moment wisten we dat we afscheid moesten gaan nemen van haar. Verbazingwekkend genoeg heeft ze het nog bijna 3 maanden goed gedaan op pijnstillers maar uiteindelijk hebben we haar laten inslapen tijdens een koliekaanval.

Afbeelding

Afbeelding

De derde kwam er ongeveer een maand nadat ik te horen kreeg dat Amora niet meer te redden was.
Droppy was een verwaarloosd hengstje van 1 jaar. We hebben lang getwijfeld of we hem wel moesten kopen omdat we niet wisten of zijn hoeven nog deftig zouden worden en of hij geen last zou hebben op zijn gewrichten (hij had toen last van zijn knietjes) maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen met hem. De hoefsmid is zaterdag geweest en hij zei ook dat hij nu hele mooie hoefjes had als je zag waar hij van kwam en hij heeft ook geen last meer van zijn gewrichten. Het heeft wel een tijd geduurd eer hij zijn benen weer zette zoals het hoorde want door die lange hoeven liep hij gans verkeerd. Hij was ook veels te mager en het heeft lang geduurd eer er wat deftig model in kwam.
Vorig jaar heb ik de mannen even moeten scheiden omdat Droppy zijn hormonen de kop op staken maar ondertussen is hij geruind en staan ze weer gezellig samen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Re: Mijn minipaardjes

Berichtdoor Raaf » zo 04 mei 2014, 13:31

Wauw bonnie, wat een verhalen!!
En wat goed dat deze paardjes bij jou zijn terecht gekomen.
Ik hou van paarden ( heb gewerkt met o.a politiepaarden ) maar mijn lef was wat rijden aanging vaak groter dan mijn verstand.
Met gevolg dat ik nu helemaal niet meer rijden kan.
Maar zo knuffelpaardje hoop ik toch ooit nog eens tot mijn bezit te krijgen.
Lijkt me ge-wel-dig!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 04 mei 2014, 20:41

Hoi Bonnie
wat erg he wat sommige mensen dieren aandoen ,hoe kunnen ze in godsnaam de hoeven zo lang laten worden arm diertje
Dat heb je toch mooi voor elkaar gekregen wat een mooie pony is ze nu en wat ziet ze er geweldig uit ,
ben jij dat op de foto ?

Triest he als zo'n jong paardje atrose krijgt ,ja dan is het beste wat je kunt doen hem laten gaan ,ook dat is houden van van ,maar wel vreselijk zwaar ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 04 mei 2014, 20:45

Wat een leuke pony's maar zo sneu dat je Amora hebt moeten laten gaan.
Ook deze hebben weer heel veel geluk gehad zo te zien.
Groetjes Clem
Afbeelding

nonalize

Berichtdoor nonalize » zo 04 mei 2014, 21:02

wub_sm wat een schattige pony's en wat sneu van amora.
Die hoeven zagen er ook vreselijk uit zeg goed dat hij bij jullie terecht is gekomen!
Groetjes Elize

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » zo 04 mei 2014, 21:26

Hoi Bonnie
wat erg he wat sommige mensen dieren aandoen ,hoe kunnen ze in godsnaam de hoeven zo lang laten worden arm diertje
Dat heb je toch mooi voor elkaar gekregen wat een mooie pony is ze nu en wat ziet ze er geweldig uit ,
ben jij dat op de foto ?

Triest he als zo'n jong paardje atrose krijgt ,ja dan is het beste wat je kunt doen hem laten gaan ,ook dat is houden van van ,maar wel vreselijk zwaar ,,
Op de foto is 2 keer ons Roemeense meisje Flore.

Ik heb Amora moeten laten gaan omdat onbekenden haar opgejaagd hebben (en weet ik wat nog)
Amora moest na haar operatie maandenlang op stal blijven. Ze had toen net enkele meters uitloop gekregen die was afgespannen met stroomdraad (dat was ongeveer een week voor we op controle moesten voor de definitieve uitslag of ze genezen was en weer op haar gemakje op een stukje weide mocht) Het was op een zaterdag en om 2u had ik een afspraak bij een vriendin om Flore haar nageltjes te laten doen. Toen we terug kwamen reden we langs de paardjes en toen ik toekwam zag ik al dat het fout was , gans de stroomdraad zat in de war en Amora stond gans kreupel in haar stal. De bovenste stroomdraad was tot in haar stal getrokken en ze had striemen in haar achterpoten en rond haar nek van stroomdraad. Amora kwam nooit in de buurt van de stroomdraad dus dit kon niet zomaar gebeurd zijn en de bovenste stroomdraad was te hoog om zomaar in verstrikt te geraken ook. Ook zag ik op het stuk waar Milo liep dat hij serieus in paniek moet geweest zijn want er zaten daar echt kappen in de grond van over en weer draven.

