de beagleboefjes

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
*bonnie*

de beagleboefjes

Berichtdoor *bonnie* » zo 04 mei 2014, 13:33

Mijn eerste beagle kwam er bijna 10 jaar geleden... Simba

Afbeelding

De tweede beagle volgde ongeveer 2 jaar later, kort nadat we verhuisd waren.
Phoebe zat al 6 weken in het asiel te wachten op een baasje dat nooit meer opdook, waarschijnlijk was ze gewoon gedumpt, ze had ook geen chip. Ze was vermoedelijk een jaar ouder als onze Simba, dat maakt haar nu ongeveer 11, al is die leeftijd niet 100% zeker. Eigenlijk was ze al gereserveerd voor iemand :( Ik was dan ook door het dolle heen toen ik 2 weken later telefoon kreeg of ik nog interesse had in Phoebe want de nieuwe eigenaars zagen het na een kennismaking niet zitten.

Afbeelding

Een jaar later kwam Doerak erbij, onze uit de kluiten gewassen beagle.
Hij was één jaar oud en wij zijn zijn 3e baasje al. Hij was gedumpt door een gescheiden koppel. Net toen we hem geadopteerd hadden (ongeveer een maand nadat hij gedumpt was) was zijn ex-baasje terug opgedoken... het koppel was weer samen, de hond mocht terugkomen... gelukkig zat hij toen al bij ons.

Afbeelding

Een jaar daarna is het fout gelopen tussen de honden. De oudste moest om medische redenen gecastreerd worden en enkele maanden later begon Phoebe hem aan te vallen. Ze deed het alleen als de jongste reu erbij was en dan vlogen ze er gelijk samen op, zonder de reu in de buurt was ze extreem dominant naar hem maar viel niet aan. Gedragstherapeuten konden geen oplossing bieden en dus zat er na x-aantal hechtingen niets anders op dan hen voorgoed te scheiden.
Ik heb er dan ook jaren over getwijfeld of ik er goed aan deed om een 4e hond erbij te nemen maar ik gunde Simba een nieuwe vriendin en zogezegd zogedaan, we vonden de perfecte match met Louise.

Louise is een ex-proefdierhondje, die maar liefst 7 jaar als proefdier werd gebruikt. Ze was compleet gezond toen ze bij ons aan kwam, echter al snel bleek dat ze epilepsie had en ongeveer een half jaar later begonnen we te sukkelen met allergie. Allergietesten brachten slechts een lichte allergie voor huisstofmijt aan het licht wat eigenlijk de klachten niet konden verklaren, daarom werd er gezocht naar een probleem in de voeding. Na lang onderzoeken en proberen moesten we besluiten dat huisstofmijt toch de oorzaak was.
Helaas moest ze op cortisone omdat ze zich steeds openkrabte en beet en al een keer vasculitisch had gehad.
Dat in combinatie met anti-epileptica is natuurlijk niet niks. Bleek vorig jaar ook nog dat ze het aan haar hart heeft maar gelukkig met simpele medicatie is het niet verergerd. Ze is heel zenuwachtig (ligt denk ik aan de medicatie) en heeft ondertussen een typische cortisone-look... Met Louise heb ik een aparte band , zij kan dwars door je heen kijken, het is verschrikkelijk dat ze die dieren gebruiken, die blik in hun ogen verraden hun verleden.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Audrey

Re: de beagleboefjes

Berichtdoor Audrey » zo 04 mei 2014, 13:41

Pfoe wat een verhalen zeg! Arme beestjes...
heeft ondertussen een typische cortisone-look...
Wat is die typische cortisonen look?

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » zo 04 mei 2014, 14:00

Pfoe wat een verhalen zeg! Arme beestjes...
heeft ondertussen een typische cortisone-look...
Wat is die typische cortisonen look?
Cortisone veroorzaakt spierafbraak en soms ook ophouden van vocht en dat zie je bij haar.
Laatst gewijzigd door *bonnie* op zo 04 mei 2014, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 04 mei 2014, 14:01

Jou hart zit absoluut op de juiste plek!!! kloppendhart_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 04 mei 2014, 20:43

Inderdaad wat een verhalen. Maar wat een geluk voor deze honden dat jullie op hun pad zijn gekomen.
En ook deze zijn erg leuk!
Groetjes Clem
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 04 mei 2014, 21:29

die laatste foto.....zijn ogen om in te verdrinken wub_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 05 mei 2014, 19:32

Hoi Bonnie
wat een topper ben je meid ,en wat een trieste verhalen allemaal ,geweldig dat ze bij jullie hun oude dag door mogen brengen ,wat een hemel op aarde hebben ze bij jou ;) dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » wo 07 mei 2014, 18:41

Ja Bonnie mij heb je het verhaal al eens helemaal verteld en kan alleen maar zeggen. Respect, respect je hebt een hart van goud
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » ma 10 nov 2014, 21:54

Ik begin het hier al gewend te worden dat geluk altijd gepaard gaat met ongeluk.
Geluk met de komst van ons 2e sphynxje en de vreugde dat het een ideale match bleek te zijn met de rest van de bende.

Vrijdag kregen we te horen dat Louise haar leverwaardes slecht waren, dit komt natuurlijk door de medicatie die ze neemt.
De dierenarts besloot om haar nog niet op extra medicatie te zetten (ze neemt al 6 pilletjes per dag) maar eerst te proberen met een strikt leverdieet en dan binnen 4 weken opnieuw bloedonderzoek te doen om te kijken of de waardes verbeterd waren.

Zaterdag lig ik in de zetel te knuffelen met Doerak en voel ik een klein knobbeltje in zijn achterbil. Het knobbeltje (1cm) zat echt in de huid en niet los of niet erbovenop. Vandaag onmiddellijk naar de dierenarts ermee. Hij wilde het eigenlijk meteen weghalen en sprak mogelijks over een mastceltumor, echter is het nog een week afwachten want enkel een labo kan uitsluitsel geven over wat het nu eigenlijk is. Hij heeft een flinke snede (bijna 8cm) maar blijkbaar moeten ze dat soort mogelijke tumoren met een grote marge wegsnijden om zeker te zijn dat er geen uitlopers achterblijven. In zijn bloed waren toch wel wat afwijkende waardes (lichte verschuivingen, geen extreme) waar de dierenarts zich nog niet over uit wilde spreken.

Ik hoop maar dat het een goedaardig gezwelletje was en als het kwaadaardig is dat er ruim voldoende is weggehaald en er geen uitzaaiingen zijn.
Afbeelding

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » ma 10 nov 2014, 22:15

Mooie beagles wat een zorgen om Louise en doerak. Heel veel sterkte.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”