de beagleboefjes

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
*bonnie*

Re: de beagleboefjes

Berichtdoor *bonnie* » do 04 dec 2014, 20:33

Helaas Wil, volledig over :(

A.s. dinsdag wordt ze geopereerd.
We hebben gekozen voor een titanium constructie omdat die de meeste slaagkans heeft en ook beter is voor actieve honden. Phoebe is dan wel +10 maar van onze 4 honden de meest actieve.
Ik ben geen fan van narcose bij oudere honden maar er zit helaas niets anders op.
Afbeelding

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » vr 05 dec 2014, 22:30

Als je geen keuze hebt dan toch maar onder narcose inderdaad. Sterkte dinsdag!
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » vr 05 dec 2014, 23:21

Nee geen keuze, ik merk nu al dat ze het erg zwaar heeft met steeds op haar andere poot te hoppen.
Ik laat haar enkel nog buiten om te plassen, voor de rest hou ik haar nu continue binnen.

Na de operatie zal ze toch met regelmaat in een bench vertoeven want ze kan anders niet stilzitten en enkel naar buiten aan de leiband.
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 06 dec 2014, 09:33

Onze dizzy is maar liefst 6 X geholpen aan afgescheurde kruisbanden. Bij haar plaatste ze een kunstkruisband die ging ontsteken. Daarna bleek meniscus ook kapot. En tot overmaat van ramp toen de ene poot net beter ging begon de andere. Hou je hond dus na de operatie goed in de gaten. Zorg dat de andere poot niet overbelast raakt. Volgens onze dierenarts krijgt 70 % ook problemen met de andere kant. Maar als alles genezen is kunnen ze eigenlijk alles weer. Onze dizzy was ook 10 plus maar ze werken tegenwoordig met gas wat een stuk veiliger is. Heel veel sterkte en beterschap

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » za 06 dec 2014, 18:37

Ja, de dierenarts zei dat ze met de titanium oplossing de beste resultaten hebben want dat de band in sommige gevallen problemen geeft en ook minder geschikt is voor actieve honden. Kheb ook gesproken over de verdoving en ze gebruikten gas.

Ik laat ze nu enkel nog aan de leiband buiten, boodschap doen en terug binnen. Voorlopig mag ze binnen nog wel vrij rondlopen in één kamer dan maar na de operatie, de eerste 2 weken zal ik haar toch verschillende uren per dag in een bench laten rusten want haar kennende .... als ik haar liet doen zat ze nu ook nog een hele dag door de tuin te rennen maar dat beletten we haar dus maar om de andere poot te sparen.
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 06 dec 2014, 19:07

neem aan dat je een TTA rapid versie bedoelt ?? waar het de bedoeling is dat hetgeen er geplaatst wordt vergroeit met het bot ?

Dat is het fijne van grotere honden zo'n operatie is namelijk bijna niet uit te voeren bij een klein hondje. Gelukkig zijn ze op dit gebied ook steeds verder.

2 jaar geleden had ik er nog niet aan moeten denken het bod helemaal door te laten zagen maar bij Taco voor zijn patella hebben ze het ook moeten doen omdat het zo vergroeid was.

Grotere honden hebben nu eenmaal genoeg dik bot om schroeven in vast te zetten maar kleine hondjes hebben die ruimte gewoon niet.

Desalnietemin doet Dizzy (hond) het perfect met een kunstkruisband die normaal alleen bij katten gebruikt worden :-)

Wanneer is de grote dag ?

en vroeger kon ze een konijn bijhouden......en dat vonden wij niet fijn.....nu red ze dat net niet.

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » za 06 dec 2014, 21:13

Normaal is het TTA , ik denk nog de klassieke variant, dat weet ik nu niet. Ze gaan eerst nog een rontgenfoto nemen om te zien of het zeker kan bij haar.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 07 dec 2014, 21:16

Hoi Bonnie
Onwijs veel sterkte en succes met de operatie ,ik ga duimen dat alles goed verloopt en ze weer normaal kan gaan lopen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » di 09 dec 2014, 01:36

Ja dat is met een beagle inderdaad wel moeilijk om die weinig beweging te laten hebben. Stuiterballetjes zijn het. Heel veel sterkte morgen!
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » di 09 dec 2014, 09:26

Gisteren liep ze zo mank als iets, zitten we rustig in de living, ze kon de zetel ni inspringen dus lag ze in een mand, ineens springt ze daar uit het niets over een deurhek , toen was het helemaal klaar :(

Nu maar duimen dat alles goed gaat
Afbeelding

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”