Om een idee te krijgen wat er gebeurd was ben ik bij de buren gaan vragen of ze iets gezien hadden en die wisten mij te vertellen dat er omstreeks 2u mensen bij de stallen waren. Zij wist dat omdat ze toen thuiskwam van haar werk rond dat uur en het was haar opgevallen omdat mijn auto er niet stond maar er stond wel een fiets in de middengang en ze had nog tegen haar man gezegd "dat meisje is met de fiets vandaag" (normaal kom ik altijd met de auto omdat ik jerrycans bij heb) maar verder had ze er geen aandacht aan besteed. De afstand is idd te ver om in één opslag te zien wie er aan de stallen staat.
Ik zit dit met tranen in mijn ogen te typen als ik weer terug denk aan die periode.
Wat er gebeurd is zal altijd een raadsel blijven. Feit is dat er iets of iemand haar zodanig heeft opgejaagd (of pijn gedaan) dat ze heeft staan steigeren en bokken (iets wat ze niet mocht doen) en is ze op die manier verstrikt geraakt in de stroomdraad, hebben ze haar doelbewust die draad ingejaagd, hebben ze de draad rond haar gedraaid, ik zal het niet weten.
Een vreselijk detail : de stroomdraad stond aan :(
Ze zijn dan de dag erna röntgenfoto's in de weide komen maken omdat ze niet vervoerd kon worden en het goeie nieuws was dat haar linkerschouder dus genezen was , het implantaat was stevig genoeg vastgegroeid. Het slechte nieuws : haar rechterschouder was volledig gedislocaliseerd geweest, kraakbeen was verdwenen...
Moest ik ooit met zekerheid weten wie het gedaan zou hebben, die vertelt het niet meer na !

Amora was het liefste paardje ever en compleet bomproof, die joeg je niet zomaar op.
En zonder menselijk toedoen had ze nog jaren kunnen genieten van een rustig leventje op de weide.
2 dagen voor het gebeuren stond mijn stroomdraad apparaat uitgeschakeld, dat vond ik toen al heel raar ... waarschijnlijk is er toen iemand komen verkennen...
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 04 mei 2014, 21:37

Tering!!!!! Ongelooflijk.... wat moet jouw hart gebroken zijn toen

Yaella

Berichtdoor Yaella » wo 07 mei 2014, 22:02

Bonnie zelfs nu ik het een tweede keer lees voel ik je verdriet en de angst die Amora heeft moeten door gemaakt. Afmaken moet je dat soort mensen. Mag het niet zeggen maar vindt de dierenwereld 1000 x mooier eerlijker puurder en liefdevoller als de mensenwereld. Maar ik weet dat je nu goed waakt over je weide en het gelukkig geen tweede keer meer kan gebeuren.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » wo 07 mei 2014, 22:20

Zeg nooit nooit Yaella, je kan nu éénmaal je dieren geen 24u bewaken, ookal zijn er maatregelen getroffen. Maar de buren voelden hun ook ontzettend schuldig en ik weet dat zij het ook zeker mee in de gaten houden, dat deden ze toen ook al maar nu zijn ze allemaal wel extra alert.

Ik krijg hoe langer hoe meer een degout van de mensheid , het is eigenlijk jammer want er zijn nog zoveel goeie mensen, zoals hier ook op het forum maar ik heb al zoveel meegemaakt met enkele mensen en telkens breekt er een stukje van me af om het zo maar te zeggen en mijn liefde voor dieren die wordt telkens een beetje sterker.
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 07 mei 2014, 23:16

Wat een vreselijke ervaring moet dat voor jou zijn geweest ( en mogelijk nog zijn!!)
Het is té gek voor woorden dat mensen schijnbaar genoegen hebben om dieren opzettelijk te kwellen.

Met grote regelmaat komen dit soort verhalen toch in de publiciteit.
Zeker als je het land niet naast de deur hebt zou je bijna bang zijn om je dieren daar toch te stallen.
De politie en psychiaters zijn er ook heilig van overtuigd dat het vaak mensen?? betreft die zich uiteindelijk ook op mensen gaan uitleven.
Ik snap het niet en zal het gelukkig ook nooit kunnen snappen!!
Sterker nog, ik kan al niet naar films kijken waar de een of andere psychopaat zich uit leeft op een dier.
En dat is toch gewoon allemaal trucage.....ik weet het.

Wat kunnen we er aan doen??
Niets meer dan alert blijven en hopen dat de gepakte daders er zwáár voor moeten boeten!!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”