de beagleboefjes

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
Liannec1987

Re: de beagleboefjes

Berichtdoor Liannec1987 » di 09 dec 2014, 23:12

oei dat is niet de bedoeling nee. Maar was je nog bij de dierenarts geweest gisteren?
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » di 09 dec 2014, 23:53

Vandaag was de operatie.
Ze hebben haar andere knie gecontroleerd, die was in orde.
Röntgenfoto's genomen van haar heupen om te kijken of ze geen artrose o.i.d. had en dan ook een röntgenfoto van haar knie om te kijken of ze de operatie konden uitvoeren.

De operatie zelf is goed gegaan, behoorlijke operatie toch wel, dit hebben ze erin gestoken :
Afbeelding

Ze ligt nu in een bench te slapen, na zo'n zware operatie moeten ze toch even bekomen, ook niet vergeten dat ze al minstens 11 jaar oud is (kan zelfs ook een jaartje ouder zijn) Ze moet nog een paar dagen ontstekingsremmer/pijnstiller en antibiotica krijgen.

En ze moet 4 tot 6 weken rustig aandoen, enkel buiten laten aan de leiband en ze mag niet springen of rennen, o.i.d.
Afbeelding

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » wo 10 dec 2014, 00:49

och natuurlijk, ik dacht af en toe vandaag dat het woensdag was. Soms kun je dat gevoel wel eens hebben, je vergissen in de dag oeps_sm Anyway, wat een enorme operatie ja! Maar top dat ze goed door de narcose gekomen is. Hele geruststelling weer. Hopelijk knapt ze snel op en loopt ze weer een stuk beter. Is het nu de bedoeling dat het bot tussen de 2 botjes gaat groeien? (bij de kooi zegmaar?)

Sterkte ne succes met de revalidatie!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 12 dec 2014, 20:27

Hoi Bonnie
meid wat een mega ingreep is dit geweest ,wat zal ze een pijn aan haar poot hebben ,kan me voorstellen dat ze nu eerst veel rust moet hebben ,
ik hoop dat ze snel haar poot redelijk kan gebruiken zou super wezen,

Wat zijn wij mensen dan kleinzielig he lopen altijd te piepen en moeten zeker een paar dagen dat been niet gebruiken ,
heel veel beterschap ,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 13 dec 2014, 15:35

Jee Bonnie wat heb ik veel gemist en jij veel achter de rug. Gelukkig dat de operatie voorbij is en nu 6 weken hele opgave in de bench houden maar alleen met rust geneest het. Sterkte met je honden kind en nu hopelijk weer positief voorruit he!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » wo 21 jan 2015, 00:06

We zijn nu 6 weken later en ze heeft haar controle vandaag gehad, alles zat nog prima op zijn plaats zoals het zou moeten. Was effe afwachten aangezien ze haar knie flink bezeerd had met een bruuske beweging 3 weken geleden. Haar knie is wel nog erg gevoelig en bij een iets zwaardere belasting mankt ze nog dus we doen het rustig aan maar technisch gezien is alles dus in orde.

Doerak was een tijdje terug ook flink ziek, toen hebben ze zijn nieren nogmaals onderzocht en ook een echo gedaan maar nu bleken zijn nieren volkomen in orde maar het probleem zat hem in zijn blaas, de dierenarts schrok in eerste instantie dat hij daar zo ziek van was. Nadat de infectie verholpen was konden ze duidelijk zien dat hij blaasgruis had en nu moeten we van de week nog eens urine binnenbrengen om te kijken of het dieet helpt om het struviet op te lossen. Hij doet het verder prima en voelt zich weer opperbest.

Bij Louise helpt er helaas niets om haar lever te verbeteren, hij gaat beetje bij beetje achteruit :( Nu hebben we nog 1 produkt meegenomen om een keer te proberen maar kostprijs voor dat alleen is 100 euro per maand, dat is wel echt heel duur .... haar andere medicatie kost al 50 euro + maandelijks bloedonderzoek en haar dieetbrokken.
Maar jah, ik wil het toch geprobeerd hebben om te kijken of dat wel zou aanslaan ....
Afbeelding

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » wo 21 jan 2015, 12:36

Wat fijn dat het allemaal goedgaat met de knie. Is toch een hele operatie zo. Ik denk dat ie nog wel een tijdje last gaat houden ervan bij zwaardere belasting. Is ook niet niks wat ze met die knie gedaan hebben.

Hopelijk helpen de dieetbrokken goed voor de blaasgruis. Zou top zijn, dan heb je weer een probleem minder bij de boefjes.

En wat zonde van Louise, geweldig dat je zoveel voor dei hond doet. Ik ga duimen dat het laatste middel goed helpt.
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » wo 21 jan 2015, 17:56

Ik duim ook voor een spoedig herstel van Al je diertjes hoor. Wat een verhalen zeg, en dan ook nog zo'n ex-proefdierhondje. Een vriendin van me heeft er ook zo eentje, het liefste diertje ooit.
Niet te geloven dat ze vertrouwen blijven hebben in mensen hé? Ik zou hun vingers eraf bijten als ik een hond was denk ik.
Ann

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 21 jan 2015, 20:56

Hoi Bonnie
Wat super dat het met zijn knie nu goed gaat ,top toch niet alles voor niks gedaan grote klasse

Je zit behoorlijk in het ziekenboegje nu he ;( de prijzen en van DA en het voer is toch te gek voor woorden ,ik kan daar zo vreselijk boos om worden ,hoe moet iemand dit nog betalen als hij zijn huis niet uitgezet wil worden ;((
Meid we gaan ons rot duimen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 21 jan 2015, 21:42

Fijn dat zijn knie de goede kant opgaat. Nog even rustig aan doen maar dan kan ze weer genieten.
Interessant trouwens om te zien wat ze erin hebben gezet.
Hopelijk doet de medicatie voor de lever wat voor Louise.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